Avto
65 ogledov

Zaradi prepočasnih vozimo prehitro

Na avotcestah še nekako gre. Kaj pa na magistralkah, kjer nekateri z neobzirno p Žurnal24 main
Ne morem si pomagati, da v času, ko naše notranje ministrstvo izbira primerno represivno orodje za pijane voznike, jaz tuhtam o vzrokih za prehitro vožnjo.

Cesta je tako kot trgovina, banka, šola, delovno mesto eno izmed stičišč, kjer se srečujemo zaradi obveznosti, ker se pač moramo. In večina nas uživa, ko je cesta prazna. A vseeno se znamo prilagoditi drugim voznikom brez posebnih negativnih občutkov. Zase lahko rečem da sem povprečno potrpežljiva oseba, oziroma malce pod povprečjem, kar je pomemben podatek za razumevanje mojega stališča; (beri: zagotovo sem pristranska).

Enormnim kaznim za prehitro vožnjo bi zagotovo morali dodati tudi enako višino kazni za prepočasno vožnjo. Razlika je v tem, če nekdo vozi 120 km/h na avtocesti, kot če nekdo vozi 40 km/h v naselju. Ponoči. Ali pa če nekdo vozi 70km/h na magistralki. Ponoči.

To sem doživela na lastni koži in ker je primerek pred menoj vozil tako nekaj časa, sem se odločila za prehitevanje. Seveda, takoj ko sem začela prehitevati me ustavi patrulja: “Kontrola prometa z radarjem, vozili ste prehitro...” nadaljevanje si lahko predstavljati. Ker mi je mati privzgojila občutek samokritike, se nisem upirala in jasno bom znesek poravnala. In ne omenjam tega, ker potrebujem pomilovanje. Vozila sem prehitro, plačala bom. Ampak, ali bi vozila prehitro, če pred menoj primerek ne bi vozil 40km/h? Naj bo tole retorično.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Večkrat sem tudi na avtocesti opazila (pa tu še ni takega problema, ker je dvopasovnica kot po magistralki, kjer je so nekateri primorani prehitevati v škarje), da nekdo z vožnjo pod omejitvami za seboj nabira kolono vozil. Slej ko prej nekdo izgubi potrpljenje in začne prehitevati, vendar 'prehitevalec' ne prehiteva kot bi v mirnem stanju, temveč zaradi nestrpnosti, ki jo povzroči 'počasne' prehiteva hitreje,bolj agresivno in manj kompromisno. Zakaj to vem? Ker se je to meni zgodilo. Ko se zavem, kaj je izzvalo mojo vožnjo, začnem razmišljati, kdo dejansko ogroža promet? Seveda jaz, ker se pustim sprovocirati. Kaj pa počasne? Ali naj bo tudi to retorično?

Pa saj smo se kot civilizacija odločili za razvoj in napredek. Pač nekateri še vedno vztrajajo, da se sonce vrti okoli Zemlje. Ali zaradi njih ne smemo osvajati vesolja in težiti k napredku, ker moramo počakati, da bo tudi oni dojeli, da je dejansko Zemlja tista, ki kroži? Kdo torej škodi človeštvu? Oni, ki zaostajajo ali mi, ki bi šli radi naprej? Seveda ne prehitro, po omejitvi. Tako kot hitro kot nam dovolijo strokovnjaki, ki vedo, katera hitrost je primerna. In tako hitro, kot zmore najpočasnejši v družbi oziroma koloni.

Dinamične omejitve
Da, strokovnjaki vedo, katera omejitev je primerna. Ne glede na gostoto prometa, vremenske razmere ali čas v dnevu. Tako skozi naselje velja omejitev 50km/h zjutraj, opoldne in ob dveh ponoči.

Želim si, da bi končno sneli plašnice z oči in gledali na problematiko bolj celovito. Očitno sistem omejitev ne deluje. In kaj dobrega je storil policist, ki me je kaznoval z 250 evri globe? Je dosegel varnost? Red na cesti? Smrtno žrtev manj?

Tudi če je ponoči več možnosti, da bo voznik ob vožnji 50km/h zaspal, kot, da bi povzročil prometno nesrečo.

Mogoče pa so navidezno čustveni odzivi Kresalove in kvazizaskrbljenost Vlačiča odgovor, ki jih zahtevajo svojci žrtev na cestah. Konkretizirali pa se bodo v 'nabijanju' kazni na za nevarno vožnjo. Zato so me policisti zaustavili in naredili red.

Zakaj pa niso zaustavili še tistega primerka, ki je vozil prepočasi in sprožil mojo prehitro vožnjo? A nismo rekli, da se bomo stvari lotili temeljito? To ne bi smelo biti retorično. Ker v resnici se vendarle vrti.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.