Slovenija
15 ogledov

Kalvarija prek Rebernic pri koncu

Hitra cesta čez Rebernice je še brez uporabnega dovoljenja. Žurnal24 main
Na novem odseku hitre ceste čez Rebernice je danes potekal tehnični pregled. Za četrtek je predvideno odprtje tega odseka.

Na hitri cesti prek Rebernic, ki bo povezovala Vipavsko dolino z avtocesto Koper–Ljubljana, so gradbeni in prometni strokovnjaki danes več ur natančno pregledovali 10,3 kilometra dolg odsek, ki zaradi številnih premostitvenih objektov spada med najdražje in najzahtevnejše odseke na slovenskem avtocestnem omrežju.

Član uprave Družbe za avtoceste v RS (Dars) Boštjan Rigler pričakuje, da bo v četrtek odsek odprt za promet.

Gradnja odseka med Razdrtim in Vipavo je trajala deset let, spremljali pa so jo zamude in zapleti. Minuli teden so se v javnosti pojavili dvomi, da je zamenjava betonskega vozišča z asfaltnim v predorih Barnica in Tabor skladna s predpisi. Rigler je ponovil, da je v omenjenih predorih položen asfalt skladno s študijo, ki je analizirala vpliv asfaltnega vozišča na požarno varnost in razsvetljavo, revidirala pa jo je ljubljanska strojna fakulteta.

Glede postavitve protivetrne zaščite je Rigler povedal, da so bili v državnem lokacijskem načrtu predvideni protivetrni ukrepi, ki so bili sprojektirani in izvedeni. "Je pa res, da se vsega ne da izračunati in da je treba med uporabo stvari še preveriti. Zato so že in še bodo potekali določeni monitoringi, na podlagi tega pa se že izdeluje študija dodatnih protivetrnih ukrepov," je dejal Rigler, ki pa tega, kakšne konkretno so rešitve, ni mogel povedati, saj je po njegovem treba počakati na končno verzijo študije.

O aneksih, podpisanih z graditeljema omenjenih predorov, družbama Vidoni in Oberloser, je Rigler spomnil, da je izvajalec za dodatna dela na projektu zahteval 14 milijonov evrov. Ker ni prišlo do soglasja med izvajalcem in inženirjem, je Dars najel neodvisnega strokovnjaka, ki je pregledal zahtevke. "Kar je neodvisni strokovnjak ugotovil, da je realno, da se prizna, je potrdil tudi inženir, Dars pa je nato aneks sklenil," je dejal Rigler.

Osnovna pogodbena vrednost gradnje predorov je bila 30,62 milijona evrov. Dars je z aneksi Vidoniju in Oberloserju odobril skupno 5,95 milijona evrov (za 4,65 milijona evrov dodatnih stroškov, ki vključujejo tudi okoli 940 tisoč evrov za dodatna dela, in iz osnovne pogodbe neplačanih okoli 1,3 milijona evrov). Ker je projekt gradnje predorov po zaključku del stal 25,61 milijona evrov, se je skupna pogodbena vrednost z enim od aneksov (v višini omenjenih 940 tisoč evrov) povečala na 31,56 milijona evrov. Vidoni in Oberloser sta v doslej plačanih dveh obrokih dobila 4,65 milijona evrov, plačilo preostalih 1,3 milijona evrov pa je predvideno za leto 2010. Komisija za preprečevanje korupcije je sicer konec junija letos, kot je znano, prejela anonimno prijavo v zvezi s tem projektom.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.