Slovenija > Črna kronika
18 ogledov

Za iztirjenje le krivo škropivo

(Foto: 24sata.hr) Žurnal24 main
Strokovnjaki hrvaškega notranjega ministrstva so potrdili, da je bil vlak, ki je iztiril 24. julija pri Splitu in zahteval šest smrtnih žrtev, tehnično brezhiben.

Za nesrečo je krivo protipožarno sredstvo retardant, ki so ga pred nesrečo nanesli na progo zaradi uničevanja plevela in se je spremenilo v vosku podobno drsečo snov. Kot so potrdili strokovnjaki, retardant TG300 po nanosu na ravno in ogreto površino v desetih do 15 minutah kristalizira in postaja podoben vosku. Dodali so, da še niso ugotovili hitrosti vlaka v času nesreče, ki se je zgodila 24. julija v Rudinah pri Splitu in v kateri je bilo poškodovanih 55 ljudi.

Že prvi ogled kraja nesreče je pokazal, da je bil vzrok iztirjenja nagibnega vlaka nanos protipožarnega sredstva tja, kjer ga ne bi smelo biti – na železniške tire. Zato je pri zaviranju prišlo najprej do blokade koles vlaka, nato pa je vlak zdrsnil s tirov.

Preiskovalni sodnik je konec julija odredil enomesečni pripor za direktorja sektorja za ekologijo in zaščito v podjetju Hrvaške železnice Infrastruktura Ivana Medaka, vodjo protipožarne zaščite v tem podjetju za območje Splita Draga Roguljo in lastnika zagrebškega podjetja Intrade Ivana Tomaškovića.

Medak je dogovoril pogodbo o nakupu spornega retardanta, tožilstvo ga sumi, da je tudi odredil uporabo protipožarne snovi brez predhodnega preverjanja kemikalije TG300, ki jo je kupil od Tomaškovićevega podjetja, ki se sicer ukvarja s prodajo opreme in hrane za male živali.

Sodišče preiskuje tudi odgovornost Rogulja, ki je bil pristojen za nadzor izvajanja protipožarnih ukrepov na železniški progi na območju nesreče.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.