Slovenija
28 ogledov

Do večera hitrost vožnje omejena

Jutri zjutraj predvidoma že normalno do Ljubljane. (Foto: Anže Petkovšek) Žurnal24 main
Predor so odprli ob 15.uri. Sprva na odseku Vransko - Blagovica čez štiri predore 60 kilometrov na uro. V nekaj urah po starem - do 100 kilometrov na uro.

 

 

Protokol odpiranja odseka po zaprtju veleva, da se dovoljena hitrost osebnih vozil v štirih predorih na tem odseku omeji na 60 kilometrov na uro. Promet po običajno dovoljeni omejitvi hitrosti, torej 100 kilometrov na uro, naj bi stekel v nekaj urah, je za Žurnal24 zagotovil Marjan Kolar z Darsa.


"Današnje meritve drsnosti so namreč pokazale, da dodatnih omejitev po poškodbah zaradi sredine nesreče ni potrebno sprejemati."
Marjan Kolar, Dars

Darsova posebna komisija v sestavi 13-tih strokovnjakov s področij elektro strojne opreme, konstrukcije vozišč in signalizacije, je dopoldne opravila pregled opravljenih sanacijskih del po sredini nesreči v trojanskem predoru.

Ocenili so, da je kakovost opravljenih del ustrezna in da lahko promet skozi cev proti Ljubljani popolnoma varno steče še danes.

Odpirajo prekmalu?
Nekatere očitke strokovne pa tudi laične javnosti, ki se pojavljajo v nekaterih slovenskih medijih, na Darsu zavračajo. Med drugim je arhitekt Andrej Čufer tudi za Žurnal24 že dan po nesreči opozarjal, da bi se zaradi odprtja predora brez ustrezne sanacije lahko ponovil predor Šentvid.

Strokovnjaki za področje betonov ugotavljajo, da ni pričakovati odpadanja obloge, da je bila sanacija opravljena kakovostno, tako da lahko promet steče popolnoma varno,“ pa je za Žurnal24 povedal Jan Sajovic, član današnje strokovne komisije Darsa, sicer pa samostojni strokovni sodelavec Darsa za področje gradbenih obnov.

Končna sanacija spomladi
Dokončna sanacija predora bo predvidoma spomladi, nam je povedal Marjan Koler z Darsa. Do takrat bodo izdelali posebni projekt obnove po sredini nesreči.

Sklep, da je predor varen, je Darsova komisija sprejela na podlagi meritev in tudi ocene strokovnjakov za elektro strojno področje. Vsi sistemi v cevi delujejo ustrezno, stanje urejanja prometa je enako kot pred nesrečo.

Ta projekt bo določil obseg ukrepov, ki so po nesreči še potrebni. Z izdelavo tega projekta bo tudi jasno, za koliko časa bo potrebno cev proti Ljubljani zaradi dodatnih del zapreti.

Med varnejšimi v Evropi
Dars pri vseh očitkih, ki letijo na domnevno pomanjkljivo varnost v trojanskem predoru, spomni na testiranje evropskih predorov Euro Tap. Med skupno 52 ocenjevanimi predori v 14 evropskih državah se je v raziskavi iz leta 2006 uvrstil na 5. mesto.

 

Na naše vprašanje, če vendarle ne gre za nekoliko staro raziskavo, da bi izpostavljali njene ugotovitve, Marjan Koler z Darsa pravi, da ugotovitve evropskih strokovnjakov v dobrih treh letih ne morejo zastarati.

 

Ocenjevalci komisije so ugotavljali tudi varnostno tveganje; v trojanskem predoru je bila tveganost označena za srednjo, vendar predvsem zaradi velikega, 25-odstotnega deleža tovornjakov v predoru in ker ni omejitve za prevoz nevarnih snovi.

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.