Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je v potrošniškem primerjalnem testiranju mase za čevapčiče in
pleskavice, kjer je analizirala 12 predpakiranih, že oblikovanih izdelkov in en vzorec, kupljen pri
mesarju, ugotovila, da imajo vsi analizirani vzorci veliko soli.
Rdeča oznaka
Vsi analizirani izdelki so vsebovali od 1,6 do 2,1 grama soli na sto gramov izdelka. S tem so
si prislužili rdečo oznako ZPS, ki potrošnike opozarja, da je izdelek za prehrano primeren le
enkrat ali dvakrat na mesec, je na novinarski konferenci povedala strokovnjakinja za prehrano pri
ZPS
Marjana Peterman.
Senzorično testiranje
S senzorično oceno odlično je bil ocenjen izdelek AIA perutninska klobasa čevapčiči. Najmanj
maščobe je vsebovala pleskavica Anton (Meso Kamnik), in sicer 8,9 grama na sto gramov izdelka. Je
pa ta pleskavica vsebovala največ soli (2,1 grama na sto gramov izdelka). Kot dobre so ocenili
piknik krožnik pleskavica (Spar), pleskavica Anton, puranja pleskavica (Perutnina Ptuj), AVE
sarajevski čevapčiči in piknik krožnik čevapčiči (Spar). Oceno dobra kakovost so dobili čevapčiči
Kras, Ave sarajevska pleskavica, čevapčiči mizica, pogrni se (Mesnine dežele Kranjske) in čevapčiči
Strašek. Sprejemljive kakovosti so bili čevapčiči dvojček (Spar) in čevapčiči Košaki, medtem ko
vzorec mletega začinjenega mesa za čevapčiče (Tuš Planet Kranj), ki so ga kupili pri mesarju, na
senzoričnem testu ni dobil pozitivne ocene.
72
ogledov
Meso za čevapčiče je preslano
Zveza potrošnikov Slovenije je analizirala meso za čevapčiče in pleskavice. Vzorci so vsebovali preveč soli.