Avto
2 ogledov

Volčič v ovčji koži

1/29
Žurnal24 main
BMW X3 je vse prej kot stranski igralec med suvi, saj je bil vrsto let praktično edini predstavnk med srednje velikimi premium športnimi terenci.
 

PLUS, MINUS

Plusi: Motor, menjalnik, položaj za volanom in sedeži, občutek v notranjosti, poraba glede na zmogljivosti, pogon x-drive, lega na cesti, zavore.

Minusi: Majhen zalson avdio naprave, zastareli merilniki in nekatera stikala, le eno območna klimatska naprava, cena z dodatki, plitev prtljažnik, informacijsko skop potovalni računalnik, cenen ključ.

Stopničko nižje (cenovno, ne velikostno) je sicer še bilo nekaj predstavnikov, ki pa bi jih lahko prešteli na prste ene roke. Zdaj je slika popolnoma drugačna, saj je že med srednjimi premium suvi konkurenca zelo huda, manjka pa le še kakšen lexus. Da je najstarejši na trgu, se mu sicer pozna, ni pa umestno reči, da deluje starinsko. Še vedno je povsem všečno in dovolj moderno oblikovan, marsikdo pa ga hitro zamenja za večjega brata, kar prav tako ni slaba popotnica. Še najbolj se čas pozna na zadku, ki je za odtenek preveč škatlast, monotonijo pa uspešno razbijajo svetila, ki jih po kozmetični prenovi krasijo LED-diode. Mere so v razrednem povprečju, 4,56 dolžinskih centimetrov in 185 širinskih pa ob 280-centimetrskem medosju obljubljajo prostorno notranjost, namenjeno štirim odraslim.



Notranji prostor je (tudi zaradi svetle notranjosti pri testniku) svetel in zračen, preglednost pa zaradi visokega sedenja nadpovprečna. Tudi tu se X3 poznajo leta, saj je notranjost na prvo žogo zelo podobna tisti v BMW-jih prejšnjih generacij. Tudi merilniki so že preveč dvodimenzionalni, enako velja za določena stikala. Da ne bo pomote, ergonomiji sicer kaj pretiranega ne moremo očitati, vseeno pa so novejši modeli z modro-belim propelerjem na motornem pokrovu na otip in pogled vsaj za razred boljši. Če bo to opazil le redkokdo, pa se bo marsikdo obregnil ob dejstvo, da je klimatska naprava zgolj enopodročna. Tega pa ne odtehta niti dejstvo, da je dovolj zmogljiva in njeno delovanje zelo dobro. Sedenje na sedežih je tipično za BMW, kar pomeni obilico bočnega oprijema, popolno nastavitev v vse smeri, čeprav bi glede na končno ceno testnika pričakovali električno pomoč pri pomikanju. Volanski obroč je prav tako šolski primer odličnosti, tako zaradi odebeljenosti kot natančnosti. Nastavljivost po višini in globini pa pomaga pri nastavljanju idealnega položaja za volanom. Usnje je kakovostno, imitacijo lesa pa bi zamenjali za športen, česan aluminij, ki je sedaj veliko bolj moden. Grajo si zasluži še ključ, ki ni preklopen in deluje preveč ceneno za avtomobil tega cenovnega razreda.



Na zadnji klopi presenečenj ni. Prostora je dovolj, razrednih rekordov pa ne pričakujte. Prtljažnik meri dovolj zajetnih 480 litrov, hvalimo dvojno dno in predale na bokih ter odprtino za smuči, podiranje zadnje klopi pa prinese 1.560 litrov veliko ravno površino, kar je prav tako spodbuden podatek. Opreme je že v osnovi povsem dovolj, vseeno pa na seznamu doplačil ostane kar nekaj malenkosti, ki ceno ponesejo v višave. Osnovna cena s tem motorjem in odlično šeststopenjsko avtomatiko je 51.937 evrov, številni dodatki, kot so ksenonska svetila, parkirna pomagala, usnjena notranjost in še marsikaj, kar mogoče sploh ne spada na seznem doplačil, pa so testnika podražili za dodatnih 10 tisočakov. Ali je to preveč, pa presodite sami.



Motor, ki skrbi za pogon tega 1.880 kilogramov težkega suva, je 3.0- litrski dizelski šestvaljnik in ta prepriča tako na papirju kot v praksi. Glede moči in navora zna marsikoga celo presenetiti, enako velja za pospešek, ki znaša za terenca zelo impresivnih 7,4 sekunde. Tudi končne hitrosti, ki je 210 km/h, se ne bi branila marsikatera poslovna limuzina, poraba pa glede na vse znaša zmernih in pričakovanih 9,2 litra plinskega olja. Lega na cesti je zelo konkretna, vzmetenje pa na trenutke deluje pretrdo, tako da se sunki s cestišča prenesejo na potnike. Vseeno pa je X3 sinonim za vozne užitke na urejenih cestiščih, izven njih pa zahvaljujoč zmogljivemu X-drive štirikolesnemu pogonu, kjer večplastna sklopka s pomočjo številnih tipal v le 100 milisekundah razmeji optimalno količino navora na posamično kolo, prav tako prileze marsikam. Čeprav X3 najverjetneje ne boste poslali v hosto po dračje za kurjavo, pa je dobro vedeti, da vam ob prvem večjem snežnem metežu ne bo treba natikati verig. Oddaljenost od tal tako znaša dovolj terenskih 20 centimetrov, pri večjih spustih pa zadostuje le pritisk na tipko sistema za nadzorovan spust HDC. Več kot to X3 ne premore, toda kot smo že rekli, kaj več po besedah odgovornih pri BMW-ju lastniki več niti ne iščejo oziroma zahtevajo.
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.