Avto
12 ogledov

Uporabnost pred lepoto

Nissanov malček note navdušuje s prostornostjo.
1/57
Žurnal24 main
Nissanov malček note navdušuje s praktično notranjostjo, ki jo lahko 4083 milimetrov dolg mestni avtomobil ponudi. Testirali smo 1,6-litrski bencinski motor z močjo 81 kilovatov.
 

PLUS, MINUS

Plusi: Uporabnost, prostornost, dodatna oprema.

Minusi: Videz, menjalnik, volan ni pomičen vzdolžno.

Note je nastal na platformi, ki si jo deli s še dvema voziloma iz naveze Renault-Nissan. Prvi je bil predstavljen modus, sledil je note, za njim še clio. Vzporednice glede videza zunanjosti gre iskati predvsem z modusom. Kljub temu je note poseben sam po sebi. Arhaičen videz ne navdušuje mnogih, vseeno pa ima svoj šarm in sledi oblikovalskim smernicam svojih "rojakov". Podobnosti s tiido najdemo v žarometih, ki so izrazito zašiljeni in segajo visoko, skoraj do vetrobranskega stekla. Široka maska hladilnika in močno razmaknjeni žarometi za meglo sprednji konec naredijo očarljivejši, nasploh pa je pogled na avtomobil najlepši prav od spredaj. Pogled z boka daje vedeti, da so pri Nissanu bolj kot o videzu razmišljali o prostornosti. Prednostna naloga je bila oblikovati rep vozila čim višje, zaradi česar note spominja na enoprostorno vozilo. Pohvalen je položaj zadnjih svetil, ki so zelo visoko in so zelo vidna. Zadnji del karoserije je oblikovan preprosto, enostavno, funkcionalno in nevpadljivo.

Aduti testnika se tako razkrijejo šele ob vstopu v potniški prostor. Prvo boste opazili prostornost. Nissanovi inženirji niso želeli "kockati" in narediti tri vrste sedežev ter so se raje odločili pričarati udobje petim. Zadnja klop je pomična, zato se tudi trije odrasli potniki ne bodo tepli s koleni ali boki. Tudi ko je klop pomaknjena naprej, je prostora za kolena vseh treh še vedno dovolj. Najmanjši razpoložljiv prostor v prtljažniku, ki ima zelo uporabno dvodelno dno, je 280 litrov, s klopjo, pomaknjeno naprej, 437 litrov, če klop podremo, pa dobimo 1332 litrov prostora. Naslon voznikovega sedeža se lahko zloži v vodoravni položaj, zato lahko v avto naložimo tudi predmete dolžine 2,4 metra.

Sedi se malo nižje kot pri klasičnih enoprostorcih, a je preglednost v vse smeri dobra. Notranjost je barvno usklajena, svetla barva pa ga naredi svežega in prijetnega. Uporabnost je bila vodilo tudi pri postavitvi in izdelavi osrednje konzole in vseh stikal, ki so na dosegu roke. Upravljanje s potovalnim računalnikom je enostavno, s pomočjo stikal na volanskem obroču, je pa res, da volan ni vzdolžno pomičen, zato boste optimalen položaj za volanom iskali malo dlje.

Sedi se malo nižje kot pri klasičnih enoprostorcih, a je preglednost v vse smeri dobra. © Gregor Prebil

 

Mali bencinski motorji dandanes v mestih izgubljajo bitko z dizelskimi. Testnika je poganjal 1,6-litrski 16 v bencinski motor moči 81 kW/110 KM. Gre za živahen primerek, ki mu manjka le natančnejši petstopenjski menjalnik. Avtomobil je mogoče voziti tako hitro kot udobno, brez občutka, da mu v mestni vožnji primanjkuje moči. Lega na cesti je zanesljiva, ne bo pa ravno po godu dirkačem. Zgodba je drugačna na odprti cesti, ko so prehitevanja že manjši podvig, pa tudi hrup v potniški kabini je kar precejšen. Tisti, ki se jim na morje ali v hribe ne mudi, pa tega ne bodo opazili. Proizvajalec navaja, da poraba v mestu v povprečju znaša 8,5 l/100 km, medtem ko izven "civilizacije" pade na skromnih 5,5 litra. Ciljev nam na testu ni uspelo izpolniti, v mestu je poraba znašala 8,9 litra, medtem ko je naš izračun v kombinirani vožnji pokazal, da je note po stotih prevoženih kilometrih v povprečju porabil sedem litrov goriva.

Kar zadeva vozne lastnosti, note povsem zadovoljuje vsakodnevne potrebe, še posebej če omenimo kar bogato opremo, ki med drugim vključuje tudi parkirne senzorje na zadku, ki bodo v veliko pomoč pri parkiranju v z avtomobili preplavljenih mestnih jedrih. Od opreme, ki jo note acenta chic še nudi, omenimo še avtomatsko klimatsko napravo, radio s CD-predvajalnikom, šestimi zvočniki in anteno bluetooth, upravljanje avdiosistema na volanu in potovalnega računalnika na volanu, brisalce s senzorjem za dež …

Za konec povejmo, da je mali mestni enoprostorec note na testu zadovoljil svoje praktično poslanstvo. Za konkurenco caplja le pri ponudbi motorjev, česar pa vozniki, ki se ne želijo vključiti v povprečje evropske mestne populacije, tudi zaradi uporabnosti ne bodo opazili. Še cena. Osnovni model z 1,6-litrskim motorjem stane 14.490 evrov, medtem ko je testnik zaradi zlatorjave kovinske barve dražji za 380 evrov.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.