Avto > Testi
7975 ogledov

Pomembna odločitev. Kupiti dizla ali bencinarja?

Ford focus
1/15
Gregor Prebil
Primerjava. Krog po Sloveniji je razkril, kje so prednosti 1,5-litrskega štirivaljnega turbodizelskega ford focusa in kaj ostane trivaljnemu 1,0-litrskemu turbobencinskemu agregatu.

Izbira. Na 290 kilometrov dolgi trasi, ki je vodila iz Ljubljane, Bohinjske Bistrice, vzpona na Soriško Planino in spusta do Mosta na Soči, Ajdovščine in nazaj do prestolnice, smo soočili dva najnovejša forda focusa s povsem različnima pogonskima strojema, za katera verjamemo, da bosta med najbolje zastopanimi nakupnimi izbirami.

Na dizelski strani je bil karavanski predstavnik z povsem novim 1,5-litrskim TDCi pogonskim strojem z močjo 88 kilovatov (120 KM), ki smo ga primerjali s petvratno kombilimuzino z 1,0-litrskim trivaljnim turbobencinskim agregatom z 92 kilovati moči (125 KM), ki je trikrat zapored prejel najvišje priznanje za mednarodni motor leta. Oba avtomobila moč na kolesi prenašata s pomočjo šeststopenjskega ročnega menjalnika.

Ford focus | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


Namen testa je bil primerjati porabo in stroške, ki nastajajo z vožnjo v službo, bodisi po avtocesti, oziroma regionalni cesti, stroške z nedeljskim izletom na obalo ali v hribe, stroške pri vsakodnevnih obveznostih pri vožnji v urbanem naselju.

Pravilna izbira pogonskega agregata in opreme vozila namreč pomembno vpliva tako na družinski proračun, kot na dolgoročno zadovoljstvo pri lastništvu vozila.

Prva etapa:

Ljubljana (Šiška) – Lesce
Avtocesta. Dolžina poti 48 kilometrov. Povprečna hitrost 102 km/h.
Simulacija: Vsakodnevna pot službo po avtocesti.
Povprečna poraba: bencin: 7,1 l/100 km, dizel: 5,7 l/100 km

Ford focus | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Vožnja po avtocesti je najšibkejša točka malega turbobencinskega trivaljnika, z vsega liter prostornine. Še toliko bolj se pri porabi izrazi stalno vzpenjanje iz Ljubljane proti Gorenjski. Potovalni računalnik je po 48 kilometrov vožnje po avtocesti pri 1,0 ecoboost agregatu pokazal povprečno porabo 7,1 litra na 100 kilometrov, kar je 1,4 litra več kot smo izmerili pri njegovem dizelskem nasprotniku, ki je bil zaradi dizelske zasnove in karavanske karoserije za povrh težji za 88 kilogramov. Pri trivaljniku poraba začne bistveno naraščati od hitrosti 100 km/h dalje, kljub temu, da je šesta prestava namenjena prav avtocesti. Pri 100 km/h se z njim še lahko vozimo s povprečjem dobrih šestih litrov, pri 30 km/h višji hitrosti poraba naraste za liter.

Druga etapa:

Lesce - Bohinjska Bistrica - vzpon na Soriško Planino
Regionalna cesta z vzponom. Dolžina poti: 37,6 km/h. Povprečna hitrost: 58 km/h.
Simulacija: Vožnja na nedeljski izlet z z vzponom po gorski cesti.
Povprečna poraba: Bencin: 7,6 l/100 km, dizel: 6,2 l/100 km

Ford focus | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Pot nas je po regionalni cesti vodila iz Lesc mimo Bleda do Bohinjske Bistrice. Pred začetkom vzpona v Bohinjski Bistrici na nadmorski višini 509 metrov na Soriško Planino z vrhom pri 1.277 metrih, je potovalni računalnik pri 1,0-litrskem agregatu kazal povprečje 5,4 litra, dizel liter manj. Na dolgem vzponu je do vrha povprečje pri bencinskem motorju zraslo na 7,6 litra, pri dizlu pa na 6,2 litra. Spet zmaga za dizla, a … Bencinski agregat odlično sodeluje s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, pohvaliti gre tudi obilico navora, saj je zmogel ovinke in strmejše vzpone brez težav premagati v tretji prestavi, večinoma pa smo uporabljali četrto prestavo. Enako velja za dizla, ki vzpenjanje premaguje lahkotno, z minimalnimi vrtljaji, poseganja po ročici menjalnika je zaradi več navora (270 proti 170 Nm) še manj, vožnja v klanec pa zato še udobnejša in lahkotnejša. Novi dizel je namreč resnično uravnotežen motor, velik del navora je na voljo že pod 1.500 vrtljaji, polni pa od 1.750 vrtljajev dalje. Tu je še bliskovito delovanje prestavne ročice, od katere se lahko marsikateri tudi bolj cenjeni tekmec le uči.

Tretja etapa:

Soriška Planina - Most na Soči
Regionalna cesta s spustom. Dolžina poti: 38,2 kilometra. Povprečna hitrost: 48 km/h
Simulacija: Spust po gorski zaviti cesti in vožnja po regionalni cesti
Povprečna poraba: Bencin: 3,8 l/100 km, dizel: 3,6 l/100 km

Ford focus | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Sledil je spust po zaviti in ozki gorski cesti v dolino in vožnja po regionalni cesti do Mosta na Soči. V tem primeru je, kljub malenkost višji porabi, prišel do izraza turbobencinski trivalji motor, ki je v šesti prestavi skoraj neslišen tudi pri hitrostih do 80 km/h. Vozi se ga podobno kot dizla, v zelo nizkih vrtljajih, nekaj čez 1.000 vrtljajev. Prehitevanje ni nič slabše kot pri dizlu, saj je navora v nizkih vrtljajih povsem dovolj, da to storimo varno in hitro. Tudi 1,5 TDCi, ki je zamenjal stari 1,6-litrski dizelski agregat, kljub nekoliko manj moči preseneča s športnostjo in odzivnostjo, ko pohodimo stopalko za plin. Prestave ročnega menjalnika so dovolj kratke, da je tudi vožnja po ozkih in zavitih cestah zelo športna, to dovoljuje tudi odlično podvozje.

Četrta etapa:

Most na Soči – Ajševica
Regionalna cesta.  Dolžina poti: 45,4 kilometra. Povprečna hitrost: 63 km/h.
Simulacija: Vsakodnevna vožnja po regionalni (podeželski cesti), na primer: Domžale – Ljubljana ali Kamnik – Ljubljana.
Povprečna poraba: bencin: 5,4 litra, dizel: 4,2 litra

Čeprav dizel porabi manj, je pod pogojem, da narediti večino relacijskih voženj po podeželskih cestah, naše priporočilo trivaljni turbobencinski motor. Vožnja je tišja in udobnejša, poraba je bila na testu nekoliko višja zaradi več prehitevanj, drugače smo tudi s trivaljnikom shajali s porabo krepko pod petimi litri. Bencinski motor je hkrati bolj primernejši za kratke poti.

Peta etapa:

Ajševica - Ljubljana
Hitra cesta in avtocesta. Dolžina poti: 93,9 kilometra. Povprečna hitrost: 108 km/h.
Simulacija: Poslovna ali izletniška pot na relaciji Primorska - Ljubljana
Povprečna poraba: bencin: 6,3 l/100 km, dizel 5,2 l/100 km

Ford focus | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Na hitrih cestah in avtocestah je vladar turbodizel, še posebej, če je na relaciji tudi daljši vzpon, kot je to primer od Podnanosa do Razdrtega skozi Rebernice. Na vzponu se je pri trivaljniku poraba s povprečja 5,9 litra povzdignila na 7,2 litra, nato pa je do Ljubljane padla na končnih 6,3 litra. Še vedno dober liter več kot pri dizlu, ki je na avtocesti "doma."

Šesta etapa:

Ljubljana (mesto)
Mestna vožnja. Dolžina poti: 27,6 kilometra. Povprečna hitrost: 27 km/h
Simulacija: vožnja po urbanem okolju
Povprečna poraba: bencin: 6,7 l/100 km, dizel: 5,6 l/100 km

Ford focus | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Oba focusa sta bila opremljena s sistemom start/stop, ki na semaforjih zaustavi motor in ga, ko voznik pohodi sklopko, v trenutku spet zažene. Test smo opravljali v času, ko je na mestnih vpadnicah veliko vozil, a je vožnja potekala tekoče, če izvzamemo ustavljanja na semaforjih. Kljub številnim ustavljanjem in speljevanjem je bencinski motor porabil v povprečju 6,7 litra bencina, ali 1,1 litra več kot dizel. Spet poudarjamo, da je kljub višji porabi za kratke razdalje po mestu v trgovino ali vrtec in nazaj domov bolj primeren bencinski motor. Nenazadnje tudi iz razloga, ker se hitreje zagreje (tudi gretje notranjosti prične prej delovati) na delovno temperaturo, kar je na dolgi rok precej prijaznejše za manjšo obrabo materiala.

Skupna poraba po podatkih potovalnih računalnikov:
Dolžina poti: 290,7 kilometrov, povprečna hitrost 67 km/h
Povprečna poraba: bencin: 6,2 litra, dizel: 5,1 litra

Tehnični podatki in podatki meritev o vozilih:

Ford focus 1,5 TDCi (Trend), kombilimuzina
Prostornina motorja: 1499 ccm
Moč motorja: 88 kW (120KM), navor 270 Nm pri 1750 vrt./min
Zmogljivosti: 193 km/h, 10,5 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 5,1 litra/100 km
Izpust: (po tovarniški specifikaciji): 98 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 20.490/16.390 (cenik/s popustom), cena za karavan (cenik/s popustom): 21.210/17.110

Plus: Prožen agregat zahteva malo poseganja po ročici menjalnika, nizka poraba v vseh režimih vožnje;
Minus: V primerjavi z bencinarjem nekoliko glasnejši in zato manj udoben za vožnjo.

Ford focus 1.0 EcoBoost (Trend), kombilimuzina
Prostornina motorja: 998 ccm
Moč motorja: 92 kW (125 KM), navor 170 Nm pri 1.400 vrt./min
Zmogljivosti: 193 km/h, 11,0 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 6,2 litra/100 km
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 108 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 18.460/14.360 (cenik/s popustom), cena za karavan (cenik/s popustom): 19.170/15.070

Plus: Prožen in varčen motor, dobro preračunana prestavna razmerja ročnega menjalnika, tiha vožnja, udobna mestna vožnja;
Minus: Želeli bi še več moči pri nizkih vrtljajih, pri visokih hitrostih nad 130 km/h poraba krepko presega dizla;

Primerjava stroškov servisa do 160.000 kilometrov:

Stroški servisa (servisni interval = 20.000 kilometrov)

1.0 EcoBoost (92 kW)

1.5 TDCi (88 kW)

20.000 km (material + storitev)

236,27 €

261,82 €

Servisi do 160.000 km

1.890,00 €

2.094,57 €

Ostali predvideni stroški (material + storitev)

935,09 €

853,49 €

Skupni stroški vzdrževanja do 160.000 km

2.825,25 €

2.948,06 €

 

Zaključno mnenje:

Andrej Leban. Ford focus je že sam po sebi eden najvidnejših predstavnikov nižjega srednjega razreda, ki po obnovi letvico zmogljivosti, udobja in tehnične naprednosti tekmecem postavlja zelo visoko. Sam vidim kvečjemu enega ali dva konkurenta, ki mu držita tempo. Bencinski turbobencinar me vedno znova preseneti s svojo vsakdanjo uporabnostjo, saj kljub prostornini embalaže za mleko spravi avto v pogon zelo hitro, sploh na podeželskih cestah pa je izredno prepričljiv. Novi dizel na drugi strani je odpravil večino pomanjkljivosti upokojenega in za deciliter prostornejšega motorja, z novincem potrebe po še močnejšem 2,0-litrskem motorju praktično ni, saj povsem zadošča za družinsko rabo pogosto naloženega avtomobila, tudi na avtocesti je zelo kultiviran. Tako kot vedno torej pri odločitvi za enega ali drugega odločajo osebne preference in tipična dnevna uporaba ter seveda seštevek stroškov in izgube vrednosti na dolgi rok.

Gregor Prebil. Na prvi pogled bi dejali, da je zaključek o zmagovalcu jasen sam po sebi - dizel je v povprečju porabil 1,1 litra manj. A to ni edina postavka, ki jo je treba upoštevati pri izbiri pogonskega agregata. Trivaljik je odličen, vozi se podobno kot dizel, na zelo nizkih vrtljajih, turbina mu omogoča hitra in varna prehitevanja, hkrati pa je vožnja udobnejša. Res je tudi, da je v primeru bolj športne vožnje turbina obremenjena in je poraba lahko bistveno višja. Pomembno pa je tudi, da je v osnovi turbobencinski ecoobost z 92 kilovati moči cenejši za dobra dva tisočaka evrov. Preračunano v gorivo to pomeni, da lahko do cene 1,5-litrskega turbodizelskega motorja z 88 kilovati moči dokupite še 1529 litrov bencina. To bi moralo po naših meritvah, ki smo jih naredili v vseh režimih vožnje, zadostovati za skoraj 25.000 kilometrov poti. Oziroma za vsaj pet let, če na leto prevozite zgolj 5.000 kilometrov. Če na leto ne naredite vsaj 10.000 kilometrov, in če se ne vozite veliko po avtocesti, je trivaljnik naše priporočilo, če je vas "dom" avtocesta, bi bil prva izbira 1,5-litrski turbodizel.

Komentarjev 1
  • malonaokoli 10:13 18.februar 2016.

    zanimivi nasveti, sam sem bil leta prilepljen terenec na dizlove motorje, sedaj kot upokojenec pa prisegam na bencinarja, kolikor več bencina porabim pa prihranim na rezervnih delih...dizel je res dražji za vzdrževanje.