Avto
137 ogledov

X1 izberite z zadnjim pogonom

bmw x1
1/21
Anže Petkovšek
Najmanjši bavarski crossover ostaja boljši na asfaltu, kot na neutrjenih terenih. Dvolitrski turbodizel je priporočljiva izbira, vendar s cenejšim dvokolesnim pogonom. (Pre)visoka cena in novejši konkurenti so mu trn v peti.

BMW X1 kljub blažji prenovi v skoraj originalni obliki na trgu vztraja že pet let. Če leta 2009 še ni imel konkurence v premium segmentu malih športnih terencev, pa je leta 2014 drugače.

Leta 2011 je konkurenčni Q3 na prodaj ponudil Audi, letos še Mercedes-benz, ki stavi na model GLA in je vsaj z modernejšo in privlačnejšo obliko korak spredaj. Tu je še range rover evoque, ki si ni odrezal zanemarljivega tržnega deleža.

Na cesti v vrhu

bmw x1 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Čeprav je Bavarec najstarejši, ga kljub letom delajo konkurenčnega vozne lastnosti in širok nabor pogonskih agregatov, ki odlično sodelujejo z menjalniki.

Že od vsega začetka so na X1 leteli očitki o pomanjkljivostih, ki se ne skladajo s premium segmentom vozil v katerega spada in so korak nazaj v primerjavi s premium občutki v večjih BMW vozilih. Očitki so leteli na plastiko, ki je bila na otip cenena. Plastičnih delov je tudi po prenovi še vedno veliko, prav tako cenene plastike, ki je prisotna na vratnih odlagališčih stran od oči, druge plastične dele so dobro zakamuflirali z imitacijo aluminija, tudi tkanina na sedežih in obloga vrat ter armaturne plošče je na otip in za oči prijetnejša.

Notranjost se bojuje s časom

Tako kot večina BMW-jev je tudi v X1 voznik v ospredju. Sedeži v 48 tisoč evrov vrednem testniku sicer niso bili oblečeni v usnje, tudi niso bili elektronsko pomični, pač pa si voznik položaj sedenja uravnava s številnimi ročicami ob sedežih. So pa dovolj dobro profilirani, spusti se je jih tako nizko, da niti ne pomislimo ne, da sedimo v športnem terencu. Tudi prestavna ročica samodejnega menjalnika je nameščena ergonomsko pravilno, manjkajo naperke ob volanu. Je pa zato videz armaturne plošče že zastarel s številnimi gumbi, ki so sicer po prenovi prijetno odebeljeni in pregledno razporejeni v več sklopov. Večina gumbov, tudi za upravljanje z dvopodročno samodejno klimo, je odmaknjenih (pre)nizko, zato mora voznik odmikati pogled od ceste.

bmw x1 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek


Ekran, s katerim upravljamo preko vrtljivega vmesnika, je za leto 2014 premajhen, v modi so veliki ekrani na dotik, testnik pa kljub končni ceni skoraj 49 tisoč evrov ni imel niti kamere za pomoč pri vzvratni vožnji, pač pa le parkirna tipala spredaj in zadaj. Serijski ni niti tempomat, a to je že stara zgodba.

Izberite dvokolesni pogon

bmw x1 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
X1 je najmanjši bavarski crossover s pogonom na vsa štiri kolesa. Kljub vsemu v kombinaciji z vsekolesnim pogonom še vedno tehta krepko preko tone in pol, tudi povišana karoserija vpliva na dokaj visoko porabo, ki je bila med 7,5 in osmimi litri, v ekonomičnem režimu, ki občutno pobere moč motorju, pa pod sedmimi litri. Prav zato priporočamo izbor pogona na dve kolesi (sDrive), ki nakup poceni za 3.800 evrov, na prihranek gre računati tudi pri vsaj pol litra nižji povprečni porabi plinskega olja. Štirikolesni pogon je nezahteven za uporabo in zadovolji tudi pri vožnji izven utrjenih cest, a je njegovo „delovno okolje“ asfalt. Med ovinki je odlično vodljiv, povišana karoserija pa služi za bol z visokimi mestnimi robniki. Tisti, ki si želi v najbolj strme klance, lahko za slabih 50 tisočakov, kolikor po ceniku stane testnik z dodatki, izbira med pestrim izborom surovih terencev, pa še za kakšen spodobno opremljen nov avto ostane denarja.

 

avtomat

Motor:1.995 ccm, turbodizelski, 135 kW/184 KM, 380 Nm med 1.750 in 2.750 vrt.


Poraba na testu:7,5-8,0 litra/100 km


Zmogljivosti:205 km/h, 8,0 sek. od 0 do 100 km/h


Cena:38.250 evrov (testnik)/ 48.402 evrov (testnik z dodatki)

AvtoTest


Pogonski motor, menjalnik, podvozje, prostornost;


Dragi dodatki, tempomat ni serijsko, preveč plastike v notranjosti;

Udobje.

Volan pri mestnem vijuganju ostaja pretrd, tudi na luknjastih cestah je vožnja manj udobna. Testnik ni imel kamere za pomoč pri vzvratni vožnji, parkirna tipala spredaj in zadaj sicer zadovoljijo. Za BMW je v manjših modelih manj značilno prostorsko udobje, a tega je na zadnji klopi dovolj. Prtljažnik je s 400 litri povprečen, v range rover evoqu je večji za 155 litrov, v audiju Q3 pa za 40 litrov.

 
Pogon.

Turbodizel z robatim zagonom in tresenjem ni med najbolj tihimi na trgu, pa tudi najnovejši izdelek ni. Je pa dvolitrska različica s 135 kilovati moči, v kombinaciji s štirikolesnim pogonom, zmogljiva izbira, pa čeprav se agregat bolje poda limuzinski trojki. Tudi hvaljeni samodejni menjalnik boljše pristaja seriji tri, a je tudi v X1 naša prva izbira. Namesto štirikolesnega pogona xDrive izberite pogon na zadnji kolesni par (sDrive).

 
Konkurenti.

Glavna konkurenta sta novejša audi Q3 in mercedes-benz GLA. X1 je med trojico najdaljši, ima tudi najdaljšo medosno razdaljo, zato zmaga v prostornosti na zadnji klopi, a je tudi na račun tega težji od GLA. Slednjega še nisem preizkusil na cesti, ima pa edini od trojice 2,2-litrski motor, katerega šibka točka je pomanjkanje navora, kar se pozna pri nekaj slabših pospeških. BMW-ju prednost dajemo še pri samodejnem menjalniku, manj pa pri dizajnu. Prednost Q3 je udobno sedenje in udobno vzmetenje, tudi materiali so zelo dobri.

 
Vrednost.

Je BMW X1 avtomobil, ki ga je vredno kupiti? Vprašanje je ob pogledu na široko paleto BMW vozil na mestu. Še posebej, ker X1 cilja na voznice in voznike, ki se ne bodo pogosto podajali na brezpotja. Zakaj kupiti težji in manj ekonomičen model in ne serije 3? Višje sedenje in boljša preglednost ter varnost so argumenti za. Če se že odločite za nakup modela X1, poglejte še BMW ponudbo leto ali dveh rabljenih s certifikatom iz ponudbe Premium Selection. Cena za model 20d xDrive je lahko nižja od 30 tisočakov.

 
Komentarjev 1
  • 4krogci 16:58 21.september 2014.

    ko kupiš avto iz segmetna crossover al pa suv, se ga kupi z 4 kolesnim pogonom! Avto je višji, s tem ima težišče višjo in lego/oprijem pri 2 kolesnem pogonu zelo slabšo! Kot da bi šu kupit ferrarija z dizelskim motorjem!

Sorodne novice