Popotnik
4624 ogledov

Hrvati letos beležijo rekordno leto, a to postaja vse večja težava

plaža Lapad Dubrovnik Hrvaška Profimedia
Več kot tretjina Hrvatov si želi kombinacijo množičnega in elitnega turizma, je pokazala nova javnomnenjska raziskava. Slaba četrtina se jih nagiba k množičnemu, slaba petina pa k elitnemu turizmu, pri čemer množični turizem povezujejo zlasti z večjim zaslužkom in gnečo, elitni pa z bogatejšimi gosti, a manj delovnimi mesti.

Hrvaški turizem letos beleži rekordne rezultate pri obisku in potrošnji, pristojni pa opozarjajo, da mora biti Hrvaška cenovno konkurenčnejša. Država se namreč zaradi vse dražjih storitev v turizmu vse bolj sooča s kritikami, da za dopustnike postaja predraga turistična destinacija.

Raziskava: elitni ali množični turizem?

Ali si državljani želijo, da bi Hrvaška postala država za elitne goste, je raziskovala tudi javnomnenjska anketa hrvaške javne radiotelevizije HRT HRjeting, ki so jo izvedli med 15. in 18. septembrom na vzorcu tisoč anketirancev.

Ob vprašanju, ali je prihodnost Hrvaške v množičnem ali elitnem turizmu, se je 23 odstotkov vprašanih odločilo za prvo možnost, 18 odstotkov pa za drugo. Največ, skoraj 37 odstotkov, jih je menilo, da je najboljša kombinacija obeh modelov, okoli 16 odstotkov pa bi jih odločitev prepustilo lokalni skupnosti, in ne državi.

Med prednostmi množičnega turizma so anketiranci navedli več gostov, večjo potrošnjo in zaslužek, možnost za več delovnih mest, večje prihodke lokalnih skupnosti in prebivalcev ter večjo promocijo Hrvaške v svetu.

Med slabostmi so izpostavili preveč gostov in gnečo na cestah, v trgovinah in mestih, onesnaženje okolja in uničevanje naravnih virov, preobremenitev infrastrukture, manjšo kakovost življenja domačinov in uničevanje kulturne dediščine.

Prednosti elitnega turizma so po mnenju vprašanih gosti z večjo kupno močjo, ki trošijo več, večji prihodki ob manjšem številu turistov in manjša gneča. Pozitivne plati vidijo tudi v manjšem pritisku na infrastrukturo in manjšem onesnaževanju okolja ter v razvoju luksuznih vsebin, kot so marine, hoteli in restavracije.

Med slabostmi elitnega turizma so vprašani navedli predvsem zvišanje cen, ogrožanje malih najemodajalcev in manj delovnih mest. Slabosti vidijo tudi v manjšem številu gostov in manjših prihodkih od turizma.

Hrvaško je v prvih osmih mesecih letos obiskalo več kot 17 milijonov gostov, ki so ustvarili skoraj 90 milijonov nočitev.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 7
  • 19c1bf5215e88c8bd067d92d3ffb6b9c8f52b043 07:01 25.september 2025.

    Bodo cene kdaj padle?😉

  • AnzeSmolej 07:10 23.september 2025.

    Čaki malo...REKORDNO? Celo leto smo poslušali kako jamrajo in kako je vse prazno in da se turisti pritozujejo kako je drago. Ah ja hrvatska posla...nič novega

  • jakec1575 21:50 22.september 2025.

    mislim, da njihovo turisticno ministrstvo letos frizira podatke. ker kogarkoli vprasam, mi pove, da letos ni blo ravno super sezona. To da je vec racunov ne pove nic o skupnem dosezku. vec racunov pomeni krajsi obiski za manj denarja.

Sorodne novice