Največ potnikov, več kot 41.000, se je z vzpenjačo peljalo avgusta, lanska izguba pa znaša okoli
290.000 evrov, so sporočili iz javnega podjetja Parkirišča. Od prve ideje o vzpenjači do njenega
odprtja je minilo 110 let, saj je o vzpenjači razmišljal že nekdanji ljubljanski župan Ivan Hribar.
Projekt gradnje je trajal šest let. I
Za povratno vozovnico dva evra
Tirna vzpenjača je poskusno začela obratovati 28. decembra 2006. V času poskusnega
obratovanja do 9. januarja 2007 se je več kot 67.000 potnikov z vzpenjačo popeljalo brezplačno. Po
uradnem odprtju 10. januarja 2007 pa je za povratno vozovnico za odrasle treba odšteti dva evra
(enosmerna 1,5 evra), za dijake, študente, upokojence, otroke in skupine nad 15 oseb pa 1,5 evra
(enosmerna en evro). Vzpenjača obratuje vsak dan, v zimskem času med 10. in 21. uro in v poletnem
času med 9. in 23. uro.
Ljubljansko turistično zanimivost so pred enim letom uradno odprli nekdanji županji
Viktorija Potočnik in
Danica Simšič, župan Zoran Janković ter direktor Festivala Ljubljana
Darko Brlek. Projekt gradnje vzpenjače sta namreč začeli že nekdanji županji in je
trajal šest let. Janković je na odprtju poudaril, da bo tudi vzpenjača dobila pravi pomen, ko bo
Ljubljanski grad dobil pravo vsebino in bo zgrajena parkirna hiša pod tržnico.
Vendar pa se že več mesecev zapleta z oddajo devetih prostorov na Ljubljanskem gradu za
gostinsko in trgovsko dejavnost. Do 25. januarja je odprt ponovljeni razpis, v katerem so razpisne
pogoje precej spremenili. Najemno razmerje so podaljšali na 10 let od začetka obratovanja ter za 40
odstotkov znižali najemnino. Parkirni hiši pa nasprotujejo meščani, združeni v civilni iniciativi
Tržnice ne damo.
13
ogledov
Z vzpenjačo v prvem letu 275.000 potnikov
Danes mineva prvo leto obratovanja tirne vzpenjače na Ljubljanski grad. Od 10. januarja lani do konca leta je vzpenjača prepeljala 275.840 potnikov, v blagajno pa se je nateklo 425.670,50 evra.