Gorenjska
7588 ogledov

Kranj: pediatrinje zavračajo neresnice in žalitve

Zabojnik, Zdravstveni dom Kranj, otroci Peter Šalamon Eden od treh zabojnikov pred Zdravstvenim domom Kranj. Eden je namenjen predšolskim otrokom, drugi šolskim otrokom in tretji odraslim.
Zdravnice, pediatrinje iz Zdravstvenega doma Kranj, Nina Albreht, Mateja Jenko Žlebir, Martina Merše, Andrejka Močnik, Romina Rehar, Sonja Zelnik Vukič in Eva Žefran, vse dr. med. spec. pediatrije, stojijo za zapisanim Mnenjem pediatrinj ZD Kranj oziroma izjavi za javnost, ki jo je tudi v njihovem imenu včeraj napisala njihova predstojnica, Alenka Paternoster Zadravec, dr. med. spec. pediatrije.

Iz Zdravstvenega doma Kranj so namreč včeraj, 11. aprila, okoli 23. ure na novinarje naslovili Mnenje pediatrinj ZD Kranj. Kot so nam danes razložili iz službe za stike z javnostjo pri ZD Kranj,  gre za pojasnilo oziroma mnenje vseh zdravnic otroškega dispanzerja ZD Kranj, ki so najbolj neposredno na udaru kritik.

Kot smo že poročali, so nezadovoljni starši prejšnji teden začeli na facebooku opozarjati na nevzdržne razmere pri obravnavi bolnih otrok v zabojniku pred kranjskim zdravstvenim domom. Organizirali so t. i. spletno peticijo za pritožbo na različne institucije v prizadevanju, da bi izbrani pediater tudi v Kranju obravnaval otroka znotraj zdravstvenega doma ter se zavzeli za odpravo t. i. infektivnih ambulant oziroma zabojnikov pred zdravstvenim domom.

Za odziv o domnevni diskriminaciji bolnih otrok smo v petek, 8. aprila, najprej pridobili mnenje direktorice ZD Kranj Lili Gantar Žura, nato pa sta se v zvezi s peticijo skupaj odzvala še Zdravstveni dom Kranj in Mestna občina Kranj oziroma v njenem imenu podžupan Janez Černe.

Čakalnica v Zdravstvenem domu | Avtor: Andrej Leban Čakalnica v zdravstvenem domu. Andrej Leban

Pod peticijo z zahtevo po spremembi delovanja kranjskega zdravstvenega doma se je, kot je včeraj poročala STA, fizično podpisalo 224 ljudi, 1121 ljudi pa je podpisalo spletno peticijo.

Včeraj, 11. aprila, pa so na fb Državljanskega gibanja Resni.ca objavili tudi pismo predsednika Zorana Stevanovića, v katerem ministrstvo za zdravje in ministra Janeza Poklukarja seznanjajo z razmerami in pozivajo k takojšnjemu ukrepanju.


Sporočilo z naslovom MNENJE PEDIATRINJ ZD KRANJ, objavljamo v celoti.

Pediatrinje zdravstvenega doma enotno ostro zavračamo navedbe v pismu, ki so neresnične.

S pojavom koronavirusa je bilo potrebno prilagoditi preglede bolnih otrok in jih ločiti od zdravih, saj smo morali izpeljati tudi preventivne preglede otrok z vsemi cepljenji in sledenjem razvoja, česar enostavno nismo smeli preložiti. S tem bi namreč ogrožali zdrave otroke, ki nimajo infekta, imajo pa lahko druga neinfektivna obolenja ali motnje razvoja, pri čemer je potrebno ukrepati hitro.

Veliko truda je bilo vloženega v infektivno ambulanto, kjer smo ves čas zagotavljali, da ne pride do okužbe otrok s koronavirusom. Posledica vsega tega je, da nismo smeli otrok z različnimi infekti dati v skupno čakalnico. S striktnim naročanjem otrok smo zagotovili, da starši ob naročeni uri lahko pridejo na vrsto za pregled. Otroci so  strokovno ustrezno obravnavani , saj prostor ne vpliva na obravnavo otroka - pregled v ambulanti ZD je enakovreden pregledu v infektivni ambulanti, locirani v kontejnerju. Po pregledu vsaka pediatrinja takoj diktira pisni izvid, ki ga potem vstavimo v otrokov karton, kar je pomembno za sledljivost infektov pri otrocih. Zato navedbe o dolgih čakalnih urah pred infektivno ambulanto ne držijo, kar lahko dokažemo s podatki, ki jih imamo o uri naročenega otroka in času napisanega izvida otroka. Prosili bi, da nam starši, ki naj bi imeli takšno izkušnjo, posredujejo konkretne podatke o otroku, da preverimo v konkretnem  primeru, kaj se je takrat v resnici dogajalo.  Redko se je zgodilo, da so morali starši malo (v minutah, ne urah) počakati. Tako je lahko bilo le v primerih, ko je bilo ugotovljeno resno stanje otroka in je bilo potrebno obširnejše zdravljenje ali čakanje na prevoz v bolnico. Včasih pa nam red zmotijo nenaročeni pacienti, ki kar pridejo in želijo pregled takoj. Pregled opravimo takoj, kadaj je stanje nujno, sicer pacient dobi prvo možno prosto uro za pregled. Moramo povedati, da večina staršev navodila upošteva, se naročijo in so pogledani ob naročeni uri. S takim načinom pregleda je večina staršev zelo zadovoljna, kar nam tudi povedo. Problem je, če starši zamujajo, pridejo bistveno prezgodaj pred svojim terminom, ne pridejo na pregled ali če pridejo pred kontejner nenaročeni .

Naveba o tem, da otroke gleda naključni dežurni pediater ne drži, saj preglede izvajamo redno zaposlene pediatrinje iz ZD Kranj, ki v svojem rednem delovnem času gledamo svoje paciente in tudi paciente kolegic. Vse imamo enako izobrazbo. Otroke torej ves čas pregledujemo pediatrinje iz našega dispanzerja, ki se tudi drugače nadomeščamo ob odsotnostih. Obravnava akutnih infektivnih obolenj je enaka za vse paciente in ne zahteva, da otroka pogleda izključno izbrani pediater, saj vse delamo po enotnih uradnih pediatričnih smernicah.  Kadar pa zaznamo, da je potrebno opozoriti na določene stvari tudi izbrano pediatrinjo, staršem naročimo, da jo morajo poklicati in se z njo pogovoriti ali priti k njej na pregled. Poleg tega v našem dispanzerju ves čas teče predaja pacientov, kar pomeni, da na ključne zadeve kolegice ena drugo opozorimo. Kurativni pregledi so sicer namenjeni samo reševanju trenutne akutne bolezni, za reševanje drugih zdravstvenih težav otroka, ko je zdrav, pa se vedno lahko naročijo na pregled k svoji zdravnici, kar večina staršev tudi naredi in s tem ni nobenih težav. Navedba, da 2 leti niso mogli do izbrane pediatrinje, ne drži.

Navedba, da pri pacientih ni bilo opravljenega pregleda je žaljiva in ne drži. Prav tako ne drži, da se diagnoze podajajo kar na pogled. Vsi vemo, da je za postavitev diagnoze potrebna anamneza, status in v določenih primerih laboratorijske ali druge preiskave. Vsak izvid opravljenega pregleda namreč vsebuje vse to. Prav tako je neresnična trditev, da se starše podi iz ambulante. Vsakemu pacientu se posvetimo in mu namenimo čas, ki ga potrebuje.  Res pa je , da imamo za vsakega pacienta žal odmerjen čas in da se moramo tega držati, če hočemo zagotoviti, da naslednji pacient pride na vrsto ob naročeni uri.

 

 

Komentarjev 1
  • rd2dmk2 22:16 12.april 2022.

    če bi dohrarji posvetili toliko časa svojim pacintom, kot pisanjem takih opravičil, bi nikoli ne bi bilo treba pisat takih opravičil. se mi pa zdi žalostno da se to dogaja , bolje rečeno ponavlja v enem te istem mestu. od ...prikaži večd obravnave slepiča , ki traja 10 dni pa do teh otrok,, ki čakajo takole "ta vogalom". in za konec kolk let bo ša še stal tale zabojnik ? virusi kar gomazijo okoli a ne ?

Sorodne novice