Podatki o vozilu (Ford kuga 2,0 TDCi DPF 4x4 titanium) |
|
Motor: 1997 cm3, dizelski, 100 kW (136 KM)/4000
|
Tu se začne naš test, saj smo se odločili primerjati dva po merah zelo podobna, a vsak na svojem koncu te zgodbe predstavljena modela. Sportage je med srednje velikimi cestnimi terenci prisoten že nekaj let, kuga pa je na trg prišla zelo pozno, a je zato pripravljena ponuditi toliko več. Ampak za kakšno ceno.
Oblika jutrišnjega dne in sedanjosti
V oblikovanju gre za dva načina. Kuga je oblikovana zelo moderno, kinetic dizajn je
tu dodobra izpeljan in izpiljen, fordov suv pa zato všeč večjemu krogu kupcev in tudi obrača več
glav mimoidočih. Deluje igrivo, mogoče glede na starost potencialnih kupcev celo za odtenek preveč,
da bi jo lahko vzeli resno. Po drugi strani je sportage ravnokar prešel skozi prvi lepotilni
tretma, ne glede na to pa gre za bolj klasično obliko, ki se v prometu zlije z ostalimi.
Notranjosti sta si spet zelo različni, razen ko je govora o prostoru v prvi vrsti ali za tiste, posedene na klop v drugi. V obeh primerih gre za petsedežnika, ki ravno toliko osebam nudita dovolj prostora. Za glave prostora ne bi smelo primanjkovati, zaradi zadostne širine je prostora dovolj tudi v višini ramen. Razlike nastopijo pri voznikovem delovnem prostoru in sredinski konzoli, ki je pri kugi oblikovana zelo moderno, z določenimi detajli meji na prestiž, z določenimi na športnost, poleg tega pa ni več tiste fordove grobosti pri določenih materialih in robovih.
Sredinska konzola je zelo široka in predstavlja dom velikemu zaslonu infotainment sistema ter pregledni in dobro delujoči dvoobmočni klimatski napravi, na robovih pa sta še (kar pestopenjska) vrtljiva gumba za ogrevanje odličnih usnjenih sedežev. Ti so tudi pri sportagu odeti v voljno usnje, je pa ogrevanje enostopenjsko, stikala za vklop so manj ugledna.
PLUSI, MINUSI |
|
Plusi: položaj za volanom, motor, menjalnik, podvozje in vzmetenje, odlična lega
na cesti, dovolj zmogljiv pogon, kvalitetno izdelana notranjost.
|
Ponavljam, sportage ima skoraj vse, kar vam nudi kuga, je pa res, da je kuga oblikovana s posebnim čutom za detajle. Pomankljivosti pri sportagu so malo številnejše, mi smo jih opazili v digitalni uri na sredini iz nekih drugih časov, avdiosistemu manjkajo ukazi na volanu, ki je tudi malce za časom (tisti v ceed`u je namreč veliko boljši), kot so tudi določena stikala. Klima je zgolj enopodročna, a dovolj hitro ogreje prostor.
Prtljažnika vsaj na papirju ne obetata veliko, je pa prostora povsem dovolj – s 360 litri prednjači kugin, če podrete sedeže, pa v ospredje s 1410 litri stopi tisti v sportageu.
Dva enako velika motorja, dve zelo različni porabi
Motorja sta v obeh primerih dvolitrska dizelaša z vbrizgavanjem goriva po skupnem vodu
zadnje generacije. V moči je zmagovalec tisti v sportageu (ob prenovi je bil, vključno z bolj togim
vzmetenjem, prenovljen), v navoru pa motor, ki so ga pri Fordu pred časom razvili v sodelovanju s
PSA. Razvije 320 Nm navora, kar je 16 Nm več kot motor v sportageu, vendar prvi doseže 200
vrtljajev več.
Podatki o vozilu (K ia sportage 2.0 CRDi EX champion prestige 4x4) |
|
Motor: 1991 cm3, dizelski, 110 kW (150 KM)/4000
|
Razlika v ceni tudi tretjinska
Kar se tiče pogona pri obeh stavijo na stalnega štirikolesnega z možnostjo različne
razmejitve navora na prednji in zadnji kolesni par. Pri kugi je v normalnih voznih razmerah 90
odstotkov navora namenjenega prednjim kolesom, 10 pa odpade na zadnji kolesni par. Po potrebi pa
haldex sklopka v delčku sekunde poskrbi, da zadnji kolesni par dobi več navora, a največ 50
odstotkov. Pri sportageu je pogon prav tako stalni, vožnji po težje prevoznih terenih pa je
namenjena še zapora diferenciala, s čimer uporabnik zaklene pogon v razmerju 50:50, vendar pa tako
imenovani lock deluje le do hitrosti 30 km/h. V praksi pridete z obema testirancema presenetljivo
daleč, v primeru, da pogona v sportageu nimate zaklenjenega, pa s kugo prilezete celo
malenkost dlje.
PLUSI, MINUSI |
|
Plusi: Založenost z opremo, razmerje med ceno in dobljenim, prostornost v drugi vrsti, kvalitetnejša tovarniška avdioenota, udobna notranjost, ravno dno ob podrtih sedežih. Minusi: menjalnik, poraba, določena stikala in elementi so preveč zastareli, zgolj enopodročna klimatska naprava, enostopenjsko ogrevanje sedežev. |