Slovenija
0 ogledov

Dobi, kdor vzame manj

Ministrstvo za kulturo je prepustilo izbor izdajatelja mestni občini, sami so pr Žurnal24 main
Komisija za izbor izdajatelja kulturnega štirinajstdnevnika je opozorila na nelegitimnost razpisa.

Strokovna komisija – Aleš Debeljak, Marko Milosavljević in Miha Kovač – je Mestno občino Ljubljana (MOL) pozvala k ponovitvi razpisa za izbor izdajatelja kulturnega štirinajstdnevnika.

Z največ točkami, 97 od 100 možnih, je komisija ocenila projekt časopisne hiše Delo, projekt hiše Dnevnik z 90 točkami, župan Zoran Janković pa je kljub mnenju komisije izbral drugega.

Legalno, a nelegitimno
Ker sta se med vrhunske projekte z več kot 90 točkami uvrstila le Delov in Dnevnikov projekt, pomeni sedem točk več za Delovega bistveno prednost v kakovosti, je poudarila komisija in dodala, da je s formalnega vidika županova odločitev nesporna, saj je komisija le njegovo posvetovalno telo, a nelegitimna. Načelnik oddelka za kulturo Uroš Grilc pa je dejal, da je bil "postopek javnega razpisa izveden formalno korektno".

Na razpisu je MOL izdajateljem ponujala 550 tisoč evrov svojega denarja in 150 tisoč evrov ministrstva za kulturo. Še najmanj 300 tisoč evrov so morali zagotoviti izdajatelji sami. Delo je nameravalo zagotoviti še 700 tisoč, Dnevnik pa dobrih 461 tisoč evrov svojega denarja. Kot je razvidno iz pojasnil prijaviteljev v odločbi o sofinanciranju, je nameravalo Delo izdati vsako številko časopisa v 70 tisoč izvodih, Dnevnik pa v 55 tisoč izvodih.

Po neuradnih podatkih naj bi Dnevnik v prvem krogu ponudil le minimalno zahtevanih štiri tisoč izvodov na številko. V končni ponudbi pa naj bi oba, tako Delo kot Dnevnik, ponudila 55 tisoč izvodov. Grilc je dejal, da je bila za MOL poleg visoke ocene kakovosti ključna naklada časopisa, do katere pa se strokovna komisija ni opredeljevala. Zato, meni, ni razloga za ponovitev razpisa.

 

Od objave do pogajanj

Potek razpisa. Sredi junija je Mestna občina Ljubljana objavila razpis za izbor izdajatelja kulturnega štirinajstdnevnika med letoma 2010 in 2012 v okviru projekta Ljubljana – svetovna prestolnica knjige 2010. Na razpis se je prijavilo pet prijaviteljev (Delo, Dnevnik, Mladina, Adria media Ljubljana in Svobodna misel). Po oddaji vlog, dodatnih izjavah predlagateljev, je župan Zoran Janković predlagatelja z najvišjima ocenama projektov povabil na pogajanja.
Odločil denar, ne kakovost
Na pogajanjih v mestni hiši je župan favorita pozval, naj se odrečeta delu javnega denarja. Podobno je prijavitelje opozorila tudi pristojna uslužbenka MOL, ki je ob komisiji podala mnenje, na katerega so se lahko med postopkom odzvali prijavitelji.

V odzivu so v Dnevniku zapisali, da bi "zmanjšanje dela javnih sredstev ogrozilo tako kakovost predlaganega projekta kot njegovo izvedbo". Vseeno so se na pogajanjih odločili, da bodo vzeli samo 599 tisoč evrov javnega denarja, predstavniki Dela pa, da bodo vzeli za deset tisoč evrov manj kot Dnevnik. Tako ponudbo so na MOL označili kot neveljavno. Kot piše v odločbi, se je župan Janković zato odločil za Dnevnikov projekt.

"Naše stališče je, da razpisa ni treba ponavljati," je zapisal Aleksander Bratina, direktor razvoja in raziskav v Dnevniku, in dodal, da bodo manjkajoča sredstva nadomestili iz svojih virov.

Delo bo tožilo
Odgovorni urednik Dela Darijan Košir pa je dejal, da bodo MOL tožili – pritožba na odločitev župana o izboru namreč ni možna. "Župan je ignoriral postopek in pogoje razpisa," je poudaril Košir. Meni, da je županova odločitev "absolutno povezana" z njegovim siceršnjim nasprotovanjem časopisu in novinarjem Dela, kar je izrazil tudi v javnih pismih časopisu, kjer je bralce med drugim pozval, naj nehajo brati Delo in berejo mestno Ljubljano.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.