Avto
1324 ogledov

V Celju le taksiji z novejšimi dizelskimi motorji, kaj pa drugod?

Taksi Profimedia
V Celju bodo taksisti svoje delo opravljali le z vozili, katerih motor bo ustrezal standardu EURO 5 ali več. Ali v naših dveh največjih mestih pripravljajo kaj podobnega?

Kot smo v Žurnalu24 že poročali, so v Celju sprejeli nov odlok, ki obeta spremembe na področju taksi storitev. Vozniki bodo morali imeti izpit o poznavanju celjske občine in njenih kulturnih, turističnih in naravnih znamenitostih. Potrebovali bodo potrdilo o znanju slovenščine in potrdilo o znanju enega od tujih jezikov. Taksi prevoze bodo lahko izvajali le z vozili, katerih motor ustreza emisijskim zahtevam minimalno Euro 5, v avtomobilu pa bo moral biti tudi otroški sedež oz. bo moral biti vsaj na sedežu podjetja prevoznika. Bodo Celju sledile tudi druge občine? 

ljubljana03.12.08, taxi, tabla, avto, ljubljana, foto: nik rovan Avto Taksisti s starim dizelskimi vozili v Celju ob delo

V Celju vozila vse bolj okolju prijazna, v Ljubljani odloka ne bodo spreminjali 

Iz Mestne občine Maribor so nam sporočili, da so imeli obširno razpravo glede umeščanja otroških sedežev v avtomobile taksi služb, vendar je bilo sklenjeno, da ta pogoj ne bo v odloku. ''Vozila, ki se uporabljajo za taksi prevoze v MO Maribor, so čedalje bolj okolju prijazna,'' dodajajo. 

taksi | Avtor: Dejan Mijović Dejan Mijović

Od skupno 80 vozil, ki se v Celju uporabljajo za namene taksi službe, ni nobenega vozila iz emisijskega razreda EURO 1, eno vozilo pa je iz emisijskega razreda EURO 2. Največ, kar 29 vozil je iz najnovejšega emisijskega razreda EURO 6. Vozila iz tega razreda najmanj onesnažujejo okolje. Kar 23 vozil ali dobro četrtino pa v Celju vozi na plin.  

Mora pa za pridobitev dovoljenja taksi prevoznik za vsako vozili plačati občinsko takso. Ta se plačuje za uporabo taksi postajališč, vsak taksist pa jo plača za leto dni vnaprej. Na višino takse vpliva emisijski razred. Od leta 2016 dalje tako taksist za vozilo z motorjem EURO 2 plačuje 500 evrov takse, taksist z vozilom z motorjem EURO 5 ali več pa le 100 evrov. Enak znesek plačujejo taksisti z vozili na električni, plinski ali hibridni pogon.  

V Ljubljani morajo taksisti za vsako vozilo plačati letno takso v višini 200 evrov. Izjema so okolju prijazna vozila in vozila, ki imajo možnost prevoza invalidov v invalidskem vozičku brez presedanja. Drugih sprememb odloka pa ne načrtujejo, so sporočili iz Mestne občine Ljubljana.

Komentarjev 2
  • Lavdan 11:19 04.februar 2019.

    Pri vsej svinjariji, ki jo imajo so najvažnejši taksiji, ki bodo rešili zadevo.