Prva generacija Mazde 3 je prepričala več kot dva milijona kupcev, limuzinska različica pa je takrat kar dolgo na vrsto čakala v čakalnici. Sedaj so limuzinsko različico na trg poslali istočasno kot kombilimuzino.
Da mislijo s štirivratno izpeljanko povsem resno pa pove podatek, da je ta sedaj veliko bolj
dinamično in skladno oblikovana iin s tem še bližje večji sestri, mazdi6. Na žalost enako velja
tudi za ceno.
PLUSI, MINUSI
|
|
Plusi: oblika, lega na cesti, šprtni volan, opremljenost, menjalnik. Minusi: neugleden izpuh, dostopnost prtljažnika, cena.
|
Glede podobe velja, da je limuzina do B stebrička popolnoma enaka kot kombilimuzinska izpeljanka. Pomeni pa to enako moderno zrisana svetila, ima pa tudi novo - dinamično pet kotno masko, ki naj bi sčasoma postala stalnica pri vseh mazdah.
Športno podobo na boku zaokrožujeta še bolj izrazita blatnika in proti zadku hitro padajoča streha. Zadek je prav tako športen, predvsem pa ne deluje kot bi ga preprosto prilepili na "hatchov" zadek, kot je to prevelikokrat navada v tem segmentu. Svoje so oblikovalci dosegli z razpotegnjenimi svetili in našpičenim odbijačem.
Kljub temu pa, rezerve še vedno so. To še posebej velja za izpušno cev, ki tako obupno rabi športni nastavek. Manj opazno pa je, da se je novinka v primerjavi s predhodnim modelom v dolžino potegnila za slabih deset centimetrov, po novem pa se ponaša tudi z zelo ugodnim količnikom zračnega upora 0,28.
|
Notranjost je uporabna in lepo dopolnjuje sicer športne atribute avtomobila. © Andrej Leban |
Glavna razlika med obema različicama je v prtljažniku, ki v primeru limuzine sicer meri 90 litrov več (430 litrov), je pa res da tudi tako povečan ne nudi toliko uporabnosti kot kombilimuzinski. To je sicer hiba vseh podobnih izdelkov, je pa prtljažnik lepo obdelan, zapiranje vseh vrat, tudi prtljažnih pa kakovostno. Zaradi relativno kratkih vrat, je škoda le ker ta ne odpro skupaj z zadnjo šipo (kot twindoor sistem pri škodi superb), kar bi nedvomno dodalo svoje k uporabnosti, limuzinska trojka pa bi bila še toliko bolj zanimiva za nakup.
Notranjost enaka kot pri kombilimuzini kar pomeni, da gre za kvalitetno izdelano potniško kabino, dovolj prostorno za štiri odrasle osebe, ki bodo v iskanju zadostnega prostora za kolena zadaj sedečih primorane sprejeti tudi kakšen kompromis.
Volan je odličen, enako trdimo tudi sicer le petstopenjski menjalnik. Sedeži nudijo dovolj bočne opore, pomisleke smo imeli le glede tkanine, ki zna biti problematična kar se tiče madežev. Glede opreme dobite vse nujno potrebno in še več, hvalimo uporabno pomoč pri zaznavanju vozila v mrtvem kotu, ki pa se včasih ob ponovnem zagonu vozila (nerazumljivo) izklopi.
|
Limuzinska trojka od razrednega povprečja izstopa glede zunanje podobe, kvalitetne izdelave in voznih lastnosti. Žal pa (nekoliko) izstopa tudi kar se tiče cene, ki sili razred višje, kjer za številko večji konkurentje ponudijo za podobno ceno več vsebine. © Andrej Leban |
Ob preizkusu šibkejšega od dveh bencinarjev smo se prepričali, da ta ni podhranjen, kakor zna kdo pomisliti ob pogledu na tehnične podatke. 1,6 litrski bencinar razvije 77 kW in 145 Nm navora, kar je dovolj za 184 km/h in pospešek z mesta do 100 km/h v 12,2 sekunde). Visokih obratov se ne braniv, za povprečnega uporabnika pa je tudi povsem zadosti zmogljiv. Ob tem je potrebno le večkrat poseči po prestavni ročici, saj pod 3.000 vrtljaji od motorja res ni veliko.
Se pa v sliko zelo lepo vključita menjalnik ki z natačnimi hodi dovoljuje tudi športno pretikanje, zavore pa vozilo tudi hitro ustavijo. Lega na cesti je med boljšimi v razredu. Vzmetenje bi preneslo še mnogo več moči. Priganjanje, ki se mu skoraj ne da izogniti, botruje k večji porabi, ki je na testu redkokdaj padla pod 8 litrov, veliko bolje smo shajali s porabo med 8,5 in devet litri. Motorju bi se lepo podalo turbopuhalo, saj bi bil tako še bolj odziven, poraba pa se pri zmerni vožnji ne bi povsem nič spremenila. Mogoče je to misel za Mazdine inženirje in bomo takšen motor v prihodnosti le dočakali.
Glede cene je tako da trojka ni poceni avtomobil, torej enako velja tudi za limuzino. Testni model je bil "odet" še v najboljši paket opreme TX plus, kar posledično pomeni, da je cena dosegla in presegla mejo 20 tisočakov (20.190 evrov). Čeprav je od sestre mazde6 še kar nekaj tisočakov cenejša, pa je številko večja konkurenca veliko (pre)blizu.