Ima pa v primerjavi s trdnimi strešnimi mehanizmi tudi večjo pomanjkljivost, in sicer slabšo zvočno zatesnjenost. Tudi s tem problemom so se pri tem proizvajalcu zelo dobro spopadli.
Pravi štirisedežni kabriolet
Po šestih letih proizvajanja modela A4 cabrio in po tem, ko je model, ki mu je služil za osnovo, že pred poldrugim letom odšel v zaslužen pokoj, so se pri Audiju odločili za launch novinca, ki mu za osnovo logično služi kupejevski A5. Razloge za menjavo bi lahko iskali tudi v konkurenci, ki je tudi tu zelo neizprosna, kupci pa napake še težje oproščajo. A5 je kot naslednik modela A4 cabrio najbolj pridobil tam, kjer je šepalo pri predhodniku, in sicer pri prostoru. Tega je zdaj več kot dovolj tako spredaj kot v drugi vrsti, tako da lahko govorimo o pravem štirisedežnem kabrioletu, ki pa po merah vseeno spada med srednje velike kabriolete. Torej ga bodo v svoje roke rade vzele tudi voznice. Glede oblike ni potrebnega veliko pisanja, saj je podobnost s prej omenjeno petico več kot očitna, to je vsekakor tudi dobra popotnica, saj predstavlja imidž in prestiž. Testnik je imel tudi bogato opremo, kar pomeni biksenonska prednja svetila, in dopolnilna v tehniki LED, zadnja pa so takšna v celoti. Pri obliki zadnjih svetil naj omenimo še očitno podobnost z aston martini, kar je nedvomno dober argument za to znamko. Tako kot predhodniku na boku prevladuje poudarjena ramenska linija, celotni rob med karoserijo in potniško kabino pa je odet v krom, eloksiran material pa krasi celoten okvir vetrobranskega stekla. Ta je tudi dodatno okrepljen, za vzglavniki, namenjenimi potnikoma v drugi vrsti, je tudi roll bar, ki ga je ob sprožitvi mogoče uporabiti večkrat. Testnik je imel dodana še posebna 18-palčna platišča, več kot to niti ni potrebno.
|
Že dvoslojna streha dobro tesni, a je mogoče dokupiti tudi akustično. Takrat je nivo zvoka v notranjosti skoraj takšen kot v kupeju. Pazite, nastopaško odpiranje strehe med vožnjo do 50 km/h je nalezljivo. © Miha Pečoler |
Tudi med vožnjo do 50 km/h
Notranjost je prečiščena in elegantna, tistim, ki jim je Audijevo notranje oblikovanje znano, se bodo ob vstopu v hipu počutili kot doma. Prednja sedeža sta velika in udobna, ne pa tudi izrazito športna. Kombinacija bež usnja, oker tonov sredinske konzole in srednje rjavega lesa deluje elegantno in dobro. Voznikov delovni prostor, kakor tudi preostali del armaturne plošče, sta praktično enaka tistim v kupeju, za razliko od dveh stikal na podaljšku sredinske konzole, ki služita steklom in strešnemu mehanizmu. Slednji nalogo opravlja učinkovito in do hitrosti 50 km/h. To smo večkrat tudi preizkusili in moramo reči, da sistem deluje, za odpiralni manever pa potrebuje tudi za kabriolete s platneno streho kratkih 15 sekund. Piš vetra pri postavljenih steklih in razprti vetrni mreži je minimalen in nemoteč tudi pri hitrostih okoli in nad 150 km/h. Materiali in končna izdelava so odlični, še vedno pa nas moti število stikal na MMI-vmesniku in okoli njega, saj zaradi tega trpi intuitivnost. Grajamo tudi podobnost stikala za samodejno parkirno zavoro, saj je na moč podobno stikalu za odpiranje strehe. Tako se nam je pripetilo, da smo med vožnjo potegnili za napačno in, no, prizor ni bil ravno lep. Zaslon infotainment sistema je velik, a je žal med vožnjo zgoraj brez v soncu zelo težko berljiv. Se vam pa več kot samo osnovne informacije avdio- in navigacijskega sistema izpisujejo med merilnikoma, kar je vredno pohvale. Položaj za volanom je tako kot avto kot celota športno udoben, kratka in natančna prestavna ročica šeststopenjskega ročnega menjalnika dobro sede v roke. Je pa res, da bi na njenem mestu raje videli ročico samodejnega, po možnosti DSG-, menjalnika. V drugi vrsti prostora je centimetrov res več kot prej, je pa tudi res, da je klop postavljena preveč navpično, zaradi česar trpi udobje in skoraj izniči centimetrski prirastek. Je pa zato vstop v drugo vrsto zaradi elektrificiranih sedežev poenostavljen, hvalo si zaslužijo tudi podajalniki pasov. Prtljažnik prav tako ni nič kaj kabrioletovsko asketski in je povečljiv, v osnovi pa sprejme 320 litrov prltjage, kar je le 30 manj kot denimo pri golfu.
Dvolitrski TFSI se mu lepo poda
Motor pod motornim pokrovom je logična izbira, predvsem zaradi manjše prostornine in posledično teže, obenem pa nudi zadostne zmogljivosti tudi za bolj pregrešno športno početje. Motorju dobro sledi tudi podvozje, je pa res, da je lega na cesti v primerjavi s kupejem (sicer pričakovano) za odtenek slabša. Dizelskih 350 Nm navora je na voljo že pri 1.500 vrtljajih, je pa res, da ima motor s slabo 1,7 tone teže (185 več kot pri kupeju) tudi kar nekaj dela. Je pa kabrio petici v bran treba povedati, da se vpelje na novi platformi MLP, zaradi katere motor ni vgrajen neposredno na prednjo os, ampak malenkost za njo. Rezultat tega je boljša razporeditev teže, ki zdaj znaša 55 odstotkov v korist prednje osi, prej je bil ta odstotek višji, in sicer 61-odstoten. V praksi se to pozna tako, da je avto bolje vodljiv, pri hitri vožnji skozi zaprte ovinke pa je manj podkrmarjenja. Malenkost slabše se odreže volanski mehanizem, saj je premalo čuten, ESP pa včasih tudi kar hiti popravljat situacijo, čeprav bi jo voznik zlahka tudi sam (ESP-ja se namreč ne da v celoti izklopiti).
Več kot dovolj opreme, dragi dodatki
A5 cabrio je od kupejevskega brata v osnovi dražji za 4.200 evrov, so pa zato del serijske opreme tudi usnjeni sedeži, kar je dobra kupčija. Opreme je tako že v osnovi več kot dovolj, dvoobmočna klima, štiri varnostne blazine in zavesi za obe vrsti, ksenonska svetila in še veliko več. Z doplačilnega seznama so testniku namenili še za palec večja, 18-palčna platišča, navigacijo z MMI, parkirna pomagala zadaj ter električno pomična in ogrevana prednja sedeža. Na spisku doplačil je kljub temu ostalo še marsikaj, že ti dodatki pa so testnika podražili za konkretnih 11 tisočakov. Zmogljivejši avdiosistem, akustična streha in nekaj napredne tehnike pa bi ceno še močno povišalo. To je sicer ustaljena praksa tudi pri ostalih premium znamkah, tako da A5 cabrio v tem segmentu pač ne izstopa niti negativno niti pozitivno. Izstopa glede na videz in napredno tehniko, pa najsi to velja za pogon, strešni mehanizem ali kaj drugega. Zaradi odpiranja med vožnjo pa je tudi nastopaški in v tem razredu to ni napačno. Mi mu napovedujemo dobro tržno uspešnost, tudi zaradi pedigreja in uspešnosti modela A4 in kupejevske petice.