Laguna gt ima nalogo prepričati in zapeljati voznike, ki poleg ostalih laguninih odlik cenijo dinamičnost in se radi podajo na zavite ceste, kjer gt-jka zmore pokazati vse svoje odlike.
PLUS, MINUS
|
|
Plusi: kvalitetna notranjost, končna obdelava, delovanje navigacijske naprave, bogata serijska oprema, cena, lega na cesti, vodljivost in okretnost, menjalnik, zavore. Minusi: premalo športen zunanji izgled, požrešen motor, zvok avdio sistema, sistem nadzora tlaka v pnevmatikah. |
V skladu z modelno širitvijo in športnim poslanstvom so laguni gt malenkostno spremenili tudi zunanjo podobo, ki deluje bolj dodelana kot pri klasičnih izpeljankah. Spremenjena je odprtina za zrak pod motornim pokrovom, na robovih odbijača pa so dodatni pokončni odprtini, ki pa sta zgolj vizualni. Drugačna je tudi optika prednjih svetil, ki so postavljena na črno ozadje. V enako barvo so odeta tudi ohišja vzvratnih ogledal, na celotni karoseriji pa je za odtenek več kroma. Z boka vas na to, da pred vami stoji športna različica, spomni le napis GT na B-stebričku. Zgodba se ponovi še na zadku, na katerem opazovalec opazi dve športni izpušni cevi, kar pa niti ni posebnost te različice. Tako smo pogrešali malce bolj agresivno podobo, imamo pa občutek, da bo zaradi klavrnih prvih odzivov publike in stroke na obliko to kmalu postala podoba vseh izpeljank.
Notranjost je znana, in kot radi povedo pri Renaultu, veliko bolj elegantna, kakovostna in prestižna kot pri predhodnemu modelu, pri tej različici pa so dodali še ščepec športnosti in izkupiček je nadvse dober. Sredinska konzola resnično deluje veliko bolje kot pri laguni druge generacije, materiali so na otip in dotik boljši, črički in neenakomerne odprtine med spoji so izginile. Hvalimo pravilno športno odebeljen in na spodnjem delu prisekan volanski obroč, ki končno nudi dovolj informacij s cestišča. Na pogled dobro deluje tudi aliminijasti vrhnji del prestavne ročice (taisti material krasi tudi stopalke), glede delovanja pa ne zmore parirati izgledu. Pretikanje je sicer dovolj hitro in menjalnik natančen, vseeno pa smo že videli in občutili mnogo hitrejše. Prednja sedeža nudita presenetljivo veliko bočne opore, kombinacija sive alkantare na sedalnem delu in črnega usnja na robovih pa na pogled prav tako deluje zelo lepo. Na zadnji klopi je za kolena več kot dovolj prostora, zahvaljujoč limuzinskemu in ne kupejevskemu zaključku strehe ga je dovolj tudi v višino. Prtljažnik v izmeri 450 litrov je v razrednem povprečju, ker v sebi ne skriva nadomestne niti zasilne pnevmatike, ima tudi dvojno dno, ki pa nima najboljšega dostopa. Oblazinjenost je dobra, nalaganje zahvaljujoč veliki odprtini prav tako.
Z opremskega stališča testni laguni gt nismo imeli veliko očitati, saj je v primerjavi s konkurenco več kot solidno opremljen avtomobil. Prostor pod motornim pokrovom zapolnjuje 2.0-litrski motor, ki je že dodobra znan in preizkušen, le da so ga za potrebe v laguni gt konkretno prenovili in mu primerno izboljšali zmogljivosti. Pod črto bencinski motor s prisilnim polnjenjem zdaj zmore 205 KM, kar je za potrebe večine več kot dovolj. Vseeno pa motor ne razganja od moči, saj to razvija zelo zvezno. Mogoče smo od njega pričakovali celo več, a smo morda pozabili, da se motor bojuje s 1750 kilogrami suhe teže. Malenkost hladne nas je pustila tudi zvočna kulisa motorja in izpušnega sistema. Laguna Gt tako ni brutalen športnik, ampak nadpovrečno motorizirana potovalna limuzina. No, vsaj dokler v enačbo ne vključimo štirikolesnega krmiljenja, ki ga pri Renaultu zdaj imenujejo active wheel tehnologija. Sistem v praksi deluje zelo dobro in predvsem neopazno. Občutka, da vam zadek zanaša, pa se hitro navadite. Sistem temelji na elektronskem nadzoru dinamike vozila, kjer tipalo na volanskem drogu konstantno pošilja informacije o položaju volana in številnih drugih parametrih v centralno procesno enoto, ki potem tudi do stokrat v sekundi korigira položaj zadnjih koles. Ta se v odvisnosti od potreb in situacije odklonijo v obratni smeri kot prednji kolesi in sicer pri hitrostih do 60 kilometrov na uro do 3,5 stopinje, nad to hitrostjo pa je odklon dvestopinjski. Poleg tega je prilagojeno tudi delovanje ESP-sistema, ki deluje z zakasnitvijo, tako da večino dela opravi štirikolesni volan. Občutek pri vožnji je dober, saj je laguna gt še bolje vodljiva, pri športni vožnji pa lepše sledi poteku ceste.
Zaradi žeje si motor zasluži večji minus, saj porabe na testu nikakor nismo spravili pod 10,5 litra, v povprečju pa je bila ta še liter višja. Veliko preveč za takšen avo in predaleč od povprečja, ki ga obljublja tovarna: 8,2 litra. Je pa to problem vseh podobno velikih in močnih bencinskih motorjev s prisilnim polnjenjem.