Avto > Testi
47 ogledov

Peugeot 308 SW, poligon, dirkač, dva menjalnika in štoparica

Peugeot 308 SW
1/21
Saša Despot
Slovenski reli drirkač Rok Turk je na poligonu Centra varne vožnje Blagomix – Logatec odpeljal tri hitre kroge z dvema karavanskima peugeotoma 308 SW. Eden je imel ročni, drugi samodejni menjalnik. S katerim je bil hitrejši?

Samodejni menjalniki so v ZDA priljubljeni že desetletja, v Evropi in pri nas pa se dodobra uveljavljajo šele v zadnjih letih. V vozilih premium proizvajalcev so postali skoraj standardni, pri volumenskih proizvajalcih, kot je Peugeot, pa je preskok nastal zadnja leta, ko so avtomatiki postali tudi cenovno bolj privlačni. Mesečni obrok za  vse modele 308 1.6 BlueHDi (120 KM) z ročnim ali avtomatski menjalnikom je trenutno izenačen na 119 evrov.

Za volan smo posedli najboljšega avtomobilista leta 2014

V  namen preizkusa dinamike smo v Center varne vožnje Blagomix – Logatec pripeljali dva peugeota 308 SW z 1,6-litrskim BlueHDI prisilno polnjenim dizelskim motorjem z 88 kilovatov moči (120 KM). Eden je bil opremljen z ročnim šeststopenjskim menjalnikom, drugi pa s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom.

Na poligonu smo sestavili dirkaški krog, ki je vseboval elemente počasnih in hitrih ovinkov, dvojnih ovinkov (šikane) in ravnine. Z vsakim avtomobilom smo merili čas treh hitrih krogov, ki so na koncu pokazali, kateri avtomobil je hitrejši.

Za volan obeh avtomobilov smo posedli priznanega slovenskega dirkača Roka Turka, najboljšega avtomobilista leta 2014 po izboru krovne slovenske zveze za avtošport AŠ 2005.

Peugeot 308 SW | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Primerjava časov vožnje v posameznem krogu na poligonu z ročnim in samodejnim menjalnikom:

 

1. krog

2. krog

3. krog

Ročni menjalnik

48,96 sekunde

48,73 sekunde

48,25 sekunde

Samodejni menjalnik

47,75 sekunde

47,5 sekunde

47,17 sekunde

"Testni dirkaški krog je bil izpeljan zelo dobro, saj je vključeval vse sestavine, ki jih tak testni krog mora imeti - tako hitre, kot počasne ovinke, tudi nekaj ravnine je bilo, da sta avtomobila pridobila na hitrosti,“ je po vožnji dejal Rok Turk in dodal: "Ne bom rekel, da je rezultat pričakovan. Menil sem, da bo razlika manjša, ampak tokrat je bila v prid samodejnega menjalnika.“

Samodejnega bi lahko imel tudi dirkač

Turk je strnil vtise in poudaril, da se pri samodejnem menjalniku prav gotovo pozna to, da ima voznik obe roki vseskozi na volanskem obroču in je časovni zamik, oziroma sama priprava na zavoj krajša: "V takem krogu se nabere desetinka na desetinko in na koncu seštevek pokaže dobro sekundo razlike. Pri ročnih menjalnikih se pozna tudi to, da z avtomobilom zaviramo pred zavojem, z nožno zavoro, hkrati pa prijemamo za ročico menjalnika in ročno prestavljamo v nižjo prestavo. Če pa gledamo iz vidika navadnega uporabnika, ki se bo vsak dan vozil normalno in ne bo divjal, oziroma vozil tako dinamično, pa je vsekakor prednost samodejnega menjalnika, da sta obe roki na volanu, saj to omogoča večjo zbranost in nadzor nad vozilom ter hitrejše reakcije.“

Rok Turk pred testom ni pričakoval nič, saj ni želel dajati kakšnekoli prednosti kateremu od obeh vozil. Dejansko pa je bilo po njegovih besedah več dela z ročnim menjalnikom, zato voznik podzavestno pričakuje, da je vožnja z ročnim menjalnikom hitrejša. "S samodejnim menjalnikom je bilo vse skupaj zelo mirno, a tekoče, kar je na koncu prineslo razliko v času,“ še poudarja dirkač, ki je bil povsem odkrit: "Sem eden prvih, ki je zagovarjal, da mora športen avtomobil imeti ročni menjalnik. Zakaj? Zato, da ima voznik kaj za početi v avtomobilu, da se nekaj dogaja. Ta trenutek so samodejni menjalniki že tako dovršeni in hitri, da upajo sledi tudi zares dinamični vožnji. Tudi sam bi se lahko danes odločil, da bi imel samodejni menjalnik in bi se lahko prav tako vozil hitro in dinamično. Razvoj samodejnih menjalnikov je v zadnjih letih zelo napredoval, danes smo dokazali, da je lahko vožnja s samodejnim menjalnikom hitrejša, kot z ročnim.“

Pozor pri izbiri samodejnega menjalnika

Pri tem pa Turk opozarja, da mora biti izbira samodejnega menjalnika premišljena, saj morajo biti avtomatski menjalniki kombinirani z ustreznim motorjem, drugače je lahko uporabnik hitro razočaran: "Se pravi, da ima motor dovolj navora. Če ima dovolj navora, menjalnik lahko hitreje prestavlja med prestavami, pospeševanje je mehkejše, cukanja je manj, to pa voznik in potniki občutijo v udobnejši vožnji. Avtomatski menjalnik je zato bolj smiselen z dizelskim kot bencinskim motorjem.“

Komentarjev 5
  • novispenjac 12:21 19.april 2016.

    se ne reče potem temu prikrito oglaševanje? Finance lepo napišejo, da ima nek članek elemente oglaševanja...

  • veber 11:39 19.april 2016.

    Gre za serijo testov, ki jih objavljamo. Pred časom smo imeli članek, da ima avtomatski menjalnik nekaj višjo porabo kot samodejni menjalnik. Sodelujemo pa pri pripravi člankov s Peugeotom, ki posodi avtomobila.

  • popokatopetl 11:33 19.april 2016.

    Sicer so avtomatiki čist vredu, en najbolj uporabnih kosov avtomatike v lajfu, razen za tiste ki vidijo višji smisle lajfa v šaltanju ene ročke. Je pa z njimi en specifičen evropski marketinški problem: firme jih hočejo na vsak način reklamirat ...prikaži več kot da z njimi ni nobenega servisa in stroškov. To potem drži v garancijski dobi... potem pa enkrat crkne in je praktično ekonomska totalka. V Ameriki je normalno da se mu redno menja olje in filter, pa serviserja zlahka najdeš. Pri nas se jih pooblaščenci nočejo dotikat, če na vso silo hočeš menjat olje ga prodajajo po zlatarskih tarifah, filtra pa evropske izvedbe tipično sploh nimajo dostopnega. Moraš poiskat specializiranega mehanika in redno skrbet, priporoča se menjava olja na 60kkm, ni da bi bankrotiral.