Avto > Testi
3456 ogledov

Test bočnega parkiranja - kako je avto premagal naše novinarje

Parkiranje z grandland X
1/19
Saša Despot
Kdo bolje bočno parkira - ženska voznica ali avtomobil? Za vsak slučaj smo preverili še z moško ekipo!

Poglejte avtomobile, ki so jih izdelovali pred 10 ali 15 leti in jih primerjajte s tistimi, ki prihajajo iz salonov danes. Če imate možnost, se še usedite v kakšnega najnovejšega in primerjajte pogled naprej prek motornega pokrova, ali nazaj mimo zadnjega stekla in bočnih stebričkov. Skoraj brez izjeme so avti v tem času zrasli, pogled izza volana pa se je bistveno poslabšal. Svoje je dodal še priljubljeni izgled križancev.

Očitna posledica slabšega pogleda in dodatnih centimetrov? Zelo predvidljiva. Po neki britanski raziskavi je kar tretjina od 2.000 voznikov in voznic bočno parkiranje avtomobila označilo za enega najhujših stresnih dogodkov, ki se jim lahko dogodijo med vožnjo, polovica vseh vprašanih pa je že peljala naprej mimo prostega parkirnega mesta, ki je zahtevalo uporabo bočne tehnike. Velik del vprašanih je priznal, da bi raje hodil dodatni kilometer do svojega parkiranega avta, če bi se tako le lahko izognil vzdolžnemu parkiranju. Strah pred bočnimi parkirišči je dobil celo ime - parallelophobia.

Parkiranje z grandland X | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Jasno je torej, da so v sodobnem avtu moderni asistenčni pripomočki praktično obvezni, ne glede na cenovni razred. Zadnji in tudi prednji senzorji, kamera. Kaj pa aktivni parkirni asistent, ki samodejno zapelje avto v boks ali celo iz njega?

Ženski članici uredništva sta z očmi milo prosili, naj ju ne silim v takšen test. Moška predstavnika sta samozavestno in s pričakovanjem čakala, da premagata avtomobil. Naloga je bila enostavna - med dve vzdolžno parkirani vozili, med katerima je bila razdalja dobrih pet metrov, stisniti še skoraj 4,5 metra dolgega opel grandlanda X. Takšnega z vgrajenim aktivnim asistenčnim sistemom za parkiranje.

Parkiranje z grandland X | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Vsak je imel dva poskusa: prvič je moral celoten postopek opraviti voznik oziroma voznica, drugič pa pred parkiranjem vključiti samodejnega parkirnega asistenta in mu nato do konca postopka le še stažirati s pritiskanjem na zavoro in prestavljanjem menjalnika naprej-nazaj. Iskanje prave linije in vrtenje volana so v celoti prevzeli avtomobilovi možgani.

Bo hitrejši človek ali avto in kdo bo lepše parkiral?

Moški proti stroju, prvič

Led je prebil Janez. Nekoliko previden v povsem novem tujem avtomobilu povsem drugačnih dimenzij v primerjavi z njegovim enoprostorcem ter še z avtomatskim menjalnikom povrhu mu res ni želel odrgniti barve. Postopek, ko je z avtom zapeljal mimo prvega avtomobila, se poravnal z drugim, nato pa vzvratno z manevriranjem, spremljanjem ogledal ter 360-stopinjske kamere in vrtenjem volana spravil grandlanda X bočno med obe vozili, je trajal 51 sekund. Je pa s kolesi obstal kar precej oddaljen od robnika, kar pomeni, da je na voznikovi strani avto štrlel nekoliko ven.

V drugo je Janez med počasno vožnjo po parkirišču v meniju izbral vklop asistenta ter način manevra - ne 90-stopinjsko parkiranje in ne pomočnika za izvoz z bočnega parkirišča, kar avto tudi zna, temveč bočno parkiranje. Grandland X je začel meriti razdaljo med vozili. Ko je zaznal dovolj velik prostor, je prek napisov na zaslonu začel dajati navodila.

Parkiranje z grandland X | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Malce naprej - stop - prestavi vzvratno - vzdržuj nizko hitrost … Vmes se je volanska krožnica sama od sebe vrtela in avto je zdrsnil med parkirana avta. Še manever naprej - nazaj ob vrtenju koles in vsega je bilo konec. Opel grandland X je bočno parkiranje sam in varno končal že po 39 sekundah, ob tem pa parkiral bližje robnika!

"Asistenta za parkiranje bi priporočil vsem, ki so negotovi pri parkiranju. Ker me parkiranja ni strah, ga najbrž ne bi doplačal kot dodatno opremo, bi si pa želel imeti parkirno kamero, ki je res odlična. Če pa bi avto asistenta za parkiranje imel, bi ga najbrž uporabljal, sploh kadar bi bilo malo prostora. Zakaj ne bi stroj delal namesto mene?"

Janez

Ženska proti stroju, prvič

Naslednja je bila Sergeja, lastnica malega mestnega avta, ki sicer lahko šine v vsako luknjo, a to še ne pomeni, da lastnica obožuje parkiranje. Še posebej ne bočnega. Bočno parkiranje precej večjega grandlanda se ji je zdelo sprva nemogoče, a je hitro doumela koristnost kamer na vozilu. Grandland je bil v boksu po minuti in 18 sekundah. Ko je Sergeja parkiranje prepustila avtu, je bil postopek krajši za 20 sekund, torej za četrtino. Pa še avto je bil veliko lepše, praktično idealno parkiran blizu robnika.

"Gotovo bi uporabljala parkirnega asistenta, če bi bil vgrajen v moj avto. Sicer bi rabila nekaj privajanja, ampak stvar deluje. Že ekran s sliko kamere pa je zelo dobrodošel pripomoček."

Sergeja

Ženska proti stroju, drugič

Barbara je zagovornica športnih karavanov. Svojega hitro pospravi pod pravim kotom v parkirni boks, a pelje mimo prostega bočnega mesta, kot da ne obstaja. Ne več, če bo imel njen naslednji avto aktivnega asistenta, saj je bil grandland X pri samodejnem parkiranju znova za četrt minute hitrejši. Barbara je že sama pravilno poravnala avto v boksu, da je bil v liniji.

"Ko sem pogledala nazaj, nisem videla praktično nič. Zato mislim, da bi se zelo hitro lahko navadila takšnega pripomočka in ga tudi vsak dan uporabljala. Že kamera je zelo dobrodošel pomočnik. Sama praktično nikoli ne parkiram bočno, raje hodim daleč do naslednjega parkirišča."

Barbara

Parkiranje z grandland X | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Parkiranje z grandland X | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Moški proti stroju, drugič

Mateju je kot prekaljenemu vozniku popolnoma vseeno, s kakšno tehniko in ob kakšnem vremenu mora parkirati avto. Bolj kot na tehnologijo se zanaša na svoje čute. Edinemu iz četverice je uspelo premagati avto, saj ga je spravil v boks že po 28 sekundah, medtem ko je bil aktivni parkirni asistent za štiri sekunde počasnejši. Kljub temu pa je grandland X samega sebe v boksu poravnal za malenkost bližje idealu.

Parkiranje z grandland X | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Parkiranje z grandland X | Avtor: Saša Despot Saša Despot

K sodobnim avtom sodijo sodobni pripomočki. Parkirni asistent se marsikomu, še posebej moški publiki, morda zdi nepotreben pripomoček, a dejstva govorijo drugače. Z njegovo pomočjo je še posebej v mestih mogoče lažje, hitreje in bolje parkirati. Predvsem pa z občutno manj možnosti po nastanku vdrtin in odrgnin. Po drugi strani pa takšen pripomoček dokazuje tudi naprednost in udobje nekega avta. Udobje namreč ni le to, kako dobro se sedi v sedežih in iz kakšnega materiala je armaturna plošča, temveč tudi, kako dobro je avto sposoben preprečevati in omiliti stresne situacije od začetka do samega konca vožnje.

Grandland X očitno sodi v to kategorijo naprednih avtov. Aktivni asistent je del širšega paketa tehnologij, kamor med drugim sodi tudi 360-stopinjski pogled kamer, opozorilo na mrtvi kot in napredni multimedijski sistem. Cena za takšen paket je odvisna od osnovne stopnje opreme avta, praviloma pa je 1.300 evrov dovolj. Velja pa tudi malce pograjati rešitev, da so pri Oplu vklop asistenta skrili med menije multimedijskega sistema in ga ni mogoče hitreje oziroma udobneje vklopiti kar prek namenske fizične tipke. 

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.