Avto
198 ogledov

VW priznal: goljufali smo tudi s porabo in CO2

Volkswagen EPA
Volkswagen je znova šokiral. Tokrat je sam od sebe priznal, da je poraba goriva in emisij CO2 pri številnih njegovih modelih višja od tiste, ki jo je oglaševal in po kateri so bili avtomobili homologirani.

Pri koncernu Volkswagen so se očitno odločili pomesti pred svojim pragom in se izkazati kot transparentni koncern, pa čeprav bo zaradi tega okoli njih še nekaj časa smrdelo.

V torek zvečer so v pismu javnosti zapisali, da so pri okoli 800.000 avtih, prodanih v Evropi, zavedli inštitucije in kupce, saj v resnici ti avtomobili porabijo več goriva in imajo s tem višje emisije CO2 od tistega, kar je zapisano v homologaciji.

To so grešniki ... za zdaj

Gre predvsem za avte z "manjšimi" dizelskimi motorji in tudi enim bencinskim motorjem, piše Reuters , medtem ko Motor Talk konkretneje navaja, da so prizadete vse štiri velikoserijske znamke Volkswagen, Audi, Škoda in Seat, ki uporabljajo 1,4 TDI, 1,6 TDI in 2,0 TDI motor. Pri Volkswagnu gre za modele polo, golf in passat, pri Audiju za A1 in A3, pri Škodi za octavio, pri Seatu pa za modela leon in ibiza.

Bencinski grešnik pa je očitno različica 1,4 TSI motorja, ki pozna izklapljanje valjev med vožnjo, a gre za zelo omejeno serijo, zagotavljajo v Volkswagnu. Prizadeta sta VW polo in audi A1.

Koliko jih je pri nas?

Ker so vozila Volkswagna na slovenskem trgu homologirana na podlagi dovoljenj nemškega homologacijskega organa, obstaja zaradi tega velika verjetnost, da so bili sporni avtomobili prodajani tudi na slovenskem trgu.

Volkswagen ocenjuje, da bo imel zaradi novega poglavja v aferi s potvarjanjem podatkov o emisijah in porabi okoli dve milijardi evrov dodatne škode.

Bo nova metla dovolj temeljita?

Priznanje je očitno posledica notranje preiskave o tem, kakšne politike in prakse je koncern vodil v zadnjih letih., potem ko je prišla na dan afera z goljufivo programsko kodo, ki je bila sposobna zavesti uradne teste na emisije zdravju škodljivega NOx.

Nadzorni svet koncerna je v izjavi za javnost izrazil globoko zaskrbljenost nad novim razkritjem in napovedal "skorajšnje" srečanje.  Še pred tem je nemška kanclerka Angela Merkel pozvala k podrobni preiskavi in transparentnosti pri razjasnjevanju vsega, kar se v zadnjih mesecih plete okoli Volkswagna.

Novi šef koncerna Matthias Müller je namreč ob nastopu funkcije pred mesecem dni zatrdil, da bo prišel zadevi do dna. Marsikateri analitik pa po pisanju Reutersa meni, da je prav Müller cokla pri zagotavljanju transparentnosti, saj gre za veterana iz koncerna, ki je bil na vodstvenih funkcijah, ko so za zdaj ne neimenovani posamezniki sprejemali odločitve o potvarjanju rezultatov.

Glede na podatke, ki so postali znani včeraj, je bil koncern VW edini izmed nemških avtomobilskih proizvajalcev, ki je oktobra zabeležil upad prodaje. Ta je bila nižja za 0,7 odstotka, medtem ko je nemški trg v povprečju zrasel za 1 odstotek.

Gre za najhujšo krizo v 78-letni zgodovini največjega evropskega avtomobilskega proizvajalca.

Preberite še:

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 11
  • DasAuto 15:17 05.november 2015.

    Ni pošteno, da se goljufa in prav je, da jih bo drago stalo, ampak to me ne bo odvrnilo, da naslednjič kupim drugo znamko, ker se v vw-ju preveč dobro počutim in mi več kot odlično služi.

  • Xerxes 09:55 04.november 2015.

    VW se je dokončno pokazal kot to kar ves čas je - kapitalistični kvazi ljudski proizvajalec, ki za previsoko ceno na račun okolja, državnih davkov in naivnosti kupcev svinja okolje, zavaja s sstroški uporabe in seveda kuje dobiček

  • vzev 09:45 04.november 2015.

    In kaj ima to zveze z kupci? Oni so avto plačali za manj denarja. Oškodovali so samo državo. In zato naj država te avte lepo pusti pri miru in kupce naj lepo tudi pustijo pri miru. Država pa naj da kazen VW-ju.