Popotnik
4218 ogledov

Kdaj v primeru odpovedi izgubite ves denar

Koronavirus v Španiji
1/2
Epa
Kljub zavarovanju rizika odpovedi, ta ne krije odpovedi samo zaradi pojava koronavirusa, opozarja predsednik Popotniškega združenja Slovenije Igor Jurišič.

Z rizikom odpovedi ste po njegovih besedah zavarovani zgolj v primeru, da se vam pripeti nekaj, kar je zavarovano: "To je poleg nenadne bolezni ali poškodbe, ki vpliva na potovanje lahko tudi poziv na sodišče, ločitev, ali celo pomanjkanje snega, odvisno od zavarovalnice in izbire kritja."

V primeru, da potovalnih storitev še niste plačali svetuje, da z rezervacijo storitev, katerih ni mogoče brezplačno odpovedati, počakate do normalizacije razmer. V primeru nastanitev je skoraj vedno možno rezervirati z možnostjo brezplačne odpovedi, zato bodite previdni pri rezervaciji in se izogibajte možnosti, kjer piše »Non-refundable«, saj v primeru odpovedi vplačan denar propade: "Seveda je cena zaradi tega nižja, ki pomeni tudi prevzem tveganja v primeru odpovedi."

Nasvet združenja je, da ne le v teh razmerah, ampak tudi sicer, rezervirate nastanitve, ki jih lahko prekličete brez stroškov, razen, če presodite, da je cena toliko nižja in prevzamete tveganje ali zavarujete riziko odpovedi.

Letalske vozovnice

Jurišič pravi, da so v primeru letalskih vozovnic v zadnjih dneh začeli prevozniki ponujati vozovnice, pri katerih je možna sprememba datuma. "A je treba biti zelo pozoren, saj lahko velja zgolj v primeru, da cena nove vozovnice ni višja od rezervirane, kar pa se bo v praksi težko zgodilo, saj bo po koncu pandemije povpraševanje najverjetneje poraslo, s tem pa tudi cene. Zato svetujemo nakup vozovnice do umiritve razmer, v kolikor ne želite prevzeti rizika," še opozarjajo.

V vsakem primeru, razen primeru stečaja, pa je letalska družba dolžna povrniti celotno kupnino v primeru, ko oni odpovejo ali spremenijo let.

Lahko vam zaračunajo odstopnino

V primeru turističnih paketov preverite, kakšni so splošni pogoji v primeru odstopa od potovanja in se skladno s tem tudi odločite. "V kolikor se turistična agencija ni zavarovala s splošnimi pogoji, vam sme turistična agencija zaračunati odstopnino zgolj po 4. točki 57. člena Zakona o varstvu potrošnikov, ki pravi, da je višina odstopnine cena turističnega paketa od katere se odšteje prihranke stroškov in prihodke iz nadomestne uporabe potovalnih storitev," opisujejo.

V nasprotnem primeru pa v višini, kot jo določajo splošni pogoji in ki je po navadi odvisna od časa, ki je preostal do začetka potovanja.

Koronavirus v Španiji | Avtor: Epa Epa

Na tem mestu je treba tudi razumeti odstop zaradi "Neizogibnih in izrednih okoliščin", saj se organizator potovanja ne sme sklicevati na le-te, če se v skladu z zakonodajo Evropske unije nanje ne sme sklicevati prevoznik. Z drugimi besedami: "Dokler polet ni odpovedan iz tega razloga, se na takšne okoliščine ni možno sklicevati skladno z a57.f členom Zakona o varstvu potrošnikov."

Je sploh možno odpovedati brez stroškov?

V primeru, da že imate vplačane potovalne storitve, sploh za obdobje naslednjih nekaj tednov, pa v primeru rezerviranih nastanitev svetujejo, da preverite, ali je sploh možno odpovedati brez stroškov. Če je, preverite, do kdaj lahko to storite: "V tem primeru svetujemo, da z odpovedjo počakate do zadnjega trenutka in v primeru, da se razmere ne umirijo, prekličete rezervacijo pred iztekom roka za brezplačno odpoved."

V primeru, da rezervacije ni možno odpovedati brez stroškov, ponovno preberite pogoje, pod katerimi je bila sklenjena, saj lahko strošek odstopnine raste z bližanjem datuma začetka bivanja: "V tem primeru svetujemo, da poskusite z nastanitvijo doseči dogovor o brezplačni menjavi termina, v kolikor vam to ustreza, v nasprotnem primeru pa spremljate razmere in sprejmete odločitev znotraj obdobja v katerem velja enaka odstopnina."

V primeru letalskih vozovnic seveda najprej preverite splošne pogoje, a v večini primerov vam po njihovih navedbah pripada zgolj del letaliških pristojbin, za odpoved pa vam lahko zaračunajo tudi strošek storitve odpovedi, ki je lahko celo višji od višine preostanka letaliških taks: "V primeru odpovedi izgubite vse, ali pretežen del cene vozovnice. V primeru, da vozovnice ne prekličete pred odhodom vam najverjetneje ne pripada odstopnina."

V primeru, da pa letalska družba odpove let, ki ste ga vplačali, pa ste upravičeni do celotnega cene vozovnice, v kolikor seveda ne gre letalska družba v stečaj. V tem primeru vam svetujemo, da z odpovedjo počakate in spremljate, ali je morda let odpovedan ali spremenjen, saj vam je letalska družba tudi v primeru spremembe dolžna ponuditi ali brezplačno spremembo, ali vrnitev kupnine. Dodatno k temu pa tudi odškodnino, v kolikor se odpoved z njihove strani zgodi manj, kot dva tedna pred odhodom po Uredbi EU o pravicah letalskih potnikov. 

Predsednik Popotniškega združenja Slovenije, Igor Jurišič

V primeru turističnih paketov, preverite, kakšni so splošni pogoji v primeru odstopa od potovanja in se skladno s tem tudi odločite na enak način, kot v združenju svetujejo pri nastanitvah. V primeru »Neizogibnih in izrednih okoliščin«, ki bistveno vplivajo na izvedbo turističnega paketa, ali ki bistveno vplivajo na prevoz potrošnika v kraj potovanja, ste po njihovih navedbah upravičeni do celotne kupnine, a pogoj za to je izpolnjen šele, ko dejansko vplivajo na izvedbo potovanja.

"Nedvomno so takšne okoliščine nastopile, če se nanje sklicuje tudi prevoznik, v nasprotnem primeru, pa je treba dokazovati, kaj pomeni, da bistveno vplivajo. V primeru, da potovanje sestoji iz letalskega prevoza, ki sicer ni odpovedan, prireditve in ogledi, ki so del paketa pa niso izvedljivi, je verjetnost, da boste z dokazovanjem uspeli bistveno večja, kot če je odpovedan zgolj eden od desetih ogledov ali pa je omejitev takšna, da za ogled muzeja zahtevajo nošenje zaščitne maske," še opisujejo.  V primeru vplačanega turističnega paketa, zato svetujejo, da preverite, kakšni so odstopni pogoji in počakate do konca obdobja, v katerem velja enaka višina odstopnine ter se odločite glede na takratne razmere.

V vseh primerih je zato vredno razmisliti, kdaj odstopiti od turistične storitve, saj se do morebitne odpovedi s strani turistične agencije, ponudnika nastanitve ali letalskega prevoznika razume, da gre za »prostovoljno odpoved« in za vas veljajo stroški, kot so navedeni v splošnih pogojih, oziroma odstopnina, ki se izračuna po 4. točki 57. člena Zakona o varstvu potrošnikov v primeru, da se agencija ni zaščitila s splošnimi pogoji.

Predsednik Popotniškega združenja Slovenije, Igor Jurišič

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.