Avto
3 ogledov

Več denarja ni nujno več zabave

1/28
Žurnal24 main
Pravilo več denarja, več muzike navadno velja tudi v avtomobilizmu. Na primeru fieste pa bomo dokazali, da ni nujno vedno tako. Naredili smo namreč primerjalni test med dvema fiestama.

Preizkusili smo dve po motoriziranosti in opremskih paketih zelo različni fiesti, od katerih ena želi zadovoljevati široke množice, druga pa želi biti butično vozilo, ki bo ugajalo poslovnim ženskam. Razlika v končni ceni je kar tretjinska, vprašanje pa je, ali utemeljeno.

Izpiljeni kinetični dizajn
Z oblikovnega stališča gre pol leta po predstavitvi še vedno za enega izmed najrazburljivejših modelov na trgu, k prepoznavnosti pa pripomorejo športna silhueta, markantna svetila in ne nazadnje tudi barvi, v kateri sta bila odeta testnika. Razumljivo ima titanium nekaj več blišča v obliki kroma okoli odprtine za zrak, meglenk in na spodnjem robu stranskih šip. Na zadku je tudi nekoliko zajetnejši spojler, kar pa je tudi vse. Trend fiesti tako ne manjka čisto nič.

Barvitost se nadaljuje tudi znotraj, in sicer so pri trend fiesti sivino lepo dopolnjevali zeleni toni, pri titanium lepotici pa je dodane veliko rdeče barve na armaturni plošči, volanskem obroču, menjalniku in vratnih oblogah. Govor o monotonosti je tako povsem brezpredmeten, enako velja tudi za kakovost materialov in končno obdelavo. Fiesta, ali bolje rečeno Ford, je tu naredil korak naprej. Dražja različica ima razumljivo nekoliko več serijske opreme, kot so parkirna pomagala, poklopljivi vzvratni ogledali, samozatemnitveno vzvratno ogledalo, nima pa denimo sredinskega naslona za roko, ki ga trend kljub vsemu premore. Poglavitna razlika v opremi pa je zagotovo dvobarvna usnjena notranjost s kontrastnimi šivi. Vse lepo in prav, toda vprašanje je, koliko kupcev v tem razredu se sploh odloči za usnje. Tkanina pri trendu je kakovostna, čeprav ne preveč domiselna.

Kompromis pri varnosti in detajlih
Varčevanje se pozna predvsem pri le delno usnjenem volanskem obroču (le trend), plastičnih kljukah na vratih (obe), nerazumljivo pa je tudi, da ima titanium ambientalno osvetlitev in osvetlitev v predelu nog, kozmetični ogledalci pa ostajata neosvetljeni. Pa se ustavimo še za trenutek pri varnosti. Fiesta trend ima v serijski opremi samo dve zračni blazini, titanium pa je bogatejša za stranski in kolensko. Zračni zavesi, ki sta pri konkurenci tudi že del serijske opreme, sta tako le na seznamu doplačil, enako velja tudi za ESP, ki pri vseh različicah zahteva 435 evrov doplačila. Zaradi tega si fiesta zasluži velik minus. Prostora je v obeh fiestah pričakovano veliko, sliko zadaj malenkost pokvari proti zadku padajoča streha. To terja davek tudi pri prtljažniku, ki pa kljub vsemu sprejme spodobnih 295 litrov. Še eno zanimivost smo opazili pri obeh fiestah. Kljub dejstvu, da je šlo za petvratni fiesti, sta obe na prednjih sedežih imeli vzvod za premikanje sedežev kot pri trivratnih različicah. Vnovič varčevanje?

Če je fiesta trend smiselno opemljena in motorizirana za razumno ceno, pa ne moremo enako trditi za dizelsko titanium, saj se njena cena močno spogleduje z znamko 20 tisočakov. © Miha Pečoler



Motorja sta kos nalogi
Pod motornim pokrovom sta se vrtela motorja podobne moči, a različne zasnove, kar pomeni, da s seboj prinese tudi vse specifike tako dizelskih kot bencinskih agregatov. V cenejši se je razumljivo vrtel 1.4-litrski bencinar, ki je z 71 kW največje moči povsem zadosten, še več, fiesti se celo najbolje poda. V spodnjem območju vrtljajev je sicer tipičen bencinar, se pa rad zavrti tudi v visoke vrtljaje, kjer je le malenkost glasen. Pospeški in končna hitrost so pričakovani, glede na odlično lego na cesti in izjemno natančen (čeprav po novem električni) servovolan pa je ta fiesta zelo domača tudi v ovinkih. Enako velja tudi za dizelsko različico, ki razveseljuje z v širokem območju uporabnih 66 kW in še bolj kot to z 200 Nm največjega navora. Pod znamko 1.500 vrtljajev motorja sicer ni, se pa potem hitro razživi in relativno hitro utrudi (znamke 5.000 se namreč kar brani). S tem je ta fiesta bolj domača na avtocesti, bi pa bil takrat dobrodošel tempomat, ki zahteva le 75 evrov doplačila. Glede porabe je pričakovano v ospredju vozila dizelska različica, s katero smo v povprečju porabili 6,7 litra plinskega olja, bencinarka pa je ostala zadaj za dober liter (7,8).

(Pre)velika razlika v ceni
Glede na videno lahko rečemo le, da fiesta trend predstavlja enega od najboljših trenutnih nakupov v tem velikostnem razredu, saj dobite zelo modno oblikovan in zasnovan avto z vso potrebno opremo, le nekaj varnostne boste morali dokupiti. Tudi glede motorja je odločitev v prid bencinarja jasna, saj letno število prevoženih kilometrov s tako velikimi avtomobili ponavadi ne opraviči investicije v dizla. Za fiesto titanium lahko tako rečemo, da je vsekakor svež veter v Fordovi ponudbi, ki le redkokdaj premore nekaj manj vsakdanjega, celo butičnega. Res pa je, da za to ceno premium konkurenca (denimo mini) ponudi zelo veliko, in bojimo se, da bodo zaradi tega kupci, čeprav maloštevilni, raje odšli k njej. Mi bi se vsekakor odločili za trend, čeprav bolj godi vožnja v fiesti titanium.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.