Za nesrečo je krivo protipožarno sredstvo retardant, ki so ga pred nesrečo nanesli na progo zaradi
uničevanja plevela in se je spremenilo v vosku podobno drsečo snov. Kot so potrdili strokovnjaki,
retardant TG300 po nanosu na ravno in ogreto površino v desetih do 15 minutah kristalizira in
postaja podoben vosku. Dodali so, da še niso ugotovili hitrosti vlaka v času nesreče, ki se je
zgodila 24. julija v Rudinah pri Splitu in v kateri je bilo poškodovanih 55 ljudi.
Že prvi ogled kraja nesreče je pokazal, da je bil vzrok iztirjenja nagibnega vlaka nanos
protipožarnega sredstva tja, kjer ga ne bi smelo biti – na železniške tire. Zato je pri zaviranju
prišlo najprej do blokade koles vlaka, nato pa je vlak zdrsnil s tirov.
Preiskovalni sodnik je konec julija odredil enomesečni pripor za direktorja sektorja za
ekologijo in zaščito v podjetju Hrvaške železnice Infrastruktura
Ivana Medaka, vodjo protipožarne zaščite v tem podjetju za območje Splita
Draga Roguljo in lastnika zagrebškega podjetja Intrade
Ivana Tomaškovića.
Medak je dogovoril pogodbo o nakupu spornega retardanta, tožilstvo ga sumi, da je tudi
odredil uporabo protipožarne snovi brez predhodnega preverjanja kemikalije TG300, ki jo je kupil od
Tomaškovićevega podjetja, ki se sicer ukvarja s prodajo opreme in hrane za male živali.
Sodišče preiskuje tudi odgovornost Rogulja, ki je bil pristojen za nadzor izvajanja
protipožarnih ukrepov na železniški progi na območju nesreče.
18
ogledov
Za iztirjenje le krivo škropivo
Strokovnjaki hrvaškega notranjega ministrstva so potrdili, da je bil vlak, ki je iztiril 24. julija pri Splitu in zahteval šest smrtnih žrtev, tehnično brezhiben.