Prtljažnik sprejme od 854 pa vse do 2.100 litrov, le pri sedežih v tretji vrsti je prostora za
prtljago bolj malo, in sicer 285 litrov. V S maxu se sedi dobro, ergonomija je značilno fordova,
kar pomeni, da se je potrebno nanjo privaditi. Kakovost izdelave (razen malenkostnih razmer) pa je
odlična. Ne nepomembno je tudi dejstvo, da je S-max z modelnim letom 2008 dobil informacijski
osrednji zaslon, ki so ga pri Fordu prvič uvedli pri mondeu.
Odlikuje ga preglednost in enostavnost upravljanja, čeprav rabi nekaj privajanja, na njem pa
je mogoče razbrati informacije potovalnega računalnika, manipulirati z avdio napravo, spreminjati
nastavitve in še kaj. Ergonomija je dovolj pregledna, razporeditev stikal pa intuitivna, tako da
večjih pripomb na to nismo imeli. Osrednji del sredinske konzole je odet v kvalitetno imitacijo
aluminija, kar viša raven športnega udobja, raje kot posebno oblikovano ročico ročne zavore, pa bi
na njenem mestu imeli klasično.
Celotna notranjost je odeta v modre barvne tone, kar doda svoje k ekskluzivnosti, so pa
materiali preveč trdi in robovi preostri. Konkurenca ima tu boljše rešitve. Tudi odpiranje predalov
in podobnega je pri konkurenci narejeno bolj mehko. Je pa S max povsem drugačen ko je govora o
položaju za volanom, ki je izredno dober, volan lepo sede v roke in je odziven ter nadpovprečno
komunikativen. Športni sedeži telo tudi v hitreje voženih zavojih držijo trdno na mestu. Enako
velja celo za sedeže v drugi vrsti, kar je v tem razredu prej izjema kot pravilo. Prilagodljivost
je prav tako ena od vrlin S maxa, saj je trem ločenim sedežem v drugi sedežni vrsti mogoče
narekovati naklon, jih poljubno premikati po dolžini, podiranje pa prav tako ne predstavlja težav.
Kar se tiče predalov tople vode pri Fordu niso odkrivali, kar pomeni, da jih je ravno dovolj, tudi
na podlogo iz gume niso pozabili. Manjšo grajo si zaslužijo le težka peta vrata, s katerimi bodo
utegnile imeti preglavice ženske uporabnice.
Poleg prostornosti so aduti S-maxa tudi agilnost in vozna dinamika, kar se pozna pri vožnji
na bolj zavitih odsekih in slabši podlagi. Kljub višjemu težišču se pelje skoraj športno, vzroke za
to pa gre iskati tudi v nastavljivem podvozju s tremi režimi delovanja. Res pa je, da se max tudi
brez IVDC prilagodljivega podvozja res lepo pelje. Šeststopenjska prestavna avtomatika deluje dobro
in se avtu lepo poda, prestavljanje je dovolj tekoče, vozniku pa je na razpolago tudi sekvenčno
pretikanje po sistemu gor - dol.
Izkažejo se tudi zavore in menjalnik, ki je bil v testnem primeru šeststopenjski avtomatski.
Da zna biti tehnološko napreden, dokazuje s sledljivimi ksenonskimi žarometi in aktivnim tempomatom
ACC. Slednji svojo nalogo dosledno opravlja, manevriranje je enostavno, delovanje pa lahko
spremljate tudi na osrednjem zaslonu. Pohvaliti velja tudi to, da lahko voznik po želji vklopi le
zvočni opozorilnik približevanja vozila brez tempomata in obratno, kar pride prav, saj lahko
piskanje sistema moti ostale potnike v avtomobilu. Posebnost fordovega radarskega tempomata pa je v
tem, da vozilo po potrebi ne ustavi popolnoma, ampak se pri 30 km/h samodejno izklopi. Še beseda o
parkirnih senzorjih. Ta v tem velikostnem razredu res uporaben pripomoček se pri S-maxu ni preveč
dobro odrezal, saj nas je motilo konstantno zvočno opozarjanje, tudi, ko je bilo jasno, da ovire za
oziroma pred avtom ni. Dvolitrski TDCi-agregat, ki je skoraj nuja, zadovolji z močjo 96 kilovatov,
pri večjih obremenitvah pa mu utegne kakšen kilovat vseeno zmanjkati.
Mi bi si tako želeli še odtenek več moči, saj testni s max prazen tehta dobro tono in pol,
kar se pozna pri večjih obremenitvah in ob polni naloženosti. Ne glede na to pa povprečnemu
uporabniku več kot zadosti, blesti pa pri voznih lastnostih, legi na cesti, vodljivosti, smerni
stabilnosti in še čem. Cena je od osnovnih 30.820 sicer konkretno višja, vendar glede na videno
opraviči vložek, ne gre pa prezreti male detajle kot so ogrevano vetrobransko steklo, kolensko
varnostno blazino in pripravo, ki preprečuje dolivanje napačnega goriva, saj vse to S max ima. Tudi
po dveh letih življenjske poti pa deluje sveže, celo toliko, da še sedaj obrača glave mimoidočih,
tudi v časih, ko enoprostorci ne gredo več tako dobro v promet kot pred leti.
5
ogledov
Vse v enem
1/31
Ford s max je vse prek kot model enoprostorec, ki je namenjen zgolj neutrudljivemu nabiranju kilometrov medtem, ko zmore ponuditi dovolj petim oziroma sedmim potnikom in njihovi prtljagi.