Avto
7 ogledov

Trojka iz povprečja v samo ospredje

Mazda3
1/7
Anže Petkovšek
Japonski pristop k vožnji in tehniki, kot ga odraža mazda3, je zelo všečen. Slabosti ni veliko.

Vedeli so, da zgolj povprečna tretja generacija nima možnosti za uspeh med zelo naprednimi evropejci, pa naj podatki o zanesljivosti na dolgi rok še tako govorijo njej v prid. Drznejši pristop razmišljanja pa se je Mazdinim inženirjem pri tokratni generaciji mazde3 posrečil celo najbolj od uvedbe filozofije kodo, katere plod sta že CX-5 in mazda6. 

V ospredju je izkušnja

Za skoraj vsak detajl znajo Japonci stresti iz rokava neki simbolni zgodovinski pomen, pri mazdi3 pa je v ospredju povezanost človeka in živali v gibanju. Treba je priznati, da avtomobil tudi statično deluje zelo všečno, prelivanje linij pušča vtis divje mačke. 

avtomat

Motor: 1.998 ccm, bencinski, 88 kW (120 KM) pri 6.000 vrt., 210 Nm pri 4.000 vrt.


Poraba na testu: 8,0 litra/100 km


Zmogljivosti: 195 km/h, 8,9 sek od 0 do 100 km/h


Cena: od 16.290 evrov (testnik 19.990 evrov)

Mazda3 G120 revolution 4V


Po meri voznika, detajli, lega, serijska napredna varnost.


Trdo podvozje, poraba, ozko naslonjalo.

Udobje.

Sistem ustavljanja AEB City je serijski, druga od treh oprem Revolution iz testnice pa zelo bogata. Dodani so denimo zaslon HUD, ki projicira hitrost pred voznikove oči, biksenonski žaro-meti in prostoročni ključ.

 
Pogon.

Atmosferski 2,0-litrski bencinar je navajen dela pri komaj malce nad 1.000 vrtljaji. A ker nima turbine, se bolj razživi šele od 2.000 vrtljajev, z njim pa je avto primerljivo hiter. Pričakovali smo manjšo porabo; tudi z mehko vožnjo se giblje pri osmih litrih.

 
Posebnosti.

Detajli so tisti, ki avtu vlivajo dušo in ga razlikujejo od drugih. Mazda3 jih je polna: denimo hitro ogrevanje, mehko premikanje vrtljivih gumbov ali utripanje rdeče krožnice obratomera v taktu srca.

 
Vrednost.

S ceno 19.990 evrov je takšna konfiguracija konkurenčna. Res ni dizel in res porabi več, a v zameno je opremsko zelo izpopolnjena. Če bo obdržala še tradicijo, po kateri je večina dosedanjih trojk na servis zapeljala le na redni pregled ...

 

Pozitivno pa avto preseneti tudi znotraj, kjer se posrečeno mešata prvinska športnost in tehnologija. Prvo izražajo denimo pokončen in  zelo neposreden volan, kratka in gladka ročica gladkega menjalnika, velik obratomer, ki ima že v drugem paketu opreme osrednjo vlogo, medtem ko za podatke o hitrosti skrbi HUD-zaslon. Pravcat merilnik hitrosti smo pogrešali zgolj prvih nekaj kilometrov, spremljanje hitrosti brez vzakršnega odmikanja oči je hitro zlezlo pod kožo.

Od preostale napredne tehnologije je velik del na voljo že od prvega opremskega paketa, denimo sedempalčni zaslon z večfunkcijskim nadzornim sistemom prek vrtljivega gumba, city AEB za samodejno ustavljanje v sili pri majhnih hitrostih, tempomat in dvopodročna klima. Večina tekmecev je takšno opremljenost sposobna ponuditi le pri najvišjih stopnjah opreme ali pa še to ne.

Ergonomija je zelo dobra, pozitiven je velik skok naprej v primerjavi s "plastično" notranjostjo predhodnice, kakovosti materialov in všečnega premikanja gumbov se mestoma ne bi branili niti v premium segmentu. Digitalno dobo avto izžareva prek sedempalčnega zaslona, "nasajenega" v višino oči. Z njim je avto povezan z najrazličnejšimi spletnimi storitvami, tudi digitalnim radiem, žal pa zaenkrat ne pozna slovenščine, prav tako so še rezerve pri prijaznosti menijev.

Mazda3 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Kadar avto stoji in je zatorej varen za okolico, lahko prek menijev dostopamo kar na dotik prek zaslona. Pograjati velja naslon za voznikovo roko, ki je zaradi ozkosti prevelik kompromis na račun prostora za pijačo.

Prostornost za potnike je razredu primerna, nekih čudežev ne gre pričakovati, je pa vseeno avto po več parametrih (ramenski del, prostor za noge ...) med najradodarnejšimi v nižjem srednjem razredu. Testni avtomobil je bil štirivratne limuzinske izvedbe, ki je od kombilimuzine morda celo skladnejši, namesto 350 litrov pa ima za isto ceno 19 litrov prtljažnega prostora. Njegovo po limuzinsko bolj omejeno dostopnost je treba vzeti v zakup. 

Vožnja trša, a zanesljiva

Podvozje mazde3 je dokaj trdo nastavljeno, zato je na naših od varčevanja zdelanih cestah razmeroma več občutka tresenja na sedežih kot pri kakšnem golfu ali focusu. Ni pa nobenega dvoma, ko se trojka zapelje v ovinek. Tam jo natančni volan in nastavitve podvozja peljeta ostro na nož in zelo stabilno. Tudi zavore so odmik od Mazdine manj slavne tradicije, saj primejo ugledno hitro.

Mazda3 bo na naših cestah gotovo ostala še naprej posebnica, malce zaradi neevropskega porekla in malce zato, ker vsaj še nekaj časa ne bo imela na voljo majhnega zmogljivega dizelskega motorja, ki je pri drugih tekmecih hit. A mazda3 je s svojimi pozitivnimi lastnostmi vseeno čez noč postala tihi favorit razreda. Da ne bo "ljudski avto", pa njegovih lastnikov prav gotovo ne bo čisto nič motilo.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.