Avto
8136 ogledov

Zmeda s tabelami, elektrika pa bo lahko celo bolj obdavčena od bencina

Nakup avto Žurnal24
Novi predlog o davku na motorna vozila že dviga obrvi pri uvoznikih. Ministrstvo storilo napako pri tabelah.

Ministrstvo za finance je včeraj popoldan sporočilo, da so se pri tabelah za obračunavanje davka na motorna vozila (DMV), ki jih vsebuje predlog novega zakona, zmotili. V prvotnem besedilu zakona so vpisali napačne tabele, ki so jih včeraj nadomestili z novimi. 

Obračun davka je po predlogu zakona po novem sestavljen iz vsote prispevkov iz naslova emisijskega standarda, vrste goriva, lestvice glede na izpust CO2 in obveznosti glede na moč motorja. Doslej je bil DMV vezan predvsem na nabavno ceno avtomobila.

Poglavitne novosti novega DMV so naštete v spodnjem članku:

promet Novi davek na motorna vozila Avto Avtomobili, ki bodo pri nas po novem manj davčno obremenjeni

Popravek: večji odpustek za najbolj umazane, a večji davek za najbolj priljubljene

Iz popravkov je razvidno, da želi biti Slovenija prijaznejša do vozil iz najvišje kategorije izpustov (nad 230 g CO2/km) tako pri bencinskih kot dizelskih avtomobilih, saj se je minimalni znesek v kategoriji nad 230 gramov CO2 na prevožen kilometer zmanjšal za dva tisoč evrov v primeru bencinskih motorjev in 2.800 evrov v primeru dizelskih motorjev. 

Pri moči motorja pa nova tabela kaže, da bo država močneje udarila po žepu avtomobile z močjo med 110 in 170 kilovatov (150 do 231 KM). Gre za kategorijo, v kateri se nahaja velika večina srednje velikih in večjih križancev, limuzin in karavanov. Če je pri kategoriji 110-150 kilovatov pribitek najmanj 25 evrov, pa v kategoriji 150-170 kilovatov država v primerjavi s prvotnimi izračuni zahteva dodatnih 335 evrov pri vsakem novem prodanem avtu.

Neuradno je predlog zakona pri nekaterih uvoznikih avtomobilih že dvignil obrvi, saj da se delajo ne ravno utemeljene razlike med pogoni. Država naj bi izhajala iz želje, da se DMV obračunava predvsem na podlagi okoljskega odtisa, ki ga pušča v naravi nek avto. A po trenutno predlaganem modelu ni nikjer všteto, da je baterijski avto s stališča potrebnih izpustov za proizvodnjo in razgradnjo, pa tudi polnjenje - torej v celotni življenjski dobi avta, lahko precej bolj obremenjujoč kot pa je avto z motorjem na notranje zgorevanje.

Prav tako se je država postavila na stališče, da je vsak, tudi najnovejši in najčistejši dizelski pogon "umazan", ker izpušča v zrak NOx delce. Po drugi strani dizelski avtomobili spustijo v zrak manj CO2 kot pa bencinski, prav tako bodo zaradi pomanjkanja boljših tehnologij (čistejši) dizli še kar nekaj časa ostali osnovna izbira pri večjih vozilih, pri lahkih gospodarskih vozilih ...

Povprečen električni avto bo občutno višje obdavčen

Pri tabelah za baterijska vozila (električni avti) ostaja lestvica nespremenjena. Pri električnih avtih je v primerjavi s trenutno veljavnim zakonom o DMV velika novost to, da ni več enotne minimalne obdavčitve, temveč se tudi pri tej kategoriji vozil uvaja lestvica glede na moč pogona. V kategoriji 50 do 100 kilovatov je minimalna obveznost 120 evrov plus tirje dodatni evri za vsak kilovat nad spodnjo mejo (50 kilovatov).

Nad 100 kilovati (136 KM) pa bo predvidena minimalna obveznost že 270 evrov plus 4 evre za vsak dodatni kilovat. Že povprečen srednje velik električni avto bo torej spadal v najvišji obdavčitveni razred. Volkswagen ID 3, ki naj bi bil "tipični električni avto" prihodnjih let, bo imel s 150 kilovati moči obračunanih za 470 evrov davka DMV.

Izračun treh avtov: klasični clio, električni zoe, športni porsche

Kakšna bo obdavčitev po novem. 

Renault clio 1,0 je eden najbolj tipičnih prodajanih avtov pri nas. Ima 116 g CO2 izpusta na kilometer, moč motorja je 74 kW, ustreza standardu euro 6d temp. Seštevek kaže, da bo skupaj DMV za tak avto nanesel 101 evro. 

Renault zoe je tipični električni avto, po dimenzijah spada med manjše, po prodajni ceni med ugodnejše. Med vožnjo ima ničelne emisije. Na voljo je v dveh različicah moči. Pri močnejši različici ima motor natančno 100 kW. V skladu s tabelo, ki velja za električne avte, bo obdavčitev renaulta zoeja znašala 270 evrov. 

Porsche macan turbo je mišičasti športni terenec. Ima 324 kW moči, poganja ga bencin, izpust CO2 je 260 g/km. Visoki izpusti avtu naložijo dobrih sedem, visoka moč pa dobrih 11 tisoč evrov obdavčitve. Skupaj z upoštevanjem okoljskega standarda (15 evrov za euro 6d temp) znaša skupna obdavčitev DMV 18.095 evrov. 

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 8
  • praufo 20:47 15.januar 2020.

    ne vem zakaj tolk paničarte gle teh elektro vozil, baterijo so dons povsod ... ure, radio, daljinci, lučke, telefoni ... itd ... ja kaj pa to, tud te baterije je treba nekam odpelat al pa pod zemlo zakopat kot so ...prikaži več včasih počel ... vse je stvar organizacije, pravilne zavesti in se reciklira, kar pa ne, se pa trajno uniči kot zakuri recimo (pa ne baterije)

  • stromar 09:51 15.januar 2020.

    saj je normalno, država priporoča kupite nove ali rabljene močnejše in drage jakodimiče, s kar največjo porabo, dragim vzdrževanjem, gretje se na kurilca, na strehe ne sončnih elektraren, tako bo dobila ogromno davkov. Ovce je potrebno striči

  • maresem 09:33 15.januar 2020.

    Za Butale je to povsem normalno.