Čustvena inteligenca (ČV) je inteligentno uporabljanje čustev. Kakovost dela je običajno odvisna od vašega razpoloženja, nanj pa vplivajo vaša čustva.
V splošnem velja, da pomembnejša kot je vloga sodelavca v podjetju in višje, kot je na karierni lestvici, pomembnejši so za uspešnost podjetja njegovo počutje in njegovi odnosi z drugimi sodelavci. Nihče, niti direktor podjetja, ni popoln, zato za uspešno delovanje potrebuje povratno informacijo svojih sodelavcev. Pravijo, da je dobro razvita čustvena inteligenca kar 80 odstotkov uspeha.
Vedenje čustveno inteligentnega človeka
Čustveno inteligenten človek vedno ve, kaj čuti, in zna to tudi primerno izraziti, pa čeprav so njegova čustva neprijetna. Ta sposobnost mu omogoča boljše poznavanje in razumevanje svojih čustvenih potreb, pa tudi čustvenih potreb drugih (sodelavcev). Takšen človek lažje prenaša stres, premaguje spore, se zna vživljati v druge, pozitivna naravnanost pa ga dela močnejšega in samozavestnejšega.
Čustveno inteligenco lahko nenehno razvijate in izpopolnjujete, IQ pa ne, saj je determiniran z rojstvom.
Faze čustvenega dozorevanja:
- Samozavedanje ali prepoznavanje lastnih čustev
- Obvladovanje čustev (zlasti negativnih)
- Sprejemanje in vrednotenje čustev
- Motiviranje sebe
- Empatija oziroma vživljanje v položaj drugih
Sposobnosti, ki jih lahko razvijete:
- Samorazkrivanje: jasno povejte, kaj mislite, čutite in hočete.
- Odločnost: branite svoje mnenje, želje, potrebe in to spoštujte tudi pri drugih.
- Dinamično poslušanje: bodite dober poslušalec.
- Konstruktivna kritika: ob pravem času in na pravem mestu konstruktivno izrazite svoje mnenje in občutke o idejah in dejanjih drugih.
- Skupinska komunikacija: sporazumevajte se v skupinski situaciji.
Preberite še:
|
Ljudje bolje vidimo druge in njihove napake kot sebe. Čustvena inteligenca je močno povezana z našim delovanjem na okolico in zato jo veliko bolje kot sami lahko ocenijo vaši sodelavci. Povratna informacija vam bo koristila!