Slovenija
8 ogledov

Bajuk: Uvedba vinjet načelno stališče

Cetis ne želi ovirati uvedbe vinjet. Žurnal24 main
Prevozniki so ogorčeni nad neuvedbo vinjet zanje, zato grozijo s cestnimi nevšečnostmi. Pečetu se zdi spreminjanje zdajšnjega sistema cestninjenja nepotrebno, LDS pa se vinjete zdijo nepravične.

Prevozniki so ogorčeni nad napovedano uvedbo vinjet le za osebna vozila, medtem ko bo za tovorni promet cestninjenje ostalo nespremenjeno. To pomeni, da se bodo morali avtoprevozniki do uvedbe elektronskega cestninjenja še vedno ustavljati na cestninskih postajah.

Sekcija za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije pravi, da prevozniki pričakujejo izpolnitev januarskega dogovora, sicer bi lahko obudili napovedane cestne nevšečnosti. Z vlado so namreč 24. januarja podpisali dogovor, po katerem naj bi ministrstvo za promet 31. julija 2009 začelo izvajati elektronsko cestninjenje v prostem prometnem toku ali pa naj bi najpozneje do takrat vpeljalo takšen sistem plačevanja cestnine, ki bo omogočil prehajanje motornih vozil na cestninskih postajah brez ustavljanja. Prevozniki so zato prenehali groziti z oviranjem prometa.

Bajuk: Uvedba vinjet načelno stališče

Za Bajuka je pomembno, koliko bo z vinjetami ustvarjenih prihodkov. © BOBO

 
Za ministra za finance Andreja Bajuka je odločitev vlade, da bo za osebne avtomobile za cestninjenje na avtocestah uvedla vinjete, le načelno stališče. "Za zdaj je to zame načelno stališče, ki je samo po sebi sprejemljivo. Vendar dokončnih izračunov še nimam. Za nas je pomembno, koliko bo s tem ustvarjenih prihodkov," je dejal Bajuk. "Kakšen sistem bo država uvedla, ni v pristojnosti ministrstva za finance. Vendar pa mora ministrstvo za finance zagotoviti, da bo to takšen sistem, ki bo kril finančne potrebe, ki smo jih ustvarili v zadnjih 15 letih, ko se je začel delati avtocestni program," je poudaril minister. Kot je izpostavil, to še ni zagotovljeno. "Dokončnih izračunov še nimam na razpolago, da bi to lahko ocenil. Pričakujem, da bomo v prihodnjih dneh zelo temeljito delali na tem področju," je napovedal minister in dodal, da je vse odvisno od točnih podatkov, koliko je prometa po avtocestah, koliko je tovornjakov, osebnih vozil, tranzita ipd.

Peče: Sistem za cestninjenje naj ostane
Sašo Peče
pa je v imenu poslanske skupine Lipa dejal, da ne vidi potrebe po spreminjanju zdajšnjega sistema cestninjenja z uvedbo vinjet, saj te prinašajo številna tveganja. Vlada namreč predvideva, da bo letne vinjete kupilo 60 odstotkov voznikov, kar je glede na primere iz drugih držav z vinjetami nerealno. To pa lahko ogrozi ne samo dokončanje avtocestnega križa, ampak tudi odplačevanje Darsovih starih kreditov. Ta ima za 3,4 milijarde evrov dolga, za dokončanje avtocest pa potrebuje še 1,1 milijarde evrov.

Cena vinjete še vedno ostaja neznanka. © iStockphoto

 
Po ocenah naj bi bila vrednost letnih vinjet v Sloveniji od 120 do 200 evrov , kar je največ med državami članicami EU, ki imajo vinjete. Zato se postavlja vprašanje, koliko voznikov se bo zanje odločilo in kakšen bo nadzor nad uporabami vinjet na avtocestah. Peče je prepričan, da je uvedba vinjet za dnevne uporabnike avtocest ugodna, za tiste, ki avtoceste uporabljajo le občasno, pa izjemno neugodna. Tako bodo občasni uporabniki sofinancirali dnevne. Ob tem je poudaril ogorčenje prevoznikov, ki vinjet ne bodo dobili, kar pomeni, da se s tem ne bo rešila težava kolon pred cestninskimi postajami.

LDS: Sistem vinjet ni pravičen
Sistem vinjet po oceni LDS ni pravičen. Določa namreč pavšalno ceno, ne glede na to, koliko se voziš, so v LDS zapisali v sporočilu za javnost, s katerim so se odzvali na četrtkovo napoved ministra za promet Radovana Žerjava , da bo vlada za osebne avtomobile uvedla vinjete. Z napovedjo vinjet je vlada dokazala, da ni sposobna uvesti satelitskega cestninjenja, kot je obljubila, ocenjujejo v stranki. LDS se zavzema za uveljavitev sistema cestninjenja, ki temelji na obračunavanju cestnin glede na dejansko prevožene kilometre in je po njihovi oceni pravičnejši.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.