Slovenija
22 ogledov

Komarjeva: zamer ni

Dagmar Komar Benjamin Kovačič
Očitki, da je delala samovoljno napram gospodarskemu ministrstvu. Komarjeva: Nismo mi tisti, ki vsebinsko definiramo strategijo.

"Dokument je kakovosten, agencija pa v njem povzema sektorske politike, ki so jih pripravila različna ministrstva," je po sestanku z gospodarsko ministrico Darjo Radić po poročaju STA povedala predsednica uprave agencije za upravljanje kapitalskih naložb države Dagmar Komar. "Nismo mi tisti, ki vsebinsko definiramo strategijo," je zatrdila.

Na vprašanje novinarjev, kako komentira neuradne informacije, da agencija pri pripravi ni upoštevala skoraj nobenih stališč ministrstva za gospodarstvo s področja energetike,  je odgovorila, da so bile tudi v zvezi s tem na današnjem sestanku podane le določene pripombe in lepotni popravki, ki jih bodo upoštevali. Ob tem je dejala, da je bil sestanek z Radićevo konstruktiven in da kljub temu, da je gospodarska ministrica predlagala njeno razrešitev, ni nobenih osebnih zamer.

NLB za več kot 30 evrov
Iz dokumenta po pisanju današnjih Financ izhaja, da bi agencija deleže države v večini družb zmanjšala, vendar bi država obdržala nadzor. V NLB namerava država z dolgoročnimi partnerji obdržati najmanj 25 odstotkov in eno delnico. Privatizacija državnega deleža v NKBM z 51,08 na 25,1 odstotka se izvede v treh do petih letih, po sanaciji poslovanja in po vsaj dvakratniku knjigovodske vrednosti, kar pomeni, da bi moral kupec za delnico ponuditi več kot 30 evrov. Tudi v Zavarovalnici Triglav bi država glede na strategijo obdržala 25,5 ostotkov in eno delnico.

Ciljno dolgoročno lastništvo ni predvideno v Aerodromu Ljubljana, ki za zadaj ostaja v večinski državni lasti, za Adrio Airways pa predvideva vstop strateškega partnerja. V darsu bi država obdržala večino, zasebnemu kapitalu pa bi dovolila vstop, če bi to pomenilo zmanjšanje potencialnega javnega dolga. Slovenske železnice namerava razdeliti na holding in štiri odvisne družbe (potniški in tovorni promet, infrastruktura, vleka se pridruži centralnim delavnicam). Pri infrastrukturi obstaja možnost delne privatizacije, javno-zasebnega partnerstva.