Avto > Testi
6817 ogledov

Preverili smo, kaj se je Mercedes naučil v šestih letih

Mercedes Benz GLA
1/29
Saša Despot
Novi razred Mercedes-Benz GLA je v svoji drugi generaciji zaslužil izjemno občudovanje velikih sprememb. Pa se je to res toliko spremenilo? Test.

GLA je kompaktni športni terenec, ki so ga pri Mercedesu predstavili leta 2014. No, ni prav majhen, brez težav je lahko družinski avto, je pa najmanjši in najcenejši Mercedesov SUV.

Ob prihodu je bil in še vedno je vstopnica v svet športnih terencev znamke Mercedes-Benz, a kljub temu se je lahko pohvalil z resnimi terenskimi ambicijami na račun zmogljivega štirikolesnega pogona 4matic, ki je v ponudbi tudi v drugi generaciji. Vsestransko vozilo je bilo tudi zelo uspešno in s strani proizvajalca premijskih avtomobilov iz Stuttgarta prava odločitev. Prodali so jih več kot milijon. Pa ne le to, za mercerdes so se odločili tudi kupci, ki so prej vozili renaulte, forde, volkswagne, mazde, ... 

Mercedes Benz GLA | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Mercedes-Benz razred E Pametni gospod Avto Gospod mercedes si je dal polikati obleko

Izkušeni ljudje pravijo, da tako kot grozdje tudi avtomobili potrebujejo čas, da dozorijo. Novi GLA je kljub dobremu osnovnemu receptu v drugem poglavju krepko spremenil značaj, saj so se v zadnjih šestih letih konkretno spremenili tudi avtomobili. Še posebej športni terenci, ki končno pridobivajo uporabno plat. 

GLA je ohranil podobne zunanje dimenzije. Še vedno je kompakten, okreten športni terenec, ki ima kljub zapoznelemu prihodu na trg veliko več adutov v boju s tekmeci, kot sta modela BMW X1 in audi Q3.

Mercedes Benz GLA | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Poudariti velja, da se novi mercedes GLA kljub več višine pohvali z ugodnim količnikom zračnega upora 0,28, k čemur so pripomogle tekoče linije mišičasto oblikovane karoserije z izrazito ramensko linijo in kupejevskimi bočnimi okni. Za samozavesten nastop poskrbijo vpadljiv sprednji del z veliko masko in odprtinami za zrak na odbijačih ter zašiljenimi žarometi, ter dvodelne luči na zadku.

Medtem ko je bila prva generacija razreda GLA oblikovno bolj mehka, je to danes elegantni križanec, ki je postavljen na kompaktno platformo. Na pogled je videti večji, vendar gre le za pametno igro oblikovalcev: pravzaprav je za 14 milimetrov krajši od prejšnje generacije. Je pa do deset centimetrov višji in tri centimetre širši, za tri centimetre pa se je povečala tudi medosna razdalja. Vse to skupaj z novim videzom in bolj prostorno in udobno kabino daje vtis in občutek velike spremembe v primerjavi s prvo generacijo.
Vozilo ima tudi večjo oddaljenost od tal kot predhodnik, do 9 mm, skupaj 143 milimetrov. Po drugi strani pa je treba opomniti, da je zadnji previs zelo kratek. Vse to nakazuje, da v mestih ne boste imeli težav z visokimi robniki, na terenu pa tudi s prehodom kakšnega bolj zahtevnega grebena.

Avto Zračne blazine za potnike na zadnjih sedežih

Mercedes-Benz GLA z oznako 200d, ki smo ga preizkušali, je izvedenka, ki jo bomo videli na naših cestah najbolj pogosto, saj gre za mešanico dobrih voznih lastnosti, vključno z ugodno porabo goriva.

Mercedes Benz GLA | Avtor: Saša Despot Saša Despot

V našem primeru sta se moč in navor motorja s pomočjo samodejnega 8-stopenjskega menjalnika prenašala na prednji kolesi. Dizelski dvolitrski turbo motor s prostornino 1.950 cm3 in sicer največjo moč 110 kW (150 KM) je uvrščen nad osnovno izvedenko 180 d s 85 kilovatnim motorjem (116 KM) in izvedenko 220 d z 140 kilovatov moči (190 KM).

nercedes-benz razred S Avto Novi mercedes razreda S bo zares poskrbel za vas

Če je bila prejšnja generacija bolj terenska kombilimuzina, kar je vplivalo tudi na vozne lastnosti, je izkušnja z novim razredom GLA takšna, da bolj izrazito pripada kategoriji SUV. Postavljen je 140 mm višje v primerjavi s kombilimuzino razreda A, a se kljub temu pelje zelo dobro. Za terenske ambicije bi testnik potreboval štirikolesni pogon. Je pa vožnja nekoliko bolj trda, precej tudi na račun ogromnih, 20-palčnih koles. Namig, če želite več udobja, izberite manjša kolesa, a bo avto tudi manj vpadljiv.

Mercedes Benz GLA | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Elementi armaturne plošče se zgledujejo po letalskih oblikah, digitalni kokpit postreže z veliko mero prilagodljivosti, infozabavni vmesnik MBUX z možnostjo glasovnega upravljanja in upravljanja s kretnjami in podobno. Povečan je tudi nabor varnostnih sistemov, ki delujejo zelo dobro in do hitrosti 50 kilometrov na uro preprečijo tudi trke z drugimi udeleženci v prometu, vozniku pa pomagajo tudi k večji zbranosti med vožnjo. A to lahko zahteva tudi visoko končno ceno vozila.

Dizelski dvolitrski motor je varna izbira, saj je v običajnem načinu vožnje dokaj preudaren, je zelo prožen in kot tak prilagodljiv različnim tipom vožnje. Po preklopu v športni način lepo sodeluje s tršim podvozjem in hitrim menjalnikom, se tudi takoj odzove na pritisk na stopalko za plin. Po drugi strani se odlično pelje tudi v strm klanec. 

Mercedes Benz GLA | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Krmilni mehanizem zagotavlja odlično raven povratnih informacij, ki jih voznik občuti pod prsti, ki se oklepajo odlično profiliranega volana. To boste cenili predvsem tisti, ki prisegate na dinamično vožnjo. Tudi poraba goriva, ki se je vrtela okoli šestih litrov, je zelo ugodna.

Podvozje, ki ga sestavljajo McPhersonovi vzmetni nogi spredaj in štirivodilna prema zadaj, je prilagojeno tako za mestne vožnje kot tudi za izlete na teren, k čemur pripomore tudi solidna oddaljenost od ta, ki glede na to, ali so na avtomobilu 17- ali 20- palčna kolesa znaša od 143 do 152 milimetrov. Tisti, ki želite več suverenosti tudi na neutrjenih poteh, lahko izberete štirikolesni pogon 4MATIC.

Če se preselimo v kakovostno izdelano kabino s premijsko izbranimi materiali, je okolje zelo podobno novemu razredu GLB, katerega test si lahko preberete tukaj.

Mercedes Benz GLA | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Mercedes-Benz tudi pri svojih kompaktnih modelih uporablja preizkušeni koncept oblikovanja in estetike, ki so ga vozniki prepoznali kot zelo všečnega. Celo ni več potrebe po zavisti do tistih lastnikov, ki vozijo večje in dražje mercedese. Razlog tiči v ergonomiji. Kljub polni digitalizaciji se ni težko navaditi na brskanje po menijih, preklapljanje klime, avtoradia. Tu je Mercedes lahko za vzor tekmecem.

mercedes-benz EQV 300 Avto Vozili smo povsem električni Mercedesov velikoprostorec

V Stuttgartu so se dobro posvetili podrobnostim, kot so povratne informacije gumbov in upravljalnih elementov, enostavna orientacija v multimedijskem in informacijskem sistemu MBUX ali enostavno upravljanje digitalne armaturne plošče z dvema sledilnima ploščicama na volanu. Vse je podkrepljeno s slovenskim jezikom. Le glasovno ukazovanje še vedno ne gre najbolje. Tudi na tem področju bi si želeli programskih posodobitev v smeri glasovnih ukazov v slovenskem jeziku. Tako pa na primer, ko želimo glasovno vnesti za program čudna imena slovenskih krajev v sistem, slednji le te težko prepozna.

Mercedes Benz GLA | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Mercedes-Benz EQC 4 × 4² Avto Mercedes predstavil "norega" električnega terenca

Nismo pozabili na praktično izdelan naslon za roke s krilnim odpiranjem z notranjim prostorom. Zelo všečne in enostavne za uporabo so zračne odprtine v obliki letalskih motorjev za učinkovit pretok zraka. Tudi pri ogrevanju ali hlajenju kabine so razlike med premijskim avtomobilom in cenejšimi izdelki na trgu občutne.

Razred Mercedes-Benz GLA je hkrati dovolj prostoren avto tudi za visoke ljudi, povprečno visoki pa se vsekakor ne bi smeli pritoževati nad pomanjkanjem prostora. Cenimo nastavljiv sedalni del dobro profiliranega sedeža in na sploh nastavitev v vse smeri, kar prav vsem omogoča odličen pogled iz vozila.

Mercedes Benz GLA | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Mercedes GLB Sveže! Avto Družinski, suv pa še premijski avto obenem

Tudi na zadnji klopi je prostora veliko za kompaktnega križanca. Potniki zadaj imajo dve odprtini za zračenje, mreže na hrbtni strani prednjih sedežev, dve reži za shranjevanje pijač v naslonu za roke in tudi dve odlagališči za manjše predmete, na primer polnilnik za mobilni telefon. Na zadnji strani sta dva priključka za polnjenje USB Type-C. Potniki zadaj pa ne morejo nastaviti temperature.

Tudi sredinski sedež je dovolj velik, da bo med dvema otroškima sedežema udobno sedela mama. Tudi trije odrasli potniki se bodo zadaj še vedno peljali udobno.

Čeprav je, kot smo zapisali, v drugi generaciji vozilo celo krajše za 14 mm, se je prostornina prtljažnika povečala za šest litrov na skupno 435 litrov.

Mercedes Benz GLA | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Tudi sedeže v drugi vrsti je mogoče premikati za 14 centimetrov v razmerju 40/20/40, zadnje naslone pa je mogoče prilagajati posamezno. Sedeže lahko zložite celo iz prtljažnika, vendar morate z roko segati do naslonov za glavo. S pravilno konfiguracijo sedežev lahko povečate tovorni prostor, ki ima več praktičnih funkcij. Najprej se sedeži postavijo v linijo prtljažnika, ki je razdeljen na dva dela. V spodnjem je prostor za komplet za popravilo pnevmatik. 

Stranske stene prtljažnika so opremljene z dvema ugnezdenima predelkoma z mrežama, dvema kljukama za pritrditev nakupovalnih vrečk, elastičnim trakom za pritrditev manjših predmetov in seveda kovinskimi očesci za pritrditev napenjalnih jermenov. V prtljažniku je tudi en električni konektor, krožna vtičnica za 12 voltov. Strešne sani na strehi so v črni barvi.

Mercedes Benz GLA | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Cena GLA z bencinskim motorjem se začne nekaj pod 30 tisočaki, tak dizel s pogonom na dve kolesi pa stane vsaj 36 tisočakov. Ko smo mu dodali še dodatke v obliki estetske opreme, udobja in varnosti je cena poskočila na več kot 52 tisoč evrov. Kar pa ni več malo. 

Podatki o vozilu: (Mercedes GLA 200 d AMG line)
Motor: 1.950 cm3, turbo, dizelski, štirivaljnik
Moč: 110 kW (150 KM) pri 3.400 vrt/min.
Navor: 320 Nm pri 1.400 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.410 × 1.834 × 1.661, medosna razdalja 2.729
Prtljažnik (v litrih): 425-1.420
Poraba na testu: 5,9 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 147 g/km
Zmogljivosti: 208 km/h, 8,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 36.900/52.656 (osnovni/testni)

PLUSI: Kombinacija motor-menjalnik, prostornost, uporabnost, videz;

MINUSI: Glasovno ukazovanje ne pozna slovenskega jezika, cena z dodatki;
 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.