Slovenija > Črna kronika
12 ogledov

ECOlucija

18 tisočakov za 4,4 metra dolgo hibridno vozilo s toliko opreme, ki je po vrhu š
1/38
Žurnal24 main
Hibridni insight druge generacije je za razliko od predhodnika prava kombilimuzina, ki ponudi dovolj prostora štirim osebam in njihovi prtljagi.

Deset let je dolga Hondina tradicija izdelovanja hibridov, kljub temu pa ta prestavlja v višjo prestavo, saj želi do leta 2012 imeti v paleti kar sedem hibridnih modelov.

Honda insight je v novi generaciji napredovala tudi pri sami tehniki, saj ponuja še večjo gospodarnost, ki jo nadgrajuje z izjemno stopnjo varnosti. To dokazujejo rezultati EuroNCAP-ovih trčenj, na katerih je dosegel odličnih 84 točk in oceno pet zvezdic.

Nič več grdi raček? No ja.
Če je za prvo generacijo modela insight (predstavljenega za hibride daljnega 1999) veljalo, da sta bili oblika in fukcionalnost avtomobila popolnoma podrejeni ekološkosti, pa za novinca to ne velja več. Novi insight nikakor ne želi biti grdi raček na cesti, s sprednjo masko pa celo nakazuje podobo prihodnjih hond. Svetila lahko sestavlja tudi ksenonska  tehnologija in LED-diode, kar je pohvalno. Je pa res, da je nos oblikovno daleč najbolj razbruljiv del tega modela. Z boka je razgibanosti veliko manj, enako velja tudi za zadek, zaradi dvojnega zadnjega stekla (podobno kot pri kombilimuzinskem civicu) pa utegne biti problematična vidljivost nazaj.

Z oblikovnega stališča je še najbolj vznemirljiv sprednji del, oblika pač plača ceno za aerodinamične lastnosti. © Miha Pečoler

Dovolj prostora za družinske potrebe
Notranjost je zmes že videnega pri Hondi, saj se insight značajsko in oblikovno v mnogočem naslanja na civica in še kakšen hišni model. Vse to pomeni dokaj samosvoje in futuristično oblikovan voznikov delovni prostor, ki vsakomur ne bo po godu. Enako trdimo tudi za oblazinjenje sedežev, ki je premalo blizu temu, kar je danes merilo ali bolje rečeno standard v C-segmentu.

Tkanina, kakor tudi oblika sedežev delujeta malce za časom, bolje jo insight odnese, kar se tiče odlagalnih površin, ki jih je povsem dovolj. Glede prostora lahko rečemo, da upraviči zunanje mere, kjer z 4,4 metra spada na zgornjo mejo C-segmenta. Temu primerna je radodarnost s centimetri v drugi vrsti, malenkost pa sliko okrni proti zadku hitro padajoča streha, zaradi katere utegne dolginom kakšen centimeter za glave le zmanjkati.

Prtljažnik je prav tako pridobil, in sicer gre vanj spodobnih 400 litrov, osem dodatnih je še pod dvojnim dnom, kar je po besedah odgovornih pri Hondi kot naročeno za kakšen prenosnik ali poslovno torbo. Hiba hibridov v preteklosti je bila nezmožnost podiranja zadnje klopi. No, insight zdaj ponuja tudi to, in sicer s podiranjem nesimetrično deljive klopi dobite celo več kot 1.200 litrov velik prostor.

Pri Hondi so držali obljubo in osnovno različico ponujajo krepko pod mejo 20 tisoč evrov. Glede na vgrajeno tehnologijo je to vsekakor več kot primerljivo s konkurenco. © Miha Pečoler

Pri opremskih paketih je tako, da so vsi insighti že v osnovi opremljeni z avtomatsko klimatsko napravo, osmimi varnostnimi blazinami, ESP-sistemom in potovalnim računalnikom eco assist. Bogatejši paket opreme comfort primakne še sredinski naslon za roko, avdionapravo s stikali na volanu in lita platišča. Elegance pa je bogatejši še za tempomat, senzor za dež, usnjen volanski obroč, za palec večja lita platišča, sistem za prostoročno telefoniranje in meglenke. Na voljo so številni dodatki, ki doslej niso bili stalnica v tem razredu (navigacija, ksenonska svetila, usnje in tako dalje).

Velik napredek pri tehniki
Pogon sestavlja 1,3-litrski VTEC, ki razvije 65 kW največje moči in 121 Nm navora, sklop elektromotorjev pa zmore 10 KW in 78 Nm navora. Skupno to pomeni 72 kW največje moči in 167 Nm največjega navora, kar zadostuje za 182 km/h največje hitrosti in pospešek od 0 do 100 km/h v 12 sekundah. Med novostmi najdemo tudi sistem regeneracije energije pri zaviranju, sistem start&stop, sklop baterij pa je za okoli 10 odstotkov manjši in tudi lažji kot doslej.

Tovarna tako obljublja porabo 4,4 litra na sto prevoženih kilometrov, na kilometer poti pa naj bi v ozračje izpustil 101 g CO2. Sistem po novem deluje tako, da omogoča tudi vožnjo samo z elektriko, mora pa zato biti zadoščeno kar nekaj parametrom. Da bi to voznik čim lažje in čim večkrat dosegel, skrbi tudi poseben potovalni računalnik, ki spremlja voznikovo vožnjo in mu v obliki dreves (animacija) sugerira, kako ekološko vozi.

Novost je tudi še dvojni zaporedni vžig, magnet pa je prav tako manjši in lažji. Za prenos moči na cesto skrbi brezstopenjski CVT-menjalnik, ki je v osnovi isti kot pri hibridnem civicu, le da je njegovo delovanje izboljšano, dodan pa ima tudi način sport, kjer se voznik prek menjalnih naperkov sprehaja po sedmih navideznih prestavnih razmerjih. Ima pa tudi izboljšana prestavna razmerja in daljšo življensko dobo kot predhodnik.

Cene se začnejo pri 17.990 evrih, kolikor stane insight z osnovno opremo S. Za tiste, ki jim ta ni dovolj bogat, vam pri Hondi za evrskega tisočaka več prodajo insighta s paketom comfort, če želite elegantnega insighta, pa boste zanj odšteli 20.990 evrov. Če se razgledamo po trgu, vidimo, da se cene podobno velikih nehibridnih vozil z bencinskim motorjem in podobno opremo gibljejo od okoli 18 do 20 tisočakov. Zato lahko zaključimo, da je insight resnično hibrid za vsakogar, kot pravijo pri Hondi. Ali se bodo s tem strinjali kupci, pa bo pokazal čas.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.