Če vam samopromocija ne gre tako dobro od rok, kot denimo prodajanje izdelkov ali storitev, bodite brez skrbi. To je nekaj povsem običajnega. Da bi vam priskočili na pomoč, smo na največjem slovenskem zaposlitvenem portalu MojeDelo.com naleteli na nekaj učinkovitih nasvetov, s katerimi lahko okrepite svojo osebno predstavitev tam, kjer je to najbolj pomembno – na zaposlitvenem razgovoru. Ob naslednjih priložnostih, ko boste povabljeni na sestanek z delodajalcem, imejte v mislih nekaj ključnih točk.
1. Opišite, zakaj ste več kot samo kandidat
Zapomnite si, da ima vsak posameznik nekaj, kar ga loči od drugih. Vaša naloga je, da to odkrijete in jasno predstavite. Vprašajte se, po čem izstopate. Morda ste odličen IT poznavalec, imate izjemne komunikacijske veščine ali pa ste morda nekdo, ki spretno združuje tehnično znanje in kreativnost. Morda je prav ta kombinacija vaših lastnosti ena vaših največjih konkurenčnih prednosti. Svetujemo vam, da še naprej razvijate svojo osebno blagovno znamko in s svojimi sposobnostmi oblikujete zgodbo, ki poudarja vaše veščine. Na razgovoru svoje kompetence predstavite samozavestno – s tem boste delodajalcu pomagali razumeti, zakaj ste prav vi za njih prava izbira.
2. Poudarite konkretne dosežke
Pri predstavitvi svojih sposobnosti ne vztrajajte pri splošnih trditvah. Opirajte se na dejstva. Zberite merljive, predvsem pa jasne primere, ki potrjujejo vaš prispevek k organizaciji. Ste morda z optimizacijo procesov podjetju prihranili čas? Povejte. Ste razvili marketinško strategijo, ki je povečala prodajo? Delite. Takšni konkretni rezultati govorijo glasneje kot samo lepe besede. Ko jih vključite v svojo predstavitev, gradite kredibilnost in izstopate kot nekdo, ki podjetju prinaša dodano vrednost.
Če iščete novo službo in niste povsem prepričani, kako začeti, preverite nasvete na MojeDelo.com, kjer redno objavljajo koristne predloge in članke.
3. Oprite se na mnenja drugih
Včasih sami ne vidimo svojih največjih prednosti. Zato je smiselno prisluhniti, kako vas vidijo drugi. Povprašajte sodelavce, prijatelje ali nekdanje nadrejene, katere vaše lastnosti in dosežke najbolj cenijo. Poglejte, kaj o vas pravijo na družbenih omrežjih ali kako vas opisujejo v referencah. Zunanji vpogled vam lahko pomaga prepoznati in potrditi vaše močne točke. Ko jih boste ozavestili, boste tudi bolj samozavestno in še bolj prepričljivo predstavili svojo vrednost potencialnemu delodajalcu.
4. Vaja dela mojstra
Ko prepoznate svoje prednosti, si pridobite kanček samozavesti in zberete ključna dejstva, je naslednji korak vaja. Veliko vaje. Svetujemo vam, da svojo predstavitev vadite na glas. Osredotočite se predvsem na primere, ki poudarjajo vašo vrednost za podjetje, vključite številke, dosežke in unikatne lastnosti. Uporabite podporo prijateljev ali sodelavcev, da preizkusite, kako nastopate pred občinstvom.
S tem boste ne le bolj sproščeni, temveč tudi prepričljivejši. Dobra priprava vam omogoča, da jasno in samozavestno predstavite dejstva. Cilj je, da se svojo edinstvenost naučite predstaviti iskreno in profesionalno. Zapomnite si, da je vaša zgodba unikatna. Naučite se jo povedati tako, da bo to začutil tudi vaš sogovornik.
Razmišljate o novem poklicu? Da bi ga lažje našli, obiščite portal Moje Delo oziroma kliknite na TO POVEZAVO.