Slovenija
7286 ogledov

Covida-19 'ni več', NIJZ pa v kampanjo za cepljenje

Cepljenje covid-19 Profimedia
Dokumentacijo pripravljali skoraj pol leta, medtem je covid praktično izginil.

Minister za zdravje Danijel Bešič Loredan se zavzema za suspenz pogodb glede dobave cepiva in za to, da države članice ne bi prejele že naročenih količin cepiv za covid, podobno meni tudi glavni epidemiolog Mario Fafangel z NIJZ, ki pravi, da se epidemija covida končuje in je epidemiološki položaj v Sloveniji ugoden, NIJZ pa kljub temu začenja novo kampanjo za promocijo cepljenja. 

Cepljenje proti covidu že leto dni stagnira, dnevno se cepi le nekaj ljudi, z vsemi odmerki, torej še z dvema dodatnima, so cepljeni štirje odstotki prebivalstva. Polno cepljenih proti covidu je v Sloveniji 58 odstotkov prebivalstva, z vsaj enim odmerkom pa 60 odstotkov, kar Slovenijo uvršča na rep držav EU. 

Dokumentacijo pripravljali skoraj pol leta, medtem covid izginil

Dokumentacijo za izvedbo javnega naročila so strokovne službe na NIJZ začele pripravljati konec lanskega poletja, priprave pa so trajale vse do konca decembra, ko je NIJZ končno objavil javno naročilo. Naročilo je bilo razdeljeno na dva sklopa: prvi sklop je namenjen ozaveščanju glede stigmatizacije duševnega zdravja in promociji kampanje Nisi okej? Povej naprej, drugi sklop pa komuniciranju zaščitnih ukrepov ter cepljenja proti covidu-19 in gripi. 

Trenutno imamo na zalogi okoli tri milijone neporabljenih odmerkov cepiv proti covid-19. 

Za kampanjo za promocijo cepljenja 48.800 evrov

Vrednost naročila za prvi sklop je bila 122.000 evrov, za drugi sklop 48.800, kar je manj, kot so napovedali jeseni, ko so z NIJZ sporočili, da naj bi za kampanjo cepljenja porabili 100 tisoč evrov. Javno naročilo za kampanjo proti cepljenju bo vredno 100 tisoč evrov.

Skupna vrednost naročila je 170.800 evrov, vključuje pa idejno in grafično zasnovo obeh kampanj, pripravo oglasov za splet, družbena omrežja, televizijo in radio ter zakup medijskega prostora, pa tudi promocijo spletnih mest cepimose.si in nijz.si.

Zakaj so potrebni zunanji izvajalci?

Vse informacije v povezavi s cepivi in smiselnostjo cepljenja so sicer že objavljene na spletnih straneh NIJZ ter vlade. Intenzivna kampanja pod ključnikom #CepimoSe poteka prek družbenih omrežij Facebook (NIJZ in Cepimo se), Instagram, Twitter in od julija 2021 tudi na omrežju TikTok.

"Sodelovanje z zunanjimi izvajalci predstavlja optimalno rešitev za pripravo kreativnih komunikacijskih zasnov in komunikacijskih načrtov z medijskim zakupom, saj izvajalci, ki te storitve opravljajo, poznajo razmere na slovenskem medijskem tržišču in lahko dosežejo maksimalen učinek za obseg, ki ga naročnik določi," pravijo na NIJZ.

Izbrali najdražjega ponudnika 

Ponudbe je oddalo 5 ponudnikov: Pristop za 160.430 evrov, Arnoldvuga za 162.870 evrov, MMS marketinške komunikacije za 164.708 evrov, Internavti: 166.384 evrov in Ascanius Media za 170.800 evrov z DDV. NIJZ je izbral najdražjega ponudnika Ascanius Media, ki je dal ponudbo za točno tako vsoto, kot jo je kot zgornjo mejo predvidel NIJZ.

"Ker je naročnik želel kvalitetno in uspešno kampanjo, kar lahko doseže le z ustrezno kreativno zasnovo in komunikacijskimi ter medijskimi predlogi, v skladu z razpisanimi cilji in namenom kampanje, za izbor ponudnika ni izbral merilo najnižje cene kot edino merilo, temveč smo kot merilo podali tudi druga merila," pojasnjujejo na NIJZ. Druga merila se v veliki meri nanašajo na kreativno in grafično zasnovo ter medijski zakup.

"Ekonomsko najugodnejši ponudnik je Ascanius media"

"Izbran je bil ekonomsko najugodnejši ponudnik, ki je bil glede na seštevek naslednjih meril najugodnejši: cena (je predstavljala samo 40 % celotne ocene), kreativna in grafična zasnova oglaševalske kampanje (prvi sklop naročila), zakup oglasnega prostora (prvi sklop naročila), ustreznost kreativnih zasnov in komunikacijskih kanalov (drugi sklop naročila), predlog izvedbenega komunikacijskega in medijskega načrta za kampanjo (drugi sklop naročila). Ekonomsko najugodnejši ponudnik je bil torej Ascanius media," razlagajo na NIJZ. 

Izbrani izvajalec mora aktivnosti iz sklopa 1 izvesti do vključno 31. 5. 2023, aktivnosti sklopa 2 pa do vključno 31. 3. 2023. Kampanja bo torej trajala do 31. 3. 2023.

Na vprašanje, koliko naj bi se glede na njihove načrte precepljenost zaradi kampanje o cepljenju v Sloveniji povečala, na NIJZ nimajo konkretnega odgovora. "Glede spremljanja učinkov kampanj in komuniciranju cepljenja pojasnjujemo, da gre pri sprejemanju in spreminjanju stališč prebivalstva o dobrobiti cepljenja za kompleksno zadevo, ki jo je nemogoče izvajati le s pomočjo komunikacijske kampanje," pravijo. "Veliko vlogo pri tem igrajo tudi mediji, ki morajo nositi svoj del družbene odgovornosti in prispevati k skupnemu cilju doseganja dobrobiti za vse prebivalce. S promocijskimi aktivnostmi lahko rešujemo le komunikacijske probleme, ki so vezani na cepljenje."

Zakaj kampanja? "Ker je to naše delo!"

Logično vprašanje je, v čem je smisel kampanje za cepljenje zdaj, ko covid-19 ne povzroča več težav v bolnišnicah in cepljenje priporočajo predvsem ogroženim skupinam, poleg tega pa je NIJZ ukinil tudi posvetovalno skupino za spremljanje koronavirusa pri NIJZ, saj je covid-19 obvladljiv z obstoječimi sistemi. "NIJZ komunikacijske aktivnosti za namen ozaveščanja o pomenu cepljenja in promocijo cepljenja, tudi cepljenja proti covidu-19 in gripi, izvaja v okviru svojih rednih delovnih nalog in drugih aktivnosti (izobraževanja zdravstvenih delavcev, strokovnjakov s področja izobraževanja in vzgoje) ter promocijskih dogodkov na regionalni in nacionalni ravni," pravijo na NIJZ.

sergeja.hadner@styria-media.si 

Komentarjev 30
  • Mehtilda 15:34 17.marec 2023.

    No, pe pustimo ob strani vprašanje smiselnosti take kampanje. Zanimivo, da se zdaj vsi pritožujemo nad cepljenjem itd..., mene bolj skrbi, kako je spet neko podjetje na sumljiv način prišlo do posla, povezanega z zdravstvom. Pa spet se ne bo ...prikaži več zgodilo nič in nihče ne bo kaznovan. A se bo to sploh kdaj končalo v naši državi????

  • becar 12:18 17.marec 2023.

    Kako da NIJZ bolj skrbi, da se jih bo čimveč cepilo proti neobstoječemu nevarnemu virusu, kot od kje tako velika smrtnost z 2021 dalje?

  • joze95 12:16 17.marec 2023.

    To je stroka dr. Faganela, ko se zmanjša število pa oni s programom. Torej je bistven postopek, najprej zamudiš da pomrejo, potem pa si znanstvenik. Kako so že rekli: BUDALO JEDNO