Avto
122 ogledov

Zaljubljen v Bled, obožuje Rudija Hitija, hvali Revoz in vozi e-smarta

Rouven Remp Gregor Prebil
"Kako ste pri Daimlerju, se opravičujem Smartu, zadovoljni s kakovostjo vaših vozil,“ sem po začetnem pozdravu med kramljanjem vprašal produktnega menedžerja za e-vozila pri Smartu Rouvena Rempa. „Zelo. Vse je ok,“ mi je odvrnil in vedel, kam „pes taco moli.“ „Iz Slovenije ste? Čudovita država. Še posebej Bled. Poznam Rudija Hitija,“ je navrgel in razbil začetno tremo s kratkim pogovorom o hokeju, Anžetu Kopitarju itd. Ampak glavna tema pogovora je bila elektrika.

Z Rouvenom Rempom, produktnim menedžerjem za električna vozila pri Smartu, smo se pogovarjali po prvi vožnji električnega dvojčka smarta fortwo in smarta forfour v francoskem Toulousu. Večjega smarta, tudi z električnim motorjem, proizvajajo pri nas v Revozu v Novem mestu.

In prav elektrika bo zaznamovala prihodnost vožnje, tudi pri nas. No, elektrika je pri Smartu, ki se z e-vozili ponaša že desetletje, sedanjost. In načrti so veliki. V Norveško in v ZDA bodo iz Novega mesta izvažali le električne primerke.

Smart forfour je sorodnik renault twinga. A se pri Renaultu za razliko od vas niso odločili, da bi izdelovali električnega twinga. Zanimivo?
Da, smart forfour in renault twingo sta narejena na enaki arhitekturi, proizvajajo ju v isti tovarni. Razvoj smo naredili v sodelovanju z Renaultom. Pri nas je bilo že od samega začetka jasno, da bo smart forfour tudi električen model. Zakaj ni električen tudi twingo, je odločitev Renaulta. Mi se v to ne vtikamo. Verjamemo pa, da je Smartova strategija, da smo se odločili za proizvodnjo modela z bencinskim in električnim motorjem, pravilna. E-mobilnost je za nas zelo pomembna.

Je to zadnja generacija smarta, v katerega boste vgrajevali motor na notranje zgorevanje? Bo v prihodnosti na voljo le električni pogon?
Bomo videli. Trenutno smo zelo prilagodljivi kar zadeva proizvodnjo. Obe naši tovarni, tako v Hambachu v Franciji, kjer izdelujemo smarta fortwo, kot tovarni Revoz v Novem mestu, kjer izdelujemo model smart forfour, sta odzivni in prilagodljivi. Trg bo povedal, kakšen bo naslednik. Kot sem dejal, mi smo pripravljeni na vse.

Smart electric | Avtor: Smart Smart

Kakšni so načrti prodaje, kakšen delež prodaje električnega modela pričakujete?
Tega ne komentiramo. Vemo pa iz preteklosti, da je bila prodaja EV vozil dobra. Na nekaterih trgih smo beležili med 30 in 40 odstotno penetracijo električnih avtomobilov. Ta delež je zelo odvisne od države do države, od mesta do mesta.

Kako ste zadovoljni s tovarno Revoz?
Nimamo nobenih težav. Zelo smo zadovoljni s standardi kakovosti, ki jo zagotavljajo v Novem mestu. Veste, moramo zadovoljiti svoje standarde, ki niso Renaultovi standardi in za zdaj nimamo prav nobenih pripomb nad kakovostjo izdelkov, ki prihajajo iz Revoza. Tudi kar zadeva samo proizvodnjo, naše želje, vse je proizvedeno pravočasno. 

V Revozu so kapacitete tovarne zapolnili s proizvodno najnovejšega clia. Je lahko to za vas težava?
V Revozu imamo še dovolj prostora za povečanje proizvodnje modela forfour, če se bodo pokazale potrebe. Tudi zdaj, ko so začeli izdelovati clia.

Daimler je napovedal, da bodo njihovi električni modeli zbrani pod znamko EQ. Bodo Smarti postali EQ modeli?
Mi smo začeli z električnim pogonom. Smart je neodvisen pod znamko Daimler. Za zdaj ostajamo samostojni. Tudi barva in „brending“ je drugačen od EQ.

Renault se je odločil, da bo za svoje električne modele baterije izposojal. Plačevati je treba mesečno naročnino. S tem so dosegli ugodnejšo vstopno ceno, a dodaten mesečni strošek za najem baterije. Razmišljate o tej opciji?
To smo že ponujali v preteklosti. Pogovarjali smo se o tem, da bi ponujali obe možnosti, torej najem baterij oziroma nakup baterij. Imeli smo dobre izkušnje s prvimi kupci, ki so kupili avtomobil. Težave so z administracijo, če se avtomobil prodaja v drugo državo, kjer je bil kupljen. Veliko nemških smartov se proda kot rabljeno vozilo v Franciji. Imeli smo težave. Zato smo se odločili za najbolj enostavno opcijo in ponudili garancijo v dobi osmih let oziroma za 100 tisoč prevoženih kilometrov. 

Revoz | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Na Norveškem in v ZDA boste prodajali le še električne različice. Menite, da se bo v kratkem zgodila popolna elektrifikacija mobilnosti v mestih?
Mesto je idealen prostor za električno vozilo. Ni le alternativa, ampak je to sedanjost. V večjih mestih se bo to zgodilo prej kot v manjših in na podeželju. Velike upe polagamo na souporabo in deljenje avtomobilov. Avtomobil je 80 odstotkov časa parkiran. Narejen je zato, da se premika, ne stoji. Torej, velika mesta, souporaba vozil, s tem bo avto neprestano v obtoku. To je prihodnost povezane električne mobilnosti.

Komentarjev 3
  • Pepe007 10:47 20.marec 2017.

    Točno. To ne sodi v Slovenijo. Mi imamo ekološko čista delovna mesta v JS. Zakaj pa bi bila proizvodnja e vozila okoljsko bolj obremenjujoča od bencinsko gnanega? Ali misliš, da baterije delajo v Sloveniji?

  • partizanka 11:46 19.marec 2017.

    obrazloži minus

  • partizanka 11:41 19.marec 2017.

    Pri proizvodnji Smarta je obremenitev okolja največja, zato je prišel v Novo mesto. Enako bo pri Magni. Ali ste to Cerarju povedali?