Avto
4502 ogledov

Že na nadstreške bomo čakali, kaj šele na železniško povezavo do letališča

dolgi most Anže Petkovšek
Prenova železniških postajališč predvidena za prihodnje leto, za dodatna postajališča pa bo potrebna nova študija.

Ni skrivnost, da vodilni na Mestni občini Ljubljana že dlje časa tarnajo nad železniškim prometom v Ljubljani in njeni okolici, po besedah arhitekta in ljubljanskega podžupana Janeza Koželja se z vlakom po Ljubljani vozi le 0,2 odstotka. "V mestu imamo 10 postajališč in tri postaje. Kako so urejene, ne bi govoril. Deset postajališč ne odgovarja njihovemu pravilniku, kako se urejajo postajališča. Pismeno so obljubili, da bodo to uredili do leta 2013. To je bilo leta 2008," se je v letošnjem intervjuju za Žurnal24 poudaril podžupan in dodal, da je Družba za razvoj infrastrukture (DRI) vnovič ureditev postajališč obljubila še za letos.

No, prenove kot tudi nove postaje na Dolgem mostu, ki so jo napovedovali do konca letošnjega leta, tako še ne bomo dočakali.

dolgi most | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
A po tem ko je Družba za razvoj infrastrukture 13. oktobra letos podpisala 3,15 milijonsko pogodbo z izbranim podjetjem Ginex International so se že začela pripravljalna dela. Če bodo vremenske razmere ugodne, pa se bodo izvedbena dela na ljubljanskih železniških postajah začela v februarju. Rok za izvedbo vseh pogodbenih del je 24. julij 2018.

Do takrat naj bi tako dočakali nadgradnjo sedmih železniških postajališč na območju Ljubljane (Ljubljana Tivoli, Litostroj,
Ljubljana Brinje, Ljubljana Ježica, Ljubljana Vodmat, Ljubljana Stegne in Medno) ter gradnjo treh novih postajališč na Lavrici, Novo mesto Šmihel ter ljubljanskem Dolgem Mostu. In kakšne bodo spremembe za potnike? "Slovenske železnice bodo po končanju omenjenih projektov ustrezno prilagodile vozne rede," so nam pred časom pojasnili na Slovenskih železnicah, med tem ko se na naša vprašanja o načrtih zdaj, niso želeli odzvati.

Šele po novih študijah bodo padale odločitve

A dejstvo je, da bi za privabljanje večjega števila potnikov v Ljubljani najverjetneje potrebovali večje vložke in posodobitve tako DRI kot tudi Slovenskih železnic. Le tako bi vlak lahko nadomestil pozabljeno idejo tramvaja, ki se ji je občina v zadnjem obdobju povsem odpovedala.

Za temeljitejše spremembe na področju železniškega prometa pa bodo potrebne nove študije. Za nadgradnje regionalnih železniških prog na področju Ljubljanske urbane regije je tako DRI naročilo še dodatno študijo, odločitev o izboru ponudnika bo podana predvidoma še v letošnjem letu. Rok za izdelavo študije je 8 mesecev od uvedbe v delo.

S študijo si želijo razjasniti potrebnost ureditve železniške postaje na Rudniku, ki si jo želijo na ljubljanski občini, in pa tudi možnost železniške povezave do letališča Jožeta Pučnika.

Prav tako še poteka proučevanje možnih variant za Tivolski lok, s katerim bi železniški promet speljali mimo glavne železniške postaje Ljubljana in jo razbremenili za potniški promet. "Gre predvsem za ureditev cestne infrastrukture, ki je v strogem urbanem jedru prestolnice izjemno občutljiva problematika in zahteva poenotenje Mestne občine Ljubljana, Pivovarne Union in Ministrstva zainfrastrukturo," pojasnjujejo na DRSI, kjer načrtujejo, da bi umeščanje v prostor zaključili v letu 2019, nato bodo sledili odkupi, projektiranje in pridobivanje gradbenega dovoljenja.
 
Letališče Brnik | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Komentarjev 4
  • maresem 17:16 31.december 2017.

    Bodo donacije iz Katarja in Saudske Arabije za svoje obrezane brate, ki jih bo vsak čas v SLO 50%. Nas Slovencev pa komaj še 10%. $0% pa je izdajalcev s pritlikavcem na čelu.

  • mirror 22:40 30.december 2017.

    Spet se sanja o projektih, ko še drugega tira ne zmoremo zgraditi. Mogoče 10% za MOL?

  • Avatar Lion007
    Lion007 17:46 30.december 2017.

    Medtem, ko se vsem našim sosedom izplačajo milijardna vlaganja v železniško infrastruktro, se pri nas modreci sprašujejo, če se nam izplačajo nekaj milijonska vlaganja. Sramota na kubik.