Moj sanjski šiht
19905 ogledov

V Sloveniji: ne boste verjeli, zakaj je menjal službo

severna obvoznica Saša Despot
Daleč največ podjetij in posledično zaposlitev je še vedno v Ljubljani, ki tudi logistično predstavlja center Slovenije. A zaradi preobremenjenosti cest delavci vsak dan izgubljajo živce in dragocen čas. Kaj so o tem povedali Slovenci?

Svetovno povprečje (povzeto po U.S. Career Institute iz leta 2024) kaže, da delavci zaradi vožnje v službo in domov na dan preživijo 72 minut na cesti, kar jih stane 12.000 dolarjev. Delavci, ki delajo od doma vsaj 1 dan v tednu, bi lahko škodljive emisije zmanjšali za 2 %, če pa se na delovno mesto ne bi vozili 2 do 4 dneve tedensko, bi se odstotek emisij zmanjšal za 29 %, še ugotavljajo v omenjeni raziskavi (o čemer smo na Žurnal24 že pisali).

Kako se z vožnjo v službo znajdemo Slovenci?

Na platformi Reddit Slovenija se je razvil zanimiv pogovor med slovenskimi uporabniki, v okviru katerega razpravljajo, kako moteča je vožnja v službi zanje, kakšne so možne rešitve za ta pereč problem in kako nekatere na videz preproste rešitve izgleda v praksi.

"Pa uporabite javni prevoz"

Na prvo žogo izgleda rešitev na dlani: namesto, da se v službo vozimo z avtomobili, onesnažujemo okolje, povzročamo gnečo in smo pod stresom zaradi stanja v kolonah, uporabimo javni prevoz. Konkretne izkušnje kažejo, da slovenski javni prevoz ne nudi zadovoljive rešitve, saj se čas, ki ga delavci preživijo na cesti, tako znatno podaljša. 

Uporabnik je podelil zgodbo svojega očeta: "Moj oče je danes šel z avtobusom. Prvega avtobusa ni bilo. Z drugim je prišel domov približno 3 ure po koncu službe."

LPP | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Avtobus je boljši samo od pešačenja, ugotavlja: "Iz Bežigrada v Šiško z avtom po obvoznici potrebujem 5 minut, z LPP pa še nikoli nisem porabil manj kot 45 minut. Kadarkoli sem se vozil s kolesom, sem bil hitrejši ali pa samo nekaj minut počasnejši od avtobusa. Po mojih izkušnjah je skuter/ motor najboljše prevozno sredstvo za Ljubljano, avtobus pa boljši samo od pešačenja."

Tudi študentom vožnja pobere veliko časa: "Jaz sem se znotraj Ljubljane 1,5h vozil na faks."

Še dodatno se zaplete, ko se v Ljubljano vozijo tisti, ki ne živijo v neposredni bližini prestolnice, zaradi česar morajo večkrat presedati in posegati po različnih prevoznih sredstvih. 

Eden od uporabnikov je podelil svojo jutranjo kalvarijo: "Če želim priti do pol devetih v pisarno v LJ moram za javni prevoz zjutraj ujeti linijo ob petih, do koder imam od doma pol ure hoje, sicer me mora pripeljati partnerka. Zakaj? Ker ni direktne linije v LJ, ampak prestopam v Kranju. Potem lahko izberem avtobus ali vlak, iz centra pa na LPP, da ne pridem prepoten v pisarno."

Tudi vožnja iz Kranja v Ljubljano zahteva veliko usklajevanja: "Ne vozim se samo z LPP, ampak iz Kranja do Dolgega Mostu. Avtobus Kranj-Ljubljana, v Tivoliju prestop na 1, na Tobačni prestop na 6. Potem pa malo odvisno od sreče, kako hitro pridejo avtobusi. Z avtom čez šentviški tunel direkt do Dolgega Mostu, parkiram pred firmo. Nobene primerjave ni, sem poizkušal javni prevoz, ampak preveč časa izgubim."

V Ljubljano se vsak teden vozi iz Hrvaške: "Vozim se iz Rijeke 2x na teden v Mengeš, sama sreča, da imam avtomatika z aktivnim tempomatom."

"Pustil sem službo zaradi vožnje"

Oglasilo se je kar nekaj slovenskih uporabnikov, ki so delili svoje izkušnje, da je bilo stanje na cestah in nenehna vožnja tako neznosna, da so se zaradi tega odločili za zamenjavo službe. 

Nekdo je zapisal: "Sem vesel, da sem dal odpoved :) Ena izmed težav je bila konstantna gužva v obe smeri. In ne ne briga jih. Oni ti rečejo: saj imaš plačan prevoz :)" 

Pritrjuje mu še en komentator: "Zamenjaš službo, jaz sem ravno zaradi tega menjal, ker se mi ne da vsak dan zgubljat dve uri na cesti. Sedaj bom imel 15 min peš stran službo, je pa res da bo 400 € manj na mesec zaradi potnih, ampak dve uri na dan več časa, mislim da odtehta."

Kaj pa, če pot v službo spremenimo v telovadbo?

kolo | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Čas, ki ga preživimo med vožnjo v službo, lahko z malce iznajdljivosti vsaj delno koristno porabimo. Mnogi medtem poslušajo podcaste, se izobražujejo, izvajajo telefonske klice, vsaj tisti, ki živijo bližje službi, pa lahko pot združijo v zdravju prijazno vadbo, če se poslužijo kolesa, hoje, rolerjev in podobnega. Iz komentarjev je razvidno, da je stopnja ozaveščenosti predvsem glede kolesarjenja v Sloveniji visoka, obenem pa opominjamo, da prav sedaj poteka akcija Polni zagona kolesarimo v službo, v okviru katere se spodbuja Slovence h kolesarjenju in  spreminjanju vsakodnevnih potovalnih navad.

Uporabnica je zapisala: "Jaz grem s kolesom, če ni dežja in je nad 5 stopinj. Vzame mi 25-30 min v eno smer. Če je dež/mraz ali imam kakšne opravke, grem z avtom; 15-20min. To pomeni nekje 4x/teden kolo in 1x/teden avto. Z avtobusom sem šla do zdaj 4x, od tega je avtobus 2x zamudil 15 minut."

Nekaterim vožnje s kolesom ne omejijo nikakršne vremenske razmere: "Celo leto s kolesom, sneg/dež me ne ustavita (imam super dežno pelerino in škornje), v službi se preobujem. Je pa res, da mam do službe slabih 10 min, se skoraj res ne niti dobro ohladim, če je mrzlo zunaj."

Oglasil se je še en komentator, ki redno uporablja kolo v vsakem vremenu: "Tipično 20 minut s kolesom v vsakem vremenu. Velja za vse do eno uro oddaljene stvari, kamor se da priti varno s kolesom."

Preberite še, kje bo v letošnjem letu največ zastojev

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 10
  • Raduu2499 18:17 18.junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲

  • s98 20:35 21.april 2025.

    Letno naredim cca 12-13.000km kolesom. Ne vem a se šteje v prevozno sredstvo ali kaj. V službo tudi redno od -17 do +38 stopinj C. Redno,razen ko sneg preseneti,takrat pa peš. To zimo sem imal srečo, lansko pa 4x sem šel peš.

  • Benella 01:42 21.april 2025.

    Ali želite najti žensko za eno noč? Pojdi na -- Sexy24.mom

Sorodne novice