Obiskovalce spodbujajo, naj terminske vstopnice kupijo preko spleta.
Kot je za STA povedal direktor družbe Soteska Vintgar Bojan Traven, delajo na tem, da bi prodajo vstopnic povsem digitalizirali. S predhodno spletno prodajo vstopnic namreč lažje zagotavljajo normalen tok obiskovalcev, brez večje gneče. Soteska je pred dvema letoma postala prva naravna vrednota v državi z uradno določeno nosilno zmogljivostjo, ki znaša največ 2290 ljudi na dan oziroma 245 hkrati.
Upravljavci soteske tako obiskovalce spodbujajo, naj si digitalno vstopnico kupijo na spletu. V minulih letih so tistim, ki so do soteske prišli brez vstopnice, njen nakup omogočili tudi na licu mesta v vstopnem središču, če so bile vstopnice za določen termin še na voljo.
Letos fizični nakup vstopnic na vstopnem središču ni več mogoč, temveč jih je fizično možno kupiti le na uradnih parkiriščih za obisk soteske pri Lipu in na Blejski Dobravi ter na centralni avtobusni postaji na Bledu. To so tako imenovani hubi, od koder obiskovalce v sotesko vozi električni avtobus, poimenovan Vintgar Shuttle.

Omenjena novost je od 17. aprila, odkar je soteska po zimskem zaprtju znova odprla svoja vrata in je ta novost v veljavi, že sprožila nekaj ostrih odzivov obiskovalcev, ki se jim sistem prodaje vstopnic ne zdi ustrezen. Problematično se jim zdi zlasti, da bi se morali za nakup vstopnice vračati izpred vstopne točke na več kilometrov oddaljene hube. Prevoze z oddaljenih parkirišč do vhoda v sotesko pa so označili za neučinkovite.
Ogromna večina ima digitalne vstopnice
Traven je očitke zavrnil. Pojasnil je, da so se za ukinitev prodaje fizičnih vstopnic v vstopnem središču odločili zato, ker je tam nastajala velika gneča, če je prišlo veliko ljudi brez vstopnic. Približno 80 odstotkov obiskovalcev ima namreč digitalne vstopnice, približno 20 odstotkov pa je še vedno fizičnih vstopnic.
Fizični nakup vstopnic je sedaj, če termini še niso vnaprej razprodani, možen na hubih pri informatorjih, ki sprejemajo goste, jim pomagajo in jih usmerjajo na avtobuse. So se pa, kot je povedal Traven, srečali z nekaj primeri, ko so obiskovalci brez vstopnic do vstopne točke prišli peš ali s kolesi. Vendar tudi v takem primeru lahko kupijo vstopnice na licu mesta z mobilnimi telefoni prek spleta.
Če ni več prostih terminov, nič ne pomaga
"Če je prost termin, potem ni problem. Če prostega termina ni, potem tudi prihod na hub na pomaga," je poudaril Traven. Kot je dejal, so med prvomajskimi prazniki beležili zelo dober obisk. Tako so bile že ob 10. uri vstopnice za celoten dan razprodane. Za brezskrben obisk Vintgarja je zato ključno vnaprejšnje načrtovanje in vnaprejšnja zagotovitev vstopnice, kot to velja za številne znamenitosti drugod po Evropi, je izpostavil Traven.
Prepričan je, da so v Vintgarju razvili sistem, ki je uspešen, saj so odzivi večinoma zelo pozitivni. Prav tako meni, da bo njihov sistem v prihodnje služil kot primer urejanja dostopa tudi do drugih množično obiskanih znamenitosti v Sloveniji, ki jih v prihodnje prav tako čaka omejitev obiska v obliki nosilne zmogljivosti.
Kot je povedal Traven, sistem še naprej izboljšujejo. Letos bodo, da bi obiskovalcem zagotovili boljšo izkušnjo, najeli še en avtobus in povečali frekvenco avtobusov. Prav tako kupcem digitalnih vstopnic od letos dalje na vstopnici piše, ob kateri uri morajo ujeti shuttle, da lahko lažje načrtujejo pravočasen prihod do soteske.
dezurni@styria-media.si
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲