Avto
4996 ogledov

Volkswagen Tayron je merilo za družinam prijaznega športnega terenca

VW tayron
1/102
Volkswagen
Volkswagen že dolgo slovi kot proizvajalec kakovostnih, zanesljivih in inovativnih avtomobilov. Z novim križancem Tayronom postavlja tudi merilo za družinam prijaznega športnega terenca.

Pri Volkswagnu so pri snovanju Tayrona, ki je v njihovi ponudbi nasledil Tiguana Allspace, imeli v mislih predvsem družine in njihove potrebe.

VW tayron | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Njihov novi avtomobil zato v privlačnem paketu združuje prostornost, zmogljivosti, praktičnost in varčnost. S tem so zagotovili, da Tayron svojim uporabnikom ne glede na to, če se odpravljajo na počitniško avanturo, prevažajo športno in drugo opremo za prostočasne dejavnosti ali pa se peljejo v šolo in nazaj, zagotavlja udobno, praktično izkušnjo, ki jim popestri dan.

Brezkompromisno prostoren

Lastnosti, ki bi jo lahko najprej izpostavili pri Tayronu, sta prostornost in prilagodljivost njegove kabine. Družine danes potrebujejo vozila z veliko prostora za noge v prvi in drugi vrsti sedežev, ki jim zagotavljajo udobno vožnjo tudi na dolgih družinskih izletih. Tayron to s svojo velikostjo in velikodušno medosno razdaljo 2,79 metra gotovo zagotavlja. Na voljo pa je še tretja vrsta z dvema sedežema, ki bo družini zagotovila, da lahko s seboj včasih pelje še babico, dedka, teto ali strica.

VW tayron | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Ali pa bo namesto tretje vrste sedežev izkoristila velik prtljažnik, ki v različici s petero sedeži razpolaga z razkošno osnovno prostornino 885 litrov, tudi ob v dno shranjenih zloženih sedežih v tretji vrsti pa v sedemsedežni različici še vedno ostane 850 litrov prostora. To je več kot dovolj za kovčke tudi na daljših potovanjih, ter za športno opremo, ki jo družina potrebuje za aktivno preživljanje prostega časa v naravi. Pri tem ji gotovo ne bo treba sklepati kompromisov.

Tudi zato ne, ker je klop v drugi vrsti vzdolžno pomična kar za 18 centimetrov. Če pa je v uporabi vseh sedem sedežev, pa Tayronov prtljažnik še vedno "požre" solidnih 345 litrov, kar je več kot denimo v Volkswagnu Polu.

VW tayron | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Osnovna prostornina prtljažnika včasih ne zadostuje, saj je treba domov iz trgovine pripeljati velik hladilnik ali kakšno drugo pridobitev gospodinjstva. V takšnem primeru se prtljažnik s preprostim zlaganjem zadnje klopi spremeni v velik tovorni prostor z ravnim dnom in prostornino kar 2.090 litrov.

To sta več kot dva kubična metra, s katerimi se lahko pohvaliti marsikatero namensko lahko gospodarsko vozilo. Če pa to zmore športi terenec, kakršen je Tayron, pa so lahko družinski prevozniki še toliko bolj veseli. Mimogrede povejmo, da Tayronov prtljažnik za kar 300 litrov presega celo prtljažnik veliko večjega Touarega.

VW tayron | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Tayron pa lahko vleče tudi prikolico z največjo maso do 2,5 tone. Družina lahko zato na potovanje s seboj odpelje tudi precej veliko počitniško prikolico.

Prijeten in varen

Starši pa bodo med družinskimi opravki in potovanji cenili tudi otrokom prijazne komponente Tayrona. Ena so gotovo pritrdišča Isofix za preprosto pritrjevanje otroških sedežev, druga pa so visoko sedenje in velika okna, zaradi katerih se malčki v kabini ne bodo počutili utesnjene in bodo imeli dober razgled na okolico. Če pa se bodo kljub temu dolgočasili, je tudi v zadnjem delu kabine dovolj priključkov USB, ki bodo zagotovili napolnjenost baterije v njihovih elektronskih igračkah.

VW tayron | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Tayronova kabina je tudi povsem digitalizirana. Vozniku so na digitalni armaturni plošči vedno na voljo vsi podatki, ki so pomembni za vožnjo. Za upravljanje je poskrbljeno z velikim osrednjim za dotik občutljivim zaslonom, na katerem so vse aplikacije, ki jih potrebujemo za vožnjo, razvedrilo in komunikacijo. Infozabavni sistem lahko povežemo tudi s telefoni z obema operacijskima sistemoma Apple Carplay in Android Auto, ter uživamo v domačem digitalnem okolju pametnega telefona.

Za dober občutek med potovanji niso pomembni le prostornost, udobje in možnosti razvedrila, ampak tudi varnost. Tayron jo zagotavlja že s svojo trdno konstrukcijo, ki tudi med trki poskrbi za varno odvajanje uničevalnih energij, zagotovi pa jo tudi z izčrpnim naborom tehnologij za aktivno varnost.

VW tayron | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Med njimi izstopajo opozorilo ob odpiranju vrat, ki prepreči, da bi z odpiranjem vrat zaustavili pot drugemu udeležencu prometa , zanimiva pa je tudi kamera za nadzor voznika, ki ga opozori, če je nepozoren in je vgrajena kar v vzvratno ogledalo.

Gotovo pa vožnjo močno olajšajo tudi pripomočki za delno avtomatizirano vožnjo, ki vozniku do določene mere predvsem na avtocestah ali v mestni gneči odvzamejo nekaj vozniških zadolžitev in mu omogočijo, da se sprosti in na cilj potovanja pripelje bolj spočit.

VW tayron | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Pomemben del ponudbe so tudi opcijski visokoresolucijski (HD) matrični LED žarometi IQ.Light, ki delujejo popolnoma samodejno in s selektivnim zasenčevanjem optimalno osvetlijo območje pred voznikom in mu prihranijo marsikatero neprijetno presenečenje. Pri vleki prikolice pa vozniku lahko predvsem med vzvratno vožnjo pomaga serijski sistem TrailerAssist, ki je serijsko na voljo v kombinaciji z opcijsko vgrajeno vlečno kljuko.

Varčni in okolju prijazni motorji

K udobju in varnosti pripomore tudi napredno dinamično uravnavano podvozje DCC Pro, ki ga voznik prilagaja z izbiro voznega profila. Tega poznamo že iz Passata in Tiguana, uravnava pa se s pomočjo ne le enega, ampak dveh ventilov, ki posamično nadzorujeta stiskanje in raztezanje blažilnikov ter s tem izboljšata blaženje. Vožnja preko neravnin je zato bolj udobna, manj pa je tudi neprijetnega nagibanja karoserije v ovinkih, seveda v skladu s tem, če je izbran bolj športni ali bolj udoben program.

VW tayron | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Napredno dinamično podvozje pa poleg povečanega udobja poskrbi tudi zato, da pnevmatike v vseh okoliščinah zagotavljajo čim boljši stik avtomobila s podlago. Navsezadnje je to pomembno tudi za varno vožnjo. Takšno podvozje pa učinkovito podpira tudi vse vrste pogonskih sklopov, ki so v Tayronu na voljo. Izbor je precej pester in okolju prijazen.

Osnovo predstavlja 1,5-litrski turbobencinski motor eTSI z močjo 110 kilovatov, ki se kot blagi hibridni pogon ponaša z ugodno porabo goriva. K temu pripomore tudi funkcija jadranja, ko se pogonski motor izključi in za premikanje izkoriščamo kinetično energijo vozila. Nadenj se uvršča 2-litrski turbobencinski motor TSI z močjo 150 kilovatov, ki je na voljo s štirikolesnim pogonom 4MOTION, bencinski vrh pa tvori 2-litrski turbobencinski motor z močjo 195 kilovatov, ki je v kombinaciji s štirikolesnim pogonom na voljo v športno naravnanem Tayronu R-line.

VW tayron | Avtor: Volkswagen Volkswagen

V velikem športnem terencu, kakršen je Tayron, si bo marsikdo zaželel turbodiezlski motor. Tudi ta je na voljo, v obliki 2-litrskega turbodizelskega štirivaljnika TDI. Različica z močjo 110 kilovatov poganja prednji kolesi, močnejša 142-kilovatna različica pa vsa štiri kolesa.

Baterijskega električnega pogona Tayron sicer ne ponuja, ponuja pa priključno hibridni pogon, ki ga močno približa električnim vozilom.  Baterija s kapaciteto 19,7 kilovatne ure namreč zagotavlja več kot 100 kilometrov električnega dosega. Mimogrede povejmo, da smo bili podobnih dosegov še ne dolgo tega veseli v marsikaterem električnem avtomobilu.

VW tayron | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Polnjenje z močmi do 11 kilovatov na polnilnicah z izmeničnim in do 40 kilovatov na polnilnicah z enosmernim tokom je tako hitro, da bo preudarna družina po Sloveniji lahko potovala zgolj s pomočjo elektrike. Če pa bo potrebne več moči, bo te gotovo dovolj, saj šibkejša različica priključnega hibrida v kombinaciji z 1,5-litrskim turbobencinskim motorjem TSI zagotavlja sistemsko moč 150, močnejša pa kar 200 kilovatov.

Privlačne oblike

Naj so še tako sodobni, uporabni in praktični, ostaja dejstvo, da ljudje avtomobile kupujemo tudi "z očmi", kar pomeni, da morajo biti lepo oblikovani. Tayron tudi na tem področju navduši.

VW tayron | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Na njem gotovo najprej opazimo impozantni prednji del, na katerem izstopa velika mrežasta maska, videz pa podkrepita tudi tanka žarometa z "navihanimi" led dnevnimi lučmi. Žarometa povezuje osvetljena LED letvica, ki prednjemu delu zagotovi edinstven svetlobni podpis, ki ga okrepi še osvetljen Volkswagnov logotip.

Na bokih v oči padejo solidna ramenska linija in velika kolesa, med katerima dolga medosna razdalja poskrbi za razpotegnjeno športno-elegantni nastop Tayrona. Zadaj pa v oči pade predvsem svetlobna igra luči v led tehniki, ki so povezane s svetlobno letvijo, na kateri opazno izstopa osvetljeni Volkswagnov logo.

VW tayron | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Volkswagen je s Tayronom torej izdelal odličnega družinskega prevoznika, ki poleg prostornosti in praktične uporabnosti zagotavlja tudi privlačno obliko ter vrhunsko tehniko, ki vsako vožnjo lahko spremeni v razburljivo potovanje.

Bi ga zapeljali na testni krog?

dezurni@styria-media.si

VW tayron | Avtor: Volkswagen Volkswagen