Na cesti, peš v gore ali z barko po morju – navigacijska naprava CrossoverGPS srednje zahtevnemu uporabniku pomaga najti pravo pot ne glede na tip potovanja.
PLUSI, MINUSI
|
Plusi: vsestranska uporabnost, informativno delovanje med vožnjo, vnašanje
naslovov, zmogljivosti baterije,
Minusi: ni slovenske podpore v menijih in glasovnem vodenju, teža, ni bluetootha, vizualno zastarel vmesnik. |
Ob zagonu naprava satelite v normalnih okoliščinah poišče zmerno hitro, položaj umetnih nebesnih teles je mogoče tudi grafično spremljati. Videz ikon na 3,5-palčnem (7,2 cm x 5,4 cm) zaslonu kar nekoliko razočara, saj bolj spada v prejšnje desetletje kot sedanje, se pa vmesnik zato odkupi s preprostim sprehajanjem med funkcijami. Preklop med režimi delovanja – cestna navigacija, navigacija prek topografskih kart ali navigacija po morju – vedno sproži delni ponovni zagon naprave. Vgrajen pregledovalnik slik in dokaj kakovosten mp3-predvajalnik žal ne omogočata hkratnega delovanja z navigacijo. Ne manjka reža za slušalke, ki jo lahko izkoristimo za vodenje brez motenja okolice. Slovenščina v menijih ali pri glasovnem vodenju ni podprta, manjka tudi bluetooth.
Bistvo naprave, to je navigacija, svoje delo opravlja dobro. Dogajanje na zemljevidu (tudi 3D) je jasno, nekaj sto metrov pred zavojem se na polovici na dotik občutljivega zaslona pojavijo kažipoti, ki voznika dodatno opozarjajo na bližnje križišče. Med podatki je tudi nadmorska višina, preklop na potovalni računalnik pa doda še nekaj uporabnih podatkov, denimo najbližje izhode na avtocesti, merilnik hitrosti in kompas. Če naprava izgubi signal (predori), voznika hvalevredno ne mori z opozorili o tem nepredvidenem dogodku, temveč preklopi na seznam zavojev in križišč, ki so še ostali na poti.
Preprosto do naslovov
O natančnosti naprave na cesti (uporabljali smo za Magellanove naprave prilagojeno Monolitovo kartografijo Slovenije, Hrvaške in BiH) ne gre dvomiti, le nekajkrat na testu se nam je zgodilo, da je na križiščih puščica naprave vztrajala na že ločeni cesti in se je na pravo pot vrnila šele čez čas. Zanimiva je tudi funkcija SmartDetour, ki vozniku na hiter način ponuja obvoze. Celotno pot si je mogoče prilagoditi lastnim željam tako, da po svoje dodajamo več ciljnih točk. Pri tem, kot tudi pri običajnem iskanju naslovov, sta zelo v pomoč funkciji QuickSpell in FlexAddress z izločanjem črk, ki ne pridejo več v poštev pri končnem naslovu. Seveda je mogoče dodajati tudi lastne interesne točke, ki jih lahko prek USB-kabla in programske opreme urejamo prek računalnika. TMC-modul je treba doplačati.
Režim za pohodništvo je prilagojen potrebam v naravi. Hkrati z napravo smo prek SD-kartice preizkusili tudi topografsko karto Slovenije in lahko zapišemo, da je z ogromnim naborom informacij, vrisanimi običajnimi in pešpotmi ter zakladnico POI zelo dobra in uporabna, na žalost pa za zdaj še ni na voljo vodenje po poteh "zavoj za zavojem", kot smo vajeni pri cestni navigaciji.
V pohodniškem režimu, ki seveda pride prav tudi pri gorskem kolesarjenju, lahko v koordinate vstavimo svoj bazni tabor, v pomoč je tudi funkcija vračanja po svojih sledeh, potovalni računalnik tudi v tem primeru računa hitrost in predviden čas prihoda. Natančnost koordinat v številkah je v pohodniškem režimu še posebno poudarjena, tudi podatek o nadmorski višini je vedno zelo natančen. Seveda lahko dodajamo tudi lastne koorindate. V naravi pride zelo prav avtonomija baterije, saj smo na testu brez napajanja zlahka zdržali po šest ur in več.
CrossoverGPS ima podporo tudi za Magellanovo pomorsko kartografijo, ki manj zahtevnim pomorščakom lajša pot s prikazom globin, čeri, svetilnikov, boj, marin in sidrišč. V praksi je nismo imeli priložnosti preizkusiti.
Pri slovenskem zastopniku je treba za Magellanov CrossoverGPS odšteti 490 evrov. Čeprav naprava ni več najnovejša, pa je zaradi vsestranskosti med zanimivejšimi v svojem razredu, zato njena uporabnost zlahka zasenči nekaj pomanjkljivosti.