Poročali smo, da se upravljavci na severnem Jadranu pritožujejo nad nizkim obiskom. Čeprav je razlog za slabo sezono pravzaprav eksplozija cen, se zdaj upravljavci pritožujejo nad "kampanjo blatenja".
Julija se je namreč število obiskovalcev plaž zmanjšalo za 15 odstotkov v primerjavi z enakim obdobjem leta 2024. Medtem ko so plaže ob koncih tedna polne, je gneča med tednom bistveno manjša kot v prejšnjih letih, se pritožujejo turistični uradniki.
"V zadnjih dneh so nekateri italijanski mediji pisali o škandalu o domnevno dragih počitnicah na plaži, saj trdijo, da so cene, ki jih zaračunavajo obmorska letovišča, tako visoke, da si številne družine ne morejo več privoščiti dopusta na morju. Ta prikaz ne ustreza resničnosti. Obstajajo letovišča primerna za vsak žep – s cenami in storitvami, prilagojenimi različnim potrebam javnosti, tako v hotelskem kot v sektorju kampiranja," je v soboto dejal predsednik združenja upravljavcev obmorskih letovišč Assobalneari Italia Fabrizio Licordari.
Vse višji življenjski stroški
Licoradi za turistični upad povečini krivi gospodarsko krizo, ki je prizadela številne italijanske družine. "Višji življenjski stroški – elektrika, gorivo, najemnina in hrana – so znatno zmanjšali kupno moč. Tudi z dvema dohodkoma razpoložljivi proračun v mnogih primerih ne zadostuje več za dopust. To vodi do varčevalnih ukrepov, ki pa negativno vplivajo na turizem," je poudaril Licordari.
Po besedah Fabia Cennija, regionalnega predsednika hotelskega združenja Assohotel Confesercenti v regiji Toskana, je v obmorskih letoviščih res prišlo do podražitev, vendar so bile te povezane s splošnim povišanjem stroškov. "Resnična težava je, da te podražitve ne spremlja ustrezno povečanje kupne moči Italijanov. Danes so revnejši in imajo manj možnosti za porabo denarja za nebistvene stroške, kot so dopusti, ležalniki na plaži ali obiski restavracij," pravi Cenni.
Turistični strokovnjaki analizirajo ključni dejavnik: krizo tradicionalnega modela dopusta. Celodnevno ležanje na soncu na ležalniku pod senčnikom mnogim ni več tako privlačno. Pandemija je očitno spremenila miselnost mnogih dopustnikov, še navajajo tuji mediji.
Prej ali slej pride do tega, da potrošniki spregledajo !
Že 10+ let nazaj so za ležalnik na plaži hoteli 50€ (Rimini)...
kaj se jočejo. sami so si krivi ker so med korono gostinci odpuščali delavce in izkoriščali subvencije ter nabijali cene. zdaj ko je korona mimo se je pokazala realna slika nabitih cen in posledic ko se noben noče zaposliti v gostinstvu.