Avto > Testi
2835 ogledov

Ampak ta poraba ...

Toyota RAV4
1/19
Andrej Leban
Dve izkušnji vožnje z enim redkih hibridnih terencev. Ista ključna ugotovitev o pogonu.

Toyota RAV4 zdajšnje generacije ne ponuja neznank, saj je na trgu prisoten že zadnjih pet let, njegov naslednik pa je že v nizkem štartu, da prevzame štafetno palico. Ta predvidljivost je tudi njegova dobra plat - preizkušena tehnologija, ki je bila z leti z rahlimi dodelavami le še obogatena v obliki raznih asistenčnih sistemov.

Bo pa šel aktualni model v zgodovino kot tisti, ki je prvi pripeljal hibridno tehnologijo med masovne suve in se povsem odpovedal dizelskemu pogonu. In prav hibridna tehnologija sodelovanja med bencinskim in električnim motorjem je za mnoge še vedno zelo fascinantna, celo do te mere, da se je bojijo. A strah je popolnoma odveč, kar je pokazal tudi kratek test, ko je ključ hibridnega RAV4 dobila v roke uporabnica, ki doslej s hibridnim pogonom še ni imela stika.

Moški pogled na hibridnega RAV4

Toyota izdeluje dve različici, s katerima nagovarja oba trenda pri kupcih tovrstnih vozil - z in brez štirikolesnega pogona. Sam bi gotovo izbral štirikolesnega, saj pri tej velikosti in masi boljši oprijem lahko naredi razliko tudi na navadni spolzki cesti, kaj šele na zasneženem klancu. Tudi za vleko prikolice je veliko primernejši. Testni avto je bil sicer 2WD in v zgodnje-spomladanskem vremenu je potrdil dejstvo, da se kot "športni terenec" najraje drži kopne ceste.

Toyota RAV4 | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Ko je potrebno opisati vsakodnevno soočanje s hibridnim pogonom, za katerega marsikdo meni, da gre za nekakšen tehnološki bav-bav, mi pride najprej na pamet beseda "pomirjajoče". Tako kot v drugih avtih držim v rokah volan in pritiskam na plin, a v hibridu z "elastičnim" brezstopenjskim menjalnikom je izkušnja vožnje drugačna, saj voznik podzavestno preklopi v defenzivni način vožnje, ki vključuje veliko več predvidevanja. Posledično avto še posebej v mestni vožnji ali v gneči veliko časa prevozi kar z ugasnjenim bencinskim motorjem in takrat pogonsko os poganja le električni motor. Prav udobno tiho deluje vse skupaj.

Toyota RAV4 | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

In prav dober je občutek spremljanja, da ta avto energijo tudi ustvarja, ne le troši, saj se že med blažjim zaviranjem baterija hitro polni, vse pa opravi kar elektromotor-generator, zato zavore v resnici veliko večino časa počivajo in se ne obrabljajo. Ne, hibrid kljub električnemu motorju ne potrebuje nobenega kabla za priklop na polnilnico, kot še vedno kdo zmotno misli. Vseeno zna RAV4 po potrebi pokazati tudi odločnejši karakter, ko avto potisneta naprej oba motorja s skupno nazivno močjo 145 kilovatov (197 KM). Po količini navora in surovosti pospeševanja je hibrid gotovo v zaostanku za dizli, povsem parira in v nekaterih načinih vožnje celo prekaša pa jih lahko v porabi, ki je v mešanem ciklu na testu znašala 6,8 litra na 100 kilometrov.

Vseeno zna RAV4 po potrebi pokazati tudi odločnejši karakter, kar dokazuje zelo spodoben pospešek do 100 km/h.

Športni terenci in križanci vse bolj prevzemajo tudi družinsko vlogo, ki so jo še nedolgo nazaj imeli klasični enoprostorci. RAV4 po prostornosti štiričlanski družini ponuja veliko prostora za sedenje in prtljago (pes v prtljažniku vključen). Težava se pojavi le v primerih, ko je treba v avto posesti tri otroke oziroma pet oseb.

Ženski pogled na hibridnega RAV4

Hibrid! Sliši se razburljivo. Glede na to, da je pot v službo in nazaj dolga sto kilometrov, od tega tretjina po regionalnih cestah in avtocesti, je ideja o hibridu zelo privlačna.

Ko se izza volana deset let starega avtomobila usedeš v RAV4, se znajdeš v drugem svetu. Velik zaslon, gumbi za to in ono, avtomatski menjalnik in veliko že serijskih asistenčnih sistemov so v prvem - pa tudi drugem - trenutku kar moteči. A po nekaj časa uporabe se voznik temu privadi in začne ceniti stvari, ki jih avto lahko opravi namesto njega. Eden od bolj uporabnih sistemov je zagotovo radarski tempomat. Ta je še posebej priročen, če se v službo vozite v času jutranjih konic, ko je na cestah običajno velika gneča. Zelo hitro se voznik privadi tudi na to, da avto ponoči sam preklaplja dolge luči ob srečanju z nasproti vozečimi vozili.

Toyota RAV4 | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Zmotiti zna, da bi menjalnik lahko deloval pri nižjih vrtljajih. Vendar pa je treba pošteno povedati, da se je mogoče hitro navaditi na avtomatski menjalnik. Pozitivno presenečenje je poraba, saj bi človek glede na velikost bencinskega motorja, ki ga je imelo testno vozilo pod pokrovom, pričakoval višje količine.

"Poraba je za avto s takim motorjem presenetljivo nizka."

Še preden se mati prvič usede za volan, njen pogled seže na zadnjo klop, kamor moram sama stlačiti tri otroške sedeže. Pri sedanjem trendu oblikovanja avtomobilov je to postal cel podvig, v toyoti RAV4 pa zaradi školjkaste oblike stranskih sedežev in ozkega sredinskega bolj kot ne utopija. Škoda.

Podatki o vozilu (toyota RAV4 hibrid)

Bencinski motor: 2.494 cm3, štirivaljnik
Skupna moč: 145 kW (197 KM) pri 5.700 vrt/min.
Navor: 206 Nm pri 4.400 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.605 × 1.845 × 1.675, medosna razdalja 2.660 
Prtljažnik (v litrih): 501 -1.633 
Poraba na testu: 6,7 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 115 g/km
Zmogljivosti: 180 km/h, 8,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 32.950 (oprema limited)

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.