Avto
3 ogledov

Znova v ospredju

Čeprav ni bahava, pomeni sedmica naslednji korak v oblikovanju. Veliko preseneče
1/58
Žurnal24 main
Z novo sedmico želi BMW spet zasesti prestol med prestižnimi limuzinami. Glede na tehnično naprednost in odlično vozno dinamiko lahko rečemo, da v razredu, v katerem nastopa, resnično postavlja nova merila.
 

PLUSI, MINUSI

Plusi: oblika, ugled, okretnost, performance, napredna tehnika (side view, še izboljšan head-up display), izboljšan i-Drive, motor, menjalnik, lega na cesti, končna cena

Minusi: oblika prtljažnika, prostor na zadnji klopi, dragi dodatki s seznama doplačil, končna cena

Sedmica v prejšnji izdaji je za bavarsko znamko naredila zelo veliko. Kljub temu to ni zadovoljilo apetitov vodilnih, ki so se namenili narediti takšno poslovno limuzino, ki bo vnovič krajšala spanec tekmecema iz nemške svete trojice. 

Z oblikovne plati lahko zapišemo, da ne gre za bahavo podobo, je pa vseeno dovolj impozantno in nastopaško, predvsem pa deluje drago. Glede mer je prava prestižna limuzina, saj bo meter dolžine pet metov občutno prekratek.

Prestiž z velikim P
Ob vstopu vas pozdravi, kot se za ta cenovni razred spodobi, notranjost z izbranimi materiali in ergonomijo, izdelavi pa prav tako ne moremo čisto nič oporekati. Glede prostornosti smo pričakovali celo nekaj več prostora, predvsem na zadnji klopi, spredaj se sedi "kraljevsko". Tudi prtljažnik s 500 litri ne izstopa in bi nudil veliko več, če bi bil pravilnejše oblike. Opreme je že v seriji več kot dovolj, kar pa ne pomeni, da ne potrebuje doplačil. Pri testniku so ta pomenila dodatnih 24 tisočakov, kljub temu pa je na seznamu ostalo še marsikaj. 

Med opremskimi dodatki moramo pohvaliti BMW dynamic xenon, kjer gre za ksenonska svetila najnovejše generacije, ki med drugim samodejno preklapljajo med dolgimi in kratkimi lučmi. Čeprav to ni novost pri BMW-jih, pa v sedmici deluje brez primere. Izboljšali so tudi iDrive, njegovo delovanje je lažje in preglednejše, če stranka delovanja posameznega sistema ne pozna, si ga lahko ogleda tudi v kratkem filmčku na 10,2-palčnem zaslonu na vrhu armaturne plošče.

Zadnji služi še za prikazovanje informacij vseh ostalih sklopov, hvalevredno je tudi delovanje navigacije ter izboljšano delovanje head-up projekcijskega prikazovalnika, ki po novem prikazuje informacije o delovanju radarskega tempomata, hitrosti, nevarnost naleta, če do te pride, in navigacije. Vozniku služijo še odličen aktivni volan ter ročica tudi sicer odlične avtomatike. Zaradi tega je voznikov položaj za volanom odličen, kar je dobra popotnica tistemu, kar sledi ob zagonu motorja.

Notranjost je korak naprej v že tako odlični hišni ergonomiji, le osrednja konzola ostaja nekoliko preveč dvodimenzionalna. © Miha Pečoler

 
Tehnika jutrišnjega dne
Glavna razlika, ki jo bo voznik opazil že po nekaj hitro prevoženih kilometrih, tako ni v motorju, ampak v vozni dinamiki. Ta je zahvaljujoč dinamičnemu nadzoru blažilnikov, integralnemu aktivnemu krmiljenju in aktivnemu volanu na zelo visoki ravni, precej višji, kot pričakuješ od prestižne limuzine. Da ne bo pomote, trilitrski šestvaljnik, ki se vrti v nosu, je odličen primerek svoje vrste, le da preostala konkurenca pri tem prav tako ponuja veliko in z bavarskim izdelkom vozijo povsem vštric. Slednji mogoče za odtenek prednjači le pri porabi, ki se je na testu gibala malo nad ugodnimi devetimi litri. Del opreme je tudi možnost spreminjanja delovanja posameznih sklopov vse od komfortnega do športnega in celo sport+. Že pri režimu sport otrdijo blažilniki, volan postane bolj direkten, pri zadnji stopnji pa se spremeni delovanje menjalnika, računalnik pa celo izklopi ESP-sistem. V tem režimu je občutek resnično športen, motor je odzivnejši, vse pa postane tudi veliko bolj glasno, kar smo mi sicer šteli za plus.

Avto ali bolje rečeno njegov zadek je zelo dolgo povsem nevtralen pri občutnem pretiravanju, ko ta le pobegne, pa sta dovolj le majhna korekcija volana in to, da nogo odmaknete s stopalke za plin. Lega je resnično odlična, predvsem pa ne deluje, kot da vozite 5,1 metra veliko "admiralsko ladjo". Pri mestni vožnji preseneti tudi njegova okretnost, kar je spet domena aktivnega volana.

Nova sedmica je zaradi cene namenjena premožnim, zato osnovna cena niti ne velja, saj verjamem, da bo glavnina prodanih s ceno segla čez sto tisočakov. In prav je tako. Sedmica ima med drugim nalogo dodatno dvigniti ugled znamke, kar z dostopno ceno preprosto ni mogoče. Glede ostalega, kot sta najnaprednejša tehnika in odlična vozna dinamika, pa je recept še kako pravi.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.