Avto
7 ogledov

Vsi na elektriko? Iluzija!

Gerald Killmann trdi, da je najbolj perspektivna ta hip plug-in tehnologija (Fot Žurnal24 main
Velikan Toyota kljub zadnjim težavam ostaja eden od pionirjev na marsikaterem področju v avtomobilski industriji. Vpogled v delo, ki spreminja svet, nam je dal Gerald Killmann, direktor razvoja.

Gerald Killmann je pri Toyoti odgovoren za razvoj pogona, šasij in oddelka za raziskave in razvoj. Ker je Toyota največji svetovni proizvajalec vozil in eden od začetnikov hibridne tehnologije, po kateri se danes zgledujejo tudi veliki evropski proizvajalci, je Killmann več kot prava oseba za vpogled v prihodnost avtomobilske industrije.

V Ženevi ste pokazali svoj drugi serijski hibrid in hkrati prvega v kompaktnem razredu – toyoto auris. V čem so bistvene podobnosti in razlike v primerjavi s priusom?

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

 

Podobnosti se nanašajo predvsem na hibridni sistem, ki si je med avtomobiloma zelo soroden. Nekoliko smo prilagodili nekaj podrobnosti, kot je struktura baterij ali ohlajevalni sistem za baterije. V principu pa gre za isti hibridni sistem, kot ga poznamo iz priusa, tako da sta si avtomobila še najbolj različna po obliki.

Kdaj lahko pričakujemo konkreten prodor električnih vozil med kupce in kako je Toyota pripravljena na takšne čase?

Ideja, da se bomo vsi vozili naokoli v električnih vozilih, je iluzija.
 

Ideja, da se bomo vsi vozili naokoli v električnih vozilih in jih uporabljali tako med našimi vsakodnevnimi potmi kot med daljšimi izleti ob koncih tedna, je po mojem mnenju ne vizija, temveč bolj iluzija. Po našem mnenju že sama hibridna tehnologija pomeni velik preboj v primerjavi s prejšnjimi časi. Naslednji velik korak naprej bo po našem mnenju plug-in hibridna tehnologija. Za daljše poti bodo s stališča učinkovitosti tudi v prihodnje imela glavno besedo fosilna goriva, v določeni meri morda tudi biogoriva.

Električna vozila pa bodo po našem mnenju ostala primerna zgolj za vožnjo po mestih.
 

Električna vozila pa bodo po našem mnenju ostala primerna zgolj za vožnjo po mestih. Čeprav je 80 odstotkov poti ljudi krajših od 25 kilometrov, pa želijo isti ljudje v istih avtomobilih za konec tedna ali med dopustom prevoziti več sto kilometrov, recimo na slovensko obalo, ali pa na poletne počitnice do Grčije. To pa ni mogoče narediti z električnim vozilom, še posebej, če potrebujete prostor za prtljago, saj baterije zavzemajo veliko prostora, obenem pa so zelo težke. Električna vozila bodo morala še počakati.

Plug-in hibridi pa bodo vseeno potrebovali napajanje, kar pomeni veliko dodatne infrastrukture …?

Koncept plug-in tehnologije je kombinacija najboljših lastnosti obeh svetov – udobja in čistosti električnega pogona na krajših razdaljah, recimo do 20 kilometrov, na drugi strani pa možnosti uporabe istega avtomobila za daljše poti in prevoz večjih predmetov.

Koncept plug-in tehnologije je kombinacija najboljših lastnosti obeh svetov.
 

V takšnih vozilih imamo tako vgrajene majhne baterije, ki ne potrebujejo velikih napetosti ali tokov za napajanje. Njihove baterije lahko v dovolj kratkem času napolnimo iz praktično vsake vtičnice, kar pomeni, da ni potrebno veliko sprememb. V primeru vzpostavljanja napajalnih postaj, ki so potrebne za polnjenje električnih vozil, pa bi bili potrebni velikanski vložki, ki bodo zahtevali tudi veliko časa. Zato so po našem mnenju plug-in hibridi že v kratkoročnem času pravi odgovor s stališča uporabnosti in možnosti tržne uspešnosti.

Kakšna vozila lahko torej kupci pričakujemo na naslednjem jubilejnem avtosalonu v Ženevi ob njegovi 90. letnici?


 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

 

Čez deset let bodo gotovo na ogled naslednje generacije hibridnih avtomobilov, plug-in hibridov, določen delež povsem električnih vozil, pa tudi že avtomobili na gorivne celice.

Kaj pa druge bodoče tehnologije, ki jih pripravljate pri Toyoti, kot je recimo internet v avtomobilih, kaj nam že lahko poveste o tem?

Na žalost o naših prihodnjih projektih še ne moremo podrobno govoriti, gotovo pa bomo sledili trendu in našim kupcem omogočali digitalno povezanost tudi v avtomobilih.

Toyota spada med pionirje tehnologije car2car komunikacije med avtomobili. Kakšen je trenutni status teh projektov?

Osredotočamo se predvsem na področje varnosti in samodejne vožnje, da bi recimo lahko vozniki prespali del poti.
 

Ti različni projekti podatkovne komunikacije med avtomobili trenutno potekajo na Japonskem. Osredotočamo se predvsem na področje varnosti in samodejne vožnje, da bi recimo lahko vozniki prespali del poti. To je še vedno zgolj raziskovalni projekt in trenutno še nimamo nikakršnih časovnih okvirjev, kdaj bi lahko to tehnologijo uporabljali v vsakdanjih vozilih. Veliko je odvisno od razvoja tehnologije in infrastrukture, kar pa ni odvisno samo od nas. Za uporabo takšnih tehnologij je potrebno imeti popoln koncept na ravni držav.

Vaš ugled je zaradi znanega vpoklica v zadnjem času zelo trpel. Kaj nameravate pri družbi spremeniti, da se kaj podobnega ne bo več dogajalo?

Priznavamo pretekle napake in se strankam zanje opravičujemo.
 

Celotna korporacija je že v fazi procesa sprememb, s katerimi nameravamo še izboljšati standarde kvalitete. To na primer pomeni, da bo imela vsaka regija po svetu posebnega vodja za kvaliteto. Vsak vgrajen del bo odslej šel skozi dodatne faze preverjanja, prav tako bomo več storili na povezanosti servisov in naših strank. Vedno je bil med našimi poglavitnimi cilji strankam ponujati kvalitetne avtomobile, in ne glede na zadnje dogodke bomo temu sledili tudi v bodoče. Priznavamo pa pretekle napake in se strankam zanje opravičujemo.

Ste znamka, ki je za Fiatom gledano na celotno ponudbo vozil najbolj čista glede na izpuste CO2. Kdaj nameravate postati številka 1?

<smeh>
Želimo biti dobra in naravovarstveno osveščena korporacija, a celotni družbi in našim strankam ne bomo nič bolj pomagali, če bomo za gram ali dva premagali naše tekmece. Naš cilj je zadovoljiti zahteve strank ne glede na to, ali želijo mali mestni avtomobil, udobno limuzino ali velikega SUV-a. Da s tako širokim portfeljem hkrati ostajamo naravovarstveni, to je naš cilj, mesto na lestvici ni bistveno.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.