Avto
2305 ogledov

S-bike mestni mobilnosti odvzame sleherni napor

S-bikes električno kolo
1/19
Saša Despot
S-Bike je slovensko e-kolo. Oziroma vsaj prodaja se kot slovenska znamka, saj je jasno, da je večina sestavnih delov slehernega modernega kolesa narejenih nekje na Daljnem vzhodu. Je modernega, a hkrati tudi zelo uporabnega dizajna, s katerim je mestna vožnja težko bolj prijazna, mogoče pa ga je pospraviti v praktično vsak avto. Ni sicer vsemogočno, ni (še) niti perfektno narejeno, zna pa okužiti tudi velike kolesarske skeptike. Prvi test.

V preteklih letih je po Sloveniji kar nekaj entuziastov v domačih rokodelskih delavnicah lotilo loviti trend, ki je že množično preplavil kolesarsko naprednejše države zahodne Evrope, v prvi vrsti Nemčijo, Nizozemsko in druge. Govora je o električnih kolesih, ki poganjanju pedalov dodajo povsem novo dimenzijo.

Če ste do tega trenutka mislili, da je električno kolo namenjeno le kakšnemu 65+ let staremu občanu, ki sicer zaradi obrabljenih kolen ne bi več zmogel do bližnje trgovine, vaša zmota ne bi mogla biti večja. Moderna (in kakovostna!) e-kolesa so danes lahko mountain ali city kolesa, izredno uporabna so kot tovorna kolesa, po njih posegajo starši, ki v prikolici vlečejo otroke.

Trend elektrifikacije je zajel vse variacije koles, razen specialke za zdaj ostajajo zgolj nožno gnane.Ne verjamete? Tudi med cenjenimi znamkami ni več velikega proizvajalca (Specialized, Scott, Haibike, Lapierre …), ki ne bi ugriznili v to še zelo obetajočo tržno pogačo. Kot že omenjeno, predelave v e-kolesa oziroma izdelavo izvajajo tudi v Sloveniji.

Smart 01 začel več kot spodobno

Trendu se je pridružila še znamka S-bike, za katero stoji podjetje Špan, ki tako širi svojo dejavnost v še eno polje mobilnosti. Prvi model znamke je smart 01. Želi delovati uporabno, z dizajnom pa ne pozablja niti na čustveno komponento.

Najprej pade v oči masiven kvadratni okvir, v katerem je skrita Samsungova baterija (7.600 mAh), prednje kolo je vzmeteno, obe pa ustavljajo diskaste zavore, ki pa so bile pri testnem kolesu (upam da zgolj zaradi zgodnje serije) preveč glasne.

Dizajn je močna plat kolesa, všeč mi je bil med zavore integriran zvonček in lično speljano kablovje. Zaslon računalnika, na katerem v stopnjah od 0 do 5 "prosimo" za pomoč elektromotor, je lahko osvetljen, kolo pa pozna tudi funkcijo "peš", ko s pritiskom na gumb pomaga pri potiskanju. Na okviru je z gumo skrita vtičnica za polnjenje, zraven pa celo USB polnilec, da lahko mimogrede elektriko preusmerim še v telefon, če ga denimo uporabljam za navigacijo.

Do mesta z avtom, nato na kolo

Glede na 20-palčne gume je jasno, da smart 01 ni dolgoprogaš, saj je omejen pri hitrosti in udobju na naluknjanem mestnem asfaltu navkljub prednjemu vzmetenju, je pa zato toliko bolj uporaben, ko ga je potrebno kam prenesti ali pospraviti. Smart 01 se namreč povsem zloži v nekaj hitrih in dobro premišljenih potezah in takrat ga je mogoče pospraviti tudi v klasični avtomobilski prtljažnik.

A tako kot vsa električna kolesa, ga pesti skupna masa - skoraj 22 kilogramov, kar terja veliko pozornosti pred praskami. Zlagalni mehanizem ima še eno hibo, ki bi jo bilo mogoče bolje nasloviti pri njegovih naslednikih  - kolo ne deluje dovolj trdno, prednji drog z balanco se preveč maje. Ergonomija telesa na kolesu zame ni bila popolna, čeprav je mogoče hitro in visoko prilagajati drogova sedeža ter balance. A je telo med vožnjo vseeno precej poveznjeno naprej.

Električni pogon me je pozitivno presenetil. Tako kot je navada pri mestnih kolesih, je elektromotor skrit v zadnji pesti. Glede na izkušnje, ki jih imam z Boschevim, Shimanovim ali Continentalovim pogonom, je ta “noname” vzhodnjak prav spodobno opravljal svoj posel - na pomoč je priskočil mehkobno in brez sunkov, tudi popustil je na podoben način. Le pri maksimalni stopnji pomoči (4 ali 5) sem moral biti pazljiv med počasnimi ovinki, saj je motor želel pomagati predolgo.

Zadaj ima klasični Shimano menjalnik s sedmimi stopnjami, ki seveda ni namenjen hribolazenju, na ulici pa deluje tako, kot se pritiče mestnemu kolesu. A nič več. Proizvajalec sicer obljublja do 65 kilometrov dosega oziroma pomoči z enim polnjenjem, a je številka v realnosti nižja, še posebej pri višjih stopnjah uporabljene moči. Nič hudega, priklop na priloženi polnilec jo napolni v nekaj urah.

Na e-kolesu ti ni mar, če zmanjka toka

Smart 01 dobro upraviči prednosti električnega kolesa. Speljevanje pred semaforji je bliskovito in nenaporno, vožnja tudi več kilometrov daleč razgiba telo, a na cilj ne pridemo potni v obraz in druge dele telesa. To sta dve odlični lastnosti, ki se ju mestni kolesarji na “klasikah” morda še premalo zavedajo.

Električna pomoč je omejena na zakonskih 25 km/h, kaj več že tako ne dovoljujejo majhna kolesa. Je pa prednost smarta 01, da tudi brez pomoči elektrike poganjanje pedal ni skoraj v ničemer težje od klasičnega kolesa, zato ni zadrege, ko zmanjka električnega “soka”.

Cena smarta 01 je postavljena na tisoč evrov, kar se mi zdi ob pogledu na precej manj dodelano konkurenco primerna vrednost. Seveda je to še vedno veliko več od klasičnega kolesa, a po drugi strani ne bi razmišljal niti za hip, če bi moral izbirati med skuterjem kategorije 25 km/h in smartom 01. Ponuja namreč veliko več uporabnosti in užitka.

S-bikes smart 01

Kaj? Električno mestno kolo, 20".

Kakšen je doseg? Do 65 kilometrov, 7.800 mAh Samsung baterija, napolni se v 5 urah.

Maksimalna hitrost? Zakonsko omejenih 25 km/h, za kaj več je potrebno močno pritisniti na pedala.

Cena? 999 evrov.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.