Prevozniki so ogorčeni nad napovedano uvedbo vinjet le za osebna vozila, medtem ko bo za tovorni
promet cestninjenje ostalo nespremenjeno. To pomeni, da se bodo morali avtoprevozniki do uvedbe
elektronskega cestninjenja še vedno ustavljati na cestninskih postajah.
Sekcija za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije pravi, da prevozniki pričakujejo
izpolnitev januarskega dogovora, sicer bi lahko obudili napovedane cestne nevšečnosti. Z vlado so
namreč 24. januarja podpisali dogovor, po katerem naj bi ministrstvo za promet 31. julija 2009
začelo izvajati elektronsko cestninjenje v prostem prometnem toku ali pa naj bi najpozneje do
takrat vpeljalo takšen sistem plačevanja cestnine, ki bo omogočil prehajanje motornih vozil na
cestninskih postajah brez ustavljanja. Prevozniki so zato prenehali groziti z oviranjem prometa.
Bajuk: Uvedba vinjet načelno stališče
|
Peče: Sistem za cestninjenje naj ostane
Sašo Peče pa je v imenu poslanske skupine Lipa dejal, da ne vidi potrebe po spreminjanju zdajšnjega sistema cestninjenja z uvedbo vinjet, saj te prinašajo številna tveganja. Vlada namreč predvideva, da bo letne vinjete kupilo 60 odstotkov voznikov, kar je glede na primere iz drugih držav z vinjetami nerealno. To pa lahko ogrozi ne samo dokončanje avtocestnega križa, ampak tudi odplačevanje Darsovih starih kreditov. Ta ima za 3,4 milijarde evrov dolga, za dokončanje avtocest pa potrebuje še 1,1 milijarde evrov.
LDS: Sistem vinjet ni pravičen
Sistem vinjet po oceni LDS ni pravičen. Določa namreč pavšalno ceno, ne glede na to, koliko se voziš, so v LDS zapisali v sporočilu za javnost, s katerim so se odzvali na četrtkovo napoved ministra za promet Radovana Žerjava , da bo vlada za osebne avtomobile uvedla vinjete. Z napovedjo vinjet je vlada dokazala, da ni sposobna uvesti satelitskega cestninjenja, kot je obljubila, ocenjujejo v stranki. LDS se zavzema za uveljavitev sistema cestninjenja, ki temelji na obračunavanju cestnin glede na dejansko prevožene kilometre in je po njihovi oceni pravičnejši.