Avto
134 ogledov

Usedli smo se v kio stinger, ki zbada Audija in BMW-ja

avtosalon
1/20
Saša Despot
Na avtosalonu smo sedli v Kiin športni kupe stinger GT. GT kot grand tourer. Kia želi z njim pokazati, da zna izdelovati tudi kaj drugega kot le masovne avtomobile. Kakšni so prvi vtisi o avtomobilu, ki k nam prihaja konec oktobra in bo na trgu konkuriral audiju A5 sportback, BMW serije 4 grand coupe in podobnim? Prve vtise smo zbrali na avtomobilskem salonu v Ženevi.

Kia s stingerjem piha na čustva. Gre za eleganten štirivratni kupe v slogu BMW serije 4 gran coupe ali audi A5 sportback, vendar pa bi utegnil konkurirati tudi novemu Volkswagnovemu športnemu kupeju arteonu. Prav tako predstavljenemu v Ženevi.

Gregory Guillaume, šef Kiinega oblikovanja za Evropo, je pojasnil, da so imeli pri snovanju avta pred seboj idejo, ki jo je poosebljal originalni maserati ghibli, torej luksuznega potovalnika s spredaj vgrajenim motorjem in pogonom zadaj, ki ga pooseblja markanten dizajn z dolgim motornim pokrovom in nazaj potisnjeno kabino. In res zadek od strani spominja na premium Italijana. Čeprav so novinarski kolegi še bolj namigovali, da je zadek podoben audiju A7, prav tako obloge vrat in še kaj bi se našlo. Ampak, to ni nikoli dokončana zgodba. Vsak avto je v nečem podoben drugemu, konkurenčnemu in ta je spet podoben nekemu drugemu modelu. Ko smo že pri audiju A7 stinger mu je bolj dimenzijsko podoben, kot našteti Nemci, ki pa mu verjetno bodo bolj podobni po ceni.

avtosalon | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Kia ima v svojih vrstah enega najbolj priznanih oblikovalcev Petra Schreyerja in prav on se mora na koncu podpisati pod vse. Čeprav je stinger atraktiven, drzen, pa takoj vemo, da gre za kio. Predvsem zaradi tigrove maska spredaj in po velikih Kiinih logotipih. Všeč so mi zračne reže na boku, pa na dolgem pokrovu motorja, na zadnjem odbijaču, zadaj sta na vsaki strani po dve okrogli izpušni cevi. Šestvaljnik je serijsko opremljen z Brembo zavorami – spredaj s štirimi batnimi zavornimi čeljustmi, zadaj pa z dvema. V živo je videti impresivno, saj kaj takega od Kie do zdaj nismo bili vajeni. Nekaj svežega, novega.

Kia GT stinger je, kot smo že ugotovili, precej večji kot BMW serija 4 gran coupe ali A5 sportback, tako po medosni razdalji, kot skupni dolžini, zato je notranje precej prostornejši. Ko sem nastavil voznikov sedež svojemu profilu, sem se usedel še zadaj. Takrat je bilo za mojo višino (176 centimetrov) dovolj prostora za kolena in tudi nad glavo, kljub kupejevsko padajoči strehi. Pod električno dvižnimi prtljažnimi vrati je prav tako več prostora kot pri omenjenih konkurentih.

Prestavna ročica novega osemstopenjskega samodejnega menjalnika je oblečena v usnje, usnje objema tudi armaturno ploščo, naslon za voznikovo roko, obloge vrat, usnjeni sedeži so nastavljivi na vse možne strani. Električno nastavljiv, tako kot pri Lexusih, je tudi okrogel volanski obroč – po globini in višini. Na konzoli med sedežema spredaj je gumb za izbiro režima vožnje, ki bi bil lahko večji, voznik ima na dosegu roke vse gumbe za nastavitev gretja sedežev, izbiro pogleda slike kamere na zaslonu.

avtosalon | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Okrogli zračniki na sredini armaturne plošče spominjajo na Mercedesov oblikovalski slog, prav tako nemška trojka že leta ponuja rešitev z velikim zaslonom nasajenim na vrh armaturne plošče. Če bi kaj takega predstavili pri BMW, Audiju in Mercedesu se nam danes ne bi zdelo nič posebnega, pri Kii je druga zgodba. Res je tudi, da lahko omenjeni tekmeci ponudijo še veliko več, a je Kia storila pomemben korak naprej. Vendar pa bo treba graditi še na naslednjih generacijah, kar pomeni še veliko let, da bodo tudi Evropejci sprejeli percepcijo, da je Kia tudi premium znamka.

Kako se stinger pelje na cesti, še ne vemo, a pričakovanja niso majhna. Kia je Alberta Biermanna, vodjo oddelka za preizkušanje vozil in razvoj visokozmogljivih vozil, leta 2014 speljala BMW. Prav Biermann je nato s svojo ekipo razvijal vozilo v R&D centru v korejskem Namyangu in na znamenitem nemškem dirkališču Nürburgring. In Biermann ni bil kar nekdo pri BMW. Bil je šef razvoja v slovitem oddelku M, med drugim se je podpisal pod prejšnja M3 in M5.

Verjetno je prav on prispeval k temu, da je Kia prvič v svoje vozilo vgradila prilagodljivo delovanje podvozja (pet načinov) in motorja ter prav tako na pet načinov električnega volanskega mehanizma. Slednji je serijsko nameščen neposredno na volanski letvi (R-MDPS), kar omogoča neposrednejši odziv in zmanjšuje neželene vibracije, ki se prenašajo preko droga. Sprednje vzmetenje je sicer v nasprotju s športnimi Nemci tipa McPherson in ne tipa dvojne roke.

avtosalon | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Kupci bodo izbirali med dvema turbo motorjema, postavljena sta vzdolžno. 2,0-litrski turbo polnjeni štirivaljnik proizvaja 188 kW (255 KM) pri 6.200 vrtljajih na minuto. Največji navor je 353 Nm, ki je na voljo med 1.400 in 4.000 vrt./min. Še zmogljivejši je 3,3-litrski twin-turbo V6 motor z močjo 268 kW (365 KM) pri 6.000 vrt./min in navorom 510 Nm med 1.300 in 4.500 vrt./min. Pričakovani pospešek šestvaljnika od 0 do 100 km/h je 5,1 sekund, največja hitrost pa 269 km/h.

Pri Kii so nam v Ženevi na vprašanje, zakaj so sploh predstavili tak avtomobil, odgovorili, da je to avtomobil, ki kaže na to, kaj Kia zmore izdelati. Ne pričakujejo masovne prodaje, pri slovenskem uvozniku za znamko pa menijo, da ga bo za svojega prav gotovo izbralo tudi nekaj Slovencev. K nam prihaja konec oktobra oziroma na začetku novembra.

Vse pomembne novosti salona v Ženevi TUKAJ.

Komentarjev 1
  • Rdečivrag 17:29 09.marec 2017.

    Če pomislim na eksperimente v stilu renaulta safrana, vel satisa, peugoeta 607, citroena C6, XM, lancie thesis in še cele falange drugih limuzin, ki so hotele konkurirati nemški sveti trojki, se zdi tale Kia daleč najbolj dodelana in primerna za ...prikaži več resno vmešavanje. Če bo imela tako kot ostali modeli 7-letno garancijo in dobro ceno, bi lahko bila to za marsikoga, ki ni obremenjen z znamko, prva dejanska alterantiva ob kakšnem volvotu ali lexusu.