Blagovne znamke
Na področju oblačil je največ ponaredkov blagovnih znamk Armani, Gucci in Adidas, pri obutvi Nike, Puma, Adidas, Lacoste in Crocs, pri modnih dodatkih pa Louis Vuitton, Adidas, Gucci in Hello Kitty, nam je na naše vprašanje pred dnevi odgovorila Sabina Langus Boc, predstavnica za odnose z javnostmi Carinske uprave Republike Slovenije.
Večna Vuittonova lepota
Luksuzna blagovna znamka Louis Vuitton že pregovorno ponuja poželenja vredne torbice. Njegov prepoznaven monogram nagovarja skoraj vse okuse, saj so torbice postale skorajda kultne. Žal pa njihova vrednost ne odgovarja vsaki denarnici. Luksuz in nedostopnost sta glavna razloga, da je med torbicami prav Vuitton na prvem mestu med ponaredki.
Kitajska prednjači
Države proizvajalke ponarejenega blaga so najpogosteje Kitajska, Turčija, Hongkong, Tajvan in Egipt. Množično ponarejajo majice, pasove in denarnice, majhne izdelke s podpisom velikih modnih znamk. Ponaredki so postali prave industrijske panoge. Imeti kakšen kos s podpisom znanega modnega oblikovalca je nekoč veljalo za statusni simbol in prav to je razlog za porast ponarejanja luksuznih blagovnih znamk.
Bi imeli luksuzno torbico
Če si na dopustu v kakšni državi, bogati s ponaredki, omislite torbico, majico ali očala, ki so ponaredek, vas doma ne bodo sankcionirali. Langus Bocova nam pojasni, da se za ponaredke v osebni prtljagi potnika, ki jo nosi s seboj, ko prihaja iz tretje države na območje Skupnosti, ne izvede carinskih ukrepov, če skupna vrednost ne presega zneska carinske oprostitve (300 evrov oziroma 430 evrov za potnike v zračnem ali pomorskem prometu oziroma 150 evrov za potnike, mlajše od 15 let), iz narave blaga pa izhaja, da gre res za blago, ki je namenjeno osebni uporabi/rabi potnika in ne kaže na komercialni značaj. Drugače je s poštnimi pošiljkami oziroma pošiljkami, ki prispejo na carinsko območje Skupnosti s hitro pošto. Take pošiljke so lahko predmet carinskega nadzora ne glede na vrednost oziroma količino. Če carinik sumi, da gre za ponaredke, lahko blago začasno zadrži in uvede nadaljnji postopek za ugotovitev narave blaga.
Prepoznajte ponaredek:
Razlike med originalom in ponaredkom so lahko po besedah glavne tržne inšpektorice Andrejke Grlič v podrobnostih, na primer v načinu, kako je pritrjena všivna etiketa, kakšni so neti, kakšni so šivi v notranjosti žepa ... Imetnik zaščitene blagovne znamke je tisti, ki je najbolj seznanjen z lastnostmi blaga in lahko najlažje pokaže na elemente, iz katerih je razvidno, da je drugo blago ponaredek.
1. Šivi
Šivi morajo biti lepi in pravilni. Ostanki lepila zagotovo niso del Vuittonovega stila.
2. Razmerja
Ročaji različnih dolžin so pokazatelj, da gre za ponaredek. Čeprav je to včasih težko odkriti, preverite, ali so ročaji in žepi manjši kot pri originalu.
3. Monogrami
Monogrami in razni znaki proizvajalca morajo biti vtisnjeni čisto – brez pack, šivi etiket pa morajo biti majhni in diskretni.
4 .Usnje
Nekateri ponaredki torbic, ki bi morali biti usnjeni, so lahko tudi iz drugih materialov.
5. Barva
Preveč bleščeča in vpadljiva barva glede na prepoznavni stil modne hiše je vsekakor pokazatel