Slovenija
19 ogledov

Le 102 taksista sta plačala

Fuad Mustafić, predsednik Taxi društva Ljubljana, pravi, da je taksistov nekajkr Žurnal24 main
Anarhija s taksiji. MOL bo šele marca začela pošiljati opomine, dovoljenja ni izgubil še nihče. Vsi se strinjajo, da je nadzor preslab, a bo tak, kot kaže, ostal.
Kako komentirate zahteve taksistov?
Robert Sever, GZS: Glede neustreznega nadzora se strinjamo in velja za vso prevozniško dejavnost. Na to opozarjamo že vrsto let. Zakonodaja že zdaj določa pristojnosti za nadzor, a je ta kljub temu pomanjkljiv.
Natalija Repanšek, OZS: V Sloveniji bi se bilo treba dogovoriti za celovit koncept ureditve avtotaksi dejavnosti, ki bi vzpostavil red. Zdaj nadzor izvaja kar sedem različnih organov.

Taksisti morajo nalepko, ki dokazuje, da so plačali letno takso (300 evrov), pridobiti pred začetkom novega leta, saj velja za celotno koledarsko leto, določa odlok o prevozih z avtotaksiji. Mestna občina Ljubljana (MOL) je do 11. februarja za letos izdala le 106 nalepk, od tega štiri brezplačno za hibridna vozila. Lani je MOL izdala 420 nalepk. To pa ne pomeni, da se je število taksistov tako drastično zmanjšalo.

"Novi taksisti nalepko lahko prevzamejo kadarkoli v letu. Tistim, ki stare nalepke imajo, novih pa še niso prevzeli, bomo marca začeli izdajati opomine, in če nalepk v 15 dneh ne bodo dvignili, jim bomo preklicali dovoljenja," odgovarjajo na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet MOL. In še: “MOL se trudi, da bi tisti, ki so lani prvič plačali takso, to naredili tudi letos in v še večjem številu. S časovnim zamikom jim je dana možnost, da to storijo." Rok za pridobitev nalepk v odloku se jim zdi dovolj jasen, in čeprav ga večina taksistov očitno ne spoštuje, dovoljenja za opravljanje avtotaksi dejavnosti ni izgubil še nihče, ne lani ne letos.

V zvezi z nadzorom menimo, da bi ga bilo treba intenzivirati predvsem v smislu preprečevanja dela na črno in poostrenega nadzora redarstva.
Direktorat za promet pri prometnem ministrstvu

Poziv k ureditvi razmer
Tisti, ki se držimo črke zakona, smo – po domače povedano – ovce," pravi Fuad Mustafić, predsednik Taxi društva Ljubljana, ki je pred kratkim poslalo pobudo za ureditev razmer desetim različnim ustanovam. Zavzemajo se za zakonodajo, ki bi med drugim omejila število taksistov v regiji, poenotila ceno storitev in predvsem poostrila nadzor. “Vsak dan je večja anarhija,” doda Mustafić. “Saj vidite, za enako razdaljo lahko plačate šest ali pa 60 evrov.”

Spremembe zakona
Mustafić poudarja, da se veliko nepravilnosti dogaja pri licencah; nosilci licenc (izdajata jih Gospodarska zbornica Slovenije in Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije) naj bi na črno prodajali “podlicence” ljudem brez ustreznih dovoljenj, zaposlijo jih le za štiri ure in podobno.

Po zakonu licence in izvodi licence že zdaj niso prenosljivi, pravijo na direktoratu za promet pri prometnem ministrstvu. Policija pa ima že zdaj pooblastila, da licence nadzira. V pripravi so spremembe zakona o prevozih v cestnem prometu in direktorat je predlagal, da bi moral imeti taksist v vozilu pogodbo o zaposlitvi za polni delovni čas. “Dejstvo je, da je zelo veliko voznikov taksijev formalno zaposlenih za od pet do 20 ur na teden, v praksi pa delajo po 50 ur in več,” priznavajo, toda "v fazi usklajevanja je nekaj resorjev menilo, da takšna rešitev ni ustrezna z vidika trenutnih razmer na trgu dela”.

"Zakonska omejitev števila licenc ni mogoča, saj bi bilo to v nasprotju z načelom proste gospodarske pobude,” še pravijo na direktoratu.

Želje MOL
Na MOL pravijo, da v pripravi ni nobenih sprememb odloka o prevozih z avtotaksiji. Zakonodaja, dodajajo, je v pristojnosti države. "MOL bi si želela le, da bi bila ureditev in nadzor tako učinkovita, da se ne bi dogajale zlorabe in razne deviacije v škodo uporabnikov in prevoznikov, ki dejavnost opravljajo skladno z vsemi predpisi.” Mestno redarstvo pa, kot zagotavljajo, nadzor redno izvaja.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.