Avto
34 ogledov

Zakaj se Toyoti ne mudi skočiti na vlak samovozečih vozil?

Lexus Lexus
Zdi se, da se v avtomobilski industriji vse vrti le še okrog samovozečih avtomobilov, ki naj bi po optimističnih izjavah številnih avtomobilskih znamk na ceste zapeljali že v naslednji petih, ali pa vsaj v desetih letih. Pri Toyoti so previdni in pravijo, da voznika ne nameravajo zamenjati, pač pa mu bo njihova tehnologija pomagala pri varnejši vožnji.

Google in tudi klasični avtomobilisti so svoje misli že usmerili v prihodnost, ko lahko na cestah pričakujemo t.i. samovozeče taksije. Latništev nad avtomobili bo v prihodnosti po napovedih strokovnjakov namreč vse manj. Avtomobile bomo uporabljali, vendar pa si jih bomo delili, pa še to nam ne bo treba voziti, saj bodo to znali sami, mi pa bomo čas v vozilu izkoristili za delo ali počitek.

Pri Toyoti bi voznikom le pomagali

Pri Toyoti vsaj bližnjo prihodnost v mobilnosti vidijo nekoliko drugače. Seigo Kuzumaki, Toyotin strokovnjak za varnostne tehnologije je kar na glas priznal, da samovozeči avtomobil ni tisto, kar iščejo: "Naša prioriteta je, da zmanjšamo število prometnih nesreč."

Kuzumaki je za Automotive News komentiral vse številčnejša testiranja flot samovozečih vozil različnih avtomobilskih znamk na javnih cestah. Google je bil prvi, ki je to počel v ZDA, to je najavil tudi Delphi Automotive, eden vodilnih ponudnikov komponent za avtomobilsko industrijo. V Singapurju stranke že razvažajo samovozeči taksiji, podobno storitev bo s samovozečimi volvi v Pittsburghu počel Uber.

Toyotin mejnik bo leto 2020

Kuzumaki svari, da bi morali samovozeča vozila voziti na točno določenih mestih, pod točno določenimi pravili. Pri Toyoti so pozornost namenili tehnologiji, ki so jo poimenovali stopnja 3. Ta vozilu dovoljuje, da samo pospešuje, zavira in zavija na avtocestah, s tem pa vozilo tudi samo prehiteva počasnejša vozila. Toyota bo sistem predstavila leta 2020. Na začetku na Japonskem, kdaj bo na voljo tudi drugod po svetu, Kuzumaki ni želel napovedovati.

Je pa zato povedal, da razvijajo podoben sistem, ki bo uporaben tudi za vožnjo po mestih. Kdaj bo na voljo v serijskih avtomobilih, ni znano.

Googlov avto brez volana

Pri Toyoti se še vedno intenzivno ukvarjajo s težavo, ki je trenutno tudi velika težava za avtomobilsko industrijo - kako naj računalnik varno preda nadzor vozila nazaj vozniku. Pri Toyoti so poskušali z vizualnimi in audio opozorili, vibriranjem sedežev ...

"Res je. Predaja je težava," pravi Kuzumaki in dodaja: "Največje vprašanje je komunikacija med sistemom in voznikom ... Intenzivno delamo na tem."

Ta tematika je avtomobilsko industrijo razdelila na dva tabora. Na eni strani je Google, ki je iz vozila kar odvzel volan, ter pedali za zaviranje in pospeševanje. V primeru, da pride do okvare, se vozilo samodejno zaustavi ob robu cestišča.

Podobnega pristopa so se poslužili tudi pri Delphiju. V začetku bo v vsakem od šestih samovozečih taksijev prisoten voznik, ki bo vseskozi budno spremljal delovanje sistema in po potrebi prevzel nadzor nad vozilom. Če bodo testiranja uspešna, bodo leta 2019 voznika odstranili iz vozila.

Pri Toyoti pa želijo obdržati voznika za volanom. Kuzumaki pravi: "Pri Toyoti voznikom ne želimo odvzeti užitka do vožnje."

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.