Avto
21 ogledov

Za CX-5 še dizelsko srce

Mazda CX-5
1/22
Gregor Prebil
CX-5 je zaradi naravne katastrofe na Japonskem lani zamujala s proizvodnjo, zdaj pa so kapacitete v matični tovarni v Hirošimi premajhne. Z zamudo prihaja tudi dizelski model, ki naj bi predstavljal 75 odstotkov prodaje CX-5.

V Sloveniji je trg SUV v porastu, lani so pri nas prodali preko 5.200 tovrstnih vozil. Zato ne gre čuditi, da so pri Mazdi težko pričakovali novinca CX-5, ki je zaradi težav na Japonskem prišel z zamudi. Najprej z bencinskimi motorji in povsem novo tehnologijo Skyactive, s katero sta opremljeni tudi dizelski različici 2,2-litrskega štirivaljnega pogonskega agregata.

V primerjavi s predhodnikom je novi dizelski agregat lažji za 10 in varčnejši za 20 odstotkov. Mazda ga ponuja v dveh različicah, z 110 kilovati (150 kM) moči in 380 Nm navora ter 129 kilovati (175 KM) in 420 Nm navora.

Boljši pospeški, nižja poraba

Mazda CX-5 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Šibkejšo je moč kombinirati z dvo- oziroma štirikolesnim pogonom, zmogljivejša pa je izključno na voljo le v kombinaciji s 4WD. Zahvaljujoč novemu sistemu vbrizgavanja, ki omogoča majhno kompresijsko razmerje (14:1), so izboljšali zgorevanje in s tem tako porabo kot emisije, vožnja z njim pa je bolj uglajena. V primerjavi s predhodnikom se hvali z več navora v nižjih in višjih vrtljajih, s tem pa tudi z boljšimi pospeški, ki je v primeru različice s 110 kilovati in dvokolesnim pogonom 9,2 sekunde. Tovarniško izmerjena poraba v omenjeni kombinaciji motor-pogon je 4,6 litra, emisije CO2 pa 119 gramov na prevožen kilometer.

Dizel prevladujoč

Obe različici sta opremljeni s sistemom star/stop. Na izbiro je tudi šeststopenjski samodejni menjalnik in vsa napredna tehnologija, o kateri smo pisali že ob predstavitvi bencinske različice. Prav tako so popolnoma enaki paketi opreme, ki so štirje.

Mazda CX-5 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Vstopni dizelski model s pogonom na dve kolesi in ročnim menjalnikom stane 24.590 evrov, štirikolesni pogon avtomobil podraži za 2.000 evrov, prav toliko stane samodejni menjalnik.

Uvoznik namerava letos prodati 200 mazd CX-5, ki v prodajni paleti zamenjuje CX-7. 75 odstotkov naj bi bilo dizelskih motorjev, enak odstotek kupcev naj bi se odločil za štirikolesni pogon, medtem ko naj bi samodejni menjalnik izbralo le 15 odstotkov voznikov mazde CX-5.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.