Slovenija
3399 ogledov

Cerarjeva vlada na pogovore z Madžari ...

referendum drugi tir Saša Despot
S pripravljalnimi deli za drugi tir bi lahko začeli še ta mesec, prav tako tudi s pogajanji z Madžarsko. Finančno konstrukcijo bi tako lahko zaprli do konca leta. Zadnja predvidena cena projekta? Okoli eno milijardo evrov.

Od uveljavitve zakona o drugem tiru, ki je začel veljati 21. julija, ministrstvo pospešeno prenaša pristojnosti na projektno podjetje 2TDK. "Sam zakon nam nalaga, kaj moramo narediti v naslednjih 30 dneh," je povedal državni sekretar Jure Leben in naštel, da bodo podjetje najprej dokapitalizirati v višini 20 milijonov evrov, preostali del v višini 179 milijonov evrov pa bi izvedli v naslednjih dveh letih sorazmerno z vlaganjem potencialne zaledne države. Vlada mora poleg tega sprejeti še investicijski program in tudi uredbo, ki bo določila takse na pretovor in pravilnik, s katerim bodo predpisali pribitek na cestnino.

Do konca naslednjega tedna bo predvidoma podpisan aneks k pogodbi za gradnjo dostopnih cest. Vse od uveljavitve zakona je podjetje 2TDK tisto, ki bo objavljajo javna naročila.

Koalicijski partnerji so prikimali ...

Sočasno se začenjajo pogajanja z zalednimi partnerji, ki bi k investiciji primaknili 200 milijonov evrov. "V času koalicijskih pogajanj je bilo jasno povedano, naj se pogovori nadaljujejo. Šele potem bomo ocenili, ali je vsebina primerna za korist Slovenije. Če ne bo, bomo iskali novo primerno rešitev," je pojasnil Leben, ki je govoril o zadnjih (neuspelih) koalicijskih pogajanjih z Levico. Slednja sicer vneto zagovarja projekt brez udeležbe tujega kapitala.

Spomnimo, da večina političnih strank pred volitvami ni podpirala projekta v takšni obliki. Tudi LMŠ, SD in SAB so dvomile v partnerstvo z Madžarsko, pojavljale so se tudi ideje o temeljiti finančni reviziji projekta.

drugi tir | Avtor: mzi mzi
Z Madžari bi za mizo prvič lahko sedli že 27. avgusta

Vodilni pri načrtovanju projekta drugega tira zaenkrat še vedno stavijo na Madžarsko in so jim po besedah državnega sekretarja prav danes predlagali, da bi se delovni skupini lahko prvič sestali 27. avgusta in začeli delati na družbeni pogodbi. Vzporednih pogajanj, s katero od drugih držav članic EU, zaenkrat ne bodo vodili. Zanimanje za projekt sta na začetku resno pokazali še Češka in Slovaška, s katerima zaradi volitev pogovorov takrat niso začeli, poleg tega pa še Poljska, Avstrija, Španija in Bavarska.

Vsakršen dogovor mora sicer potrditi tudi državni zbor.

Kaj bi Madžarska sicer dobila v zameno za 200-milijonski vložek, tudi tokrat Leben zaradi tajnosti pogodbe ni želel konkretno konkretno govoriti. Država ne bo ponudila deleža v Luki Koper ali zemljišča znotraj koncesijskega območja. Neuradno se je v preteklosti že večkrat omenjalo, da bi "zalednim partnerjem" lahko oddali zemljišče v bližini koncesijskega območja Luke Koper.

drugi tir | Avtor: mzi mzi
Kdaj bo finančna konstrukcija zaprta?

Slovenija mora dokončati še postopek črpanja 80 milijonov evrov kohezijskih sredstev, prav tako je v postopku pridobivanja kredita pri Evropski investicijski banki (EIB). To bo hkrati začetek postopka pridobivanja poroštva Evropskega sklada za strateške naložbe (Efsi).

Finančno konstrukcijo projekta drugi tir mora Slovenija zapreti v roku enega leta od podpisa pogodbe za sredstva, ki smo jih za projekt pridobili na t. i. blending razpisu v sklopu instrumenta za povezovanje Evrope. Skrajni rok za zaprtje finančne konstrukcije je tako 31. maja prihodnje leto, a Leben ocenjuje, da bi lahko glede na potek pogovorov z EIB in predlagan načrt dela z zaledno državo finančno konstrukcijo zaprli do konca letošnjega leta.

Končna cena projekta je ocenjena na okoli eno milijardo evrov, od tega 977 milijonov evrov za gradbena dela. Slovenija bo s kapitalskim vložkom v 2TDK iz proračuna namenila 200 milijonov evrov, če pa zaledna država ne bo sodelovala in se bo prihodnja vlada odločila, da manjkajoči delež prispevamo iz proračuna, bo slovenski kapitalski vložek po Lebnovih besedah znašal 400 milijonov evrov. Kredit najet pri EIB pa bi se vračal iz prihodkov takse na pretovor, ki jo bodo plačevali v Luki Koper, in pribitkov k cestnini avtoprevoznikov.

Na avtocestnem odseku Koper – Ljubljana (vključno z ljubljanskim obročem) bo pribitek za avtoprevoznike 15-odstoten, na odseku Ljubljana – Šentrupert v Savinjski dolini pa petodstoten.

Komentarjev 14
  • Rudnik12 22:12 04.avgust 2018.

    Kaksna dvolicnost. Ce se pa nova24 delno financira z madzarske je pa greh stoletja.

  • Baubau 18:39 03.avgust 2018.

    Kako je mogoče ,tta taki butlni vodijo posle naprej?

  • Avatar omega_v6
    omega_v6 18:29 03.avgust 2018.

    Mene pa zanima ali med tekoče posle vlade,ki je odstopila sodi tudi kraja denarja po receptu TEŠ 6?? Se že draži se že polnijo žepi minister za gospodarstvo sestankuje z Kučanovim udbovcem mater smo demokracija!! Res je sramota biti Slovenec ...prikaži večec pod takšno vlado!!