Avto
32 ogledov

Več tehnike za znatno višjo ceno

Med obema modeloma je precej razlik, tako zaradi časa na trgu kot namembnosti.
1/31
Žurnal24 main
Kuga je za svoje mere zelo športen cestni terenec, kia po drugi strani ob izdatni založenosti stavi na ugodno ceno. Kdo je zmagovalec?
 

Podatki o vozilu (Ford kuga 2,0 TDCi DPF 4x4 titanium)

Motor: 1997 cm3, dizelski, 100 kW (136 KM)/4000
Navor: 320 Nm pri 2000 vrtljajih/minuto
Poraba na testu: 8,5 litra/100 km (mešani cikel), Izpust: 169 g CO2 na km
Zmogljivosti: 180 km/h, pospešek (od 0 do 100 km/h): 10,7 sekunde
Mere (DxŠxV, v mm): 4443x1842x1677, medosna razdalja: 2690 mm, prtljažnik: 360/1355 litrov
Cena: 31.000 evrov (osnovna), 36.670 evrov (testnik)

Kia je bila ena redkih, ki je že sredi devetdesetih na trg poslala model, ki ni bil izrazit terenec niti enoprostorec ali karavan. S tem se je rodil nov podsegment suv-jev, danes pa je celo tako razširjen, da ga glede na velikost modela členimo na tri dele.

Tu se začne naš test, saj smo se odločili primerjati dva po merah zelo podobna, a vsak na svojem koncu te zgodbe predstavljena modela. Sportage je med srednje velikimi cestnimi terenci prisoten že nekaj let, kuga pa je na trg prišla zelo pozno, a je zato pripravljena ponuditi toliko več. Ampak za kakšno ceno.

Oblika jutrišnjega dne in sedanjosti
V oblikovanju gre za dva načina. Kuga je oblikovana zelo moderno, kinetic dizajn je tu dodobra izpeljan in izpiljen, fordov suv pa zato všeč večjemu krogu kupcev in tudi obrača več glav mimoidočih. Deluje igrivo, mogoče glede na starost potencialnih kupcev celo za odtenek preveč, da bi jo lahko vzeli resno. Po drugi strani je sportage ravnokar prešel skozi prvi lepotilni tretma, ne glede na to pa gre za bolj klasično obliko, ki se v prometu zlije z ostalimi.

Notranjosti sta si spet zelo različni, razen ko je govora o prostoru v prvi vrsti ali za tiste, posedene na klop v drugi. V obeh primerih gre za petsedežnika, ki ravno toliko osebam nudita dovolj prostora. Za glave prostora ne bi smelo primanjkovati, zaradi zadostne širine je prostora dovolj tudi v višini ramen. Razlike nastopijo pri voznikovem delovnem prostoru in sredinski konzoli, ki je pri kugi oblikovana zelo moderno, z določenimi detajli meji na prestiž, z določenimi na športnost, poleg tega pa ni več tiste fordove grobosti pri določenih materialih in robovih.

Sredinska konzola je zelo široka in predstavlja dom velikemu zaslonu infotainment sistema ter pregledni in dobro delujoči dvoobmočni klimatski napravi, na robovih pa sta še (kar pestopenjska) vrtljiva gumba za ogrevanje odličnih usnjenih sedežev. Ti so tudi pri sportagu odeti v voljno usnje, je pa ogrevanje enostopenjsko, stikala za vklop so manj ugledna.

 

PLUSI, MINUSI

Plusi: položaj za volanom, motor, menjalnik, podvozje in vzmetenje, odlična lega na cesti, dovolj zmogljiv pogon, kvalitetno izdelana notranjost.
Minusi: preglednost nazaj, (pre)visoko sedenje, za izklop ESP- sistema je treba brskati po meniju, cena z vsemi dodatki.

Kuga je imela še veliko panoramsko streho, ki jo je v dneh, ko je sonca le preveč, mogoče zastreti, ter kvalitetno navigacijsko napravo. Pri kugi grajamo za odtenek prevelik volanski obroč ter nekvalitetno obrobo merilnikov, ki ne sledi ostali notranjosti. Hvalimo pa nastavljiv sredinski naslon in odličen položaj za volanom. Sportage je ob prenovi dobil novo avdioenoto, ki je zdaj veliko uglednejša. Pred sopotnikom ima svoje mesto v stilu pravih terencev še priročno držalo.

Ponavljam, sportage ima skoraj vse, kar vam nudi kuga, je pa res, da je kuga oblikovana s posebnim čutom za detajle. Pomankljivosti pri sportagu so malo številnejše, mi smo jih opazili v digitalni uri na sredini iz nekih drugih časov, avdiosistemu manjkajo ukazi na volanu, ki je tudi malce za časom (tisti v ceed`u je namreč veliko boljši), kot so tudi določena stikala. Klima je zgolj enopodročna, a dovolj hitro ogreje prostor.

Prtljažnika vsaj na papirju ne obetata veliko, je pa prostora povsem dovolj – s 360 litri prednjači kugin, če podrete sedeže, pa v ospredje s 1410 litri stopi tisti v sportageu.


Dva enako velika motorja, dve zelo različni porabi

Motorja sta v obeh primerih dvolitrska dizelaša z vbrizgavanjem goriva po skupnem vodu zadnje generacije. V moči je zmagovalec tisti v sportageu (ob prenovi je bil, vključno z bolj togim vzmetenjem, prenovljen), v navoru pa motor, ki so ga pri Fordu pred časom razvili v sodelovanju s PSA. Razvije 320 Nm navora, kar je 16 Nm več kot motor v sportageu, vendar prvi doseže 200 vrtljajev več.

 

Podatki o vozilu (K ia sportage 2.0 CRDi EX champion prestige 4x4)

Motor: 1991 cm3, dizelski, 110 kW (150 KM)/4000
Navor: 304 Nm 1800–2500 vrtljajev/minuto
Poraba na testu: 9,5 litra/100 km (mešani cikel), izpust: 187 g CO2 na km
Zmogljivosti: 177 km/h, pospešek (od 0 do 100 km/h): 12,0 sekunde
Mere (DxŠxV, v mm): 4350x1800x1730, medosna razdalja: 2630 mm, prtljažnik: 322/1410 litrov
Cena: 25.690 evrov

Menjalnik je v obeh primerih šeststopenjski ročni, ima pa fordov  krajše hode in je natančnejši. Pri podvozju in vzmetenju je kuga izrazit športnik, medtem ko sportage nudi več možnosti in udobja ostalim potnikom. Predvsem na slabše trasiranih cestah se kugino podvozje izkaže za preveč trdo, odtehta pa, ko se zapodite v ovinke. Tam se kuga počuti kot doma. Poraba pri podobnem načinu vožnje se izkaže za zelo različno, saj smo s kugo porabili tudi do pol drugi liter plinskega olja manj. Povprečna poraba modela z modrim ovalom na nosu je tako znašala dobrih osem litrov plinskega olja, rezervoar pa je pri obeh enak – 58 litrov. To za suv-ja pomeni zadostno avtonomijo, ki je pri kugi razumljivo še malo boljša.

Razlika v ceni tudi tretjinska
Kar se tiče pogona pri obeh stavijo na stalnega štirikolesnega z možnostjo različne razmejitve navora na prednji in zadnji kolesni par. Pri kugi je v normalnih voznih razmerah 90 odstotkov navora namenjenega prednjim kolesom, 10 pa odpade na zadnji kolesni par. Po potrebi pa haldex sklopka v delčku sekunde poskrbi, da zadnji kolesni par dobi več navora, a največ 50 odstotkov. Pri sportageu je pogon prav tako stalni, vožnji po težje prevoznih terenih pa je namenjena še zapora diferenciala, s čimer uporabnik zaklene pogon v razmerju 50:50, vendar pa tako imenovani lock deluje le do hitrosti 30 km/h. V praksi pridete z obema testirancema presenetljivo daleč, v primeru, da pogona v sportageu nimate zaklenjenega, pa s kugo prilezete celo malenkost dlje. 

 

PLUSI, MINUSI

Plusi: Založenost z opremo, razmerje med ceno in dobljenim, prostornost v drugi vrsti, kvalitetnejša tovarniška avdioenota, udobna notranjost, ravno dno ob podrtih sedežih.

Minusi: menjalnik, poraba, določena stikala in elementi so preveč zastareli, zgolj enopodročna klimatska naprava, enostopenjsko ogrevanje sedežev.

Pogled na cenike obeh testirancev razodene, da za približno enako vsebino in le na drugačen, nekoliko moden način pri kii zahtevajo občutno, nekje med 20 in 30 odstotki, manj. S prenovo so mu dodali še sedemletno jamstvo na motor in menjalnik ter ga cenovno spustili pod brata iz hyundaijevih vrst (prej je bil namreč dražji). S tem pa sportage v razredu, ko cena vseeno nekaj velja, močno pridobi, vprašanje pa je, ali dovolj, da bi izničil kugino odlično zunanjo podobo in vse ostalo. Saj veste: kupci so in bodo vedno kupovali z očmi.
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.